خانه های خالی در پردیس تعیین تکلیف خواهند شد

خانه های خالی در پردیس تعیین تکلیف خواهند شد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۲۳ | ۱۴۰۲/۱۲/۲۷

روز گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی ۵۲۳۰ واحد مسکن مهر به همراه ۱۵ پروژه روبنایی در شهر جدید پردیس افتتاح شد.

به گزارش اخبار ساختمان، مسکن مهر یکی از بزرگترین پروژه های مسکن دولتی در ایران است که با هدف ارائه مسکن با قیمت مناسب و جذاب به خصوص برای اقشار ضعیف و متوسط جامعه، شکل گرفته است. در شهر پرند نیز مجتمع های مسکن مهری وجود دارند که شامل واحدهای مسکونی با امکانات کامل و مدرنی هستند. این پروژه ها با توجه به قیمت مناسب تر نسبت به بازار مسکن تجاری، توانسته اند برای خریدارانی که دنبال یک مسکن مناسب هستند، گزینه ای کارآمد و مقرون به صرفه را فراهم کنند.

صبح روز گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار تهران، فرماندار پردیس، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید و مدیرعامل شرکت عمران شهر پردیس، آیین بهره برداری از ۵۲۳۰ واحد مسکن مهر به همراه ۱۵ پروژه روبنایی برگزار شد.

در این مراسم خلیل محبت‌خواه، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس بیان کرد: قرار بود ۷۰۰۰ واحد در پردیس افتتاح شود که متوجه شدیم برخی واحدها نواقص جزئی دارد. سعی داریم پروژه ها را بر اساس استانداردهای روز افتتاح کنیم.

وی افزود: پروژه ها در پردیس از حدود ۱۰ سال قبل شروع شده بنابراین معلوم است در چه وضعیتی قرار دارد؛ بعضی بلوک ها نیاز به مقاوم سازی داشتند که انجام شد. همکاران ما بعضاً در دو شیفت و سه شیفت به صورت شبانه روزی کار می کنند.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس تصریح کرد: ۲۵ پیمانکار را که به تعهدات خود در پردیس عمل نکردند فسخ قرارداد کردیم. البته اقدامات حقوقی و قضایی را برای کارهایی که قبلاً انجام داده اند صورت دادیم که باید پاسخگو باشند.

محبت‌خواه با اشاره به دستور وزیر راه و شهرسازی برای تعیین تکلیف خانه های خالی در پردیس گفت: با توجه به اینکه بلوک ها ۵۹ واحد است حدود ۱۰ تا ۱۵ واحد باید ساکن داشته باشد تا دستگاه های خدمات رسان آب و برق را تامین کنند. در غیر این صورت اگر واحدی خالی باشد مشمول مالیات می شود.

وی اظهار کرد تاکنون تعداد ۴۷۱۰ واحد خالی در پردیس را با مستندات به سازمان امور مالیاتی معرفی کرده ایم. همچنین برخی زمین ها که در دست متصرفان بود آزاد کردیم.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس یادآور شد: زیرساخت های فاز ۸ حدود یک سوم بود در بعضی جاها این فاز مثل تپه بود اما الان زیرساخت ها تکمیل و آسفالت معابر انجام شده است.

وی با اشاره به مشکلات پروژه ها در پردیس گفت: از بیرون می توان ۱۰۰ ایراد گرفت اما وقتی وارد گود می شویم مشکلات را می فهمیم. خوشبختانه همه پای کار آمده اند. نمونه اش در انتخابات بود که به دلیل مشارکت بالا برگه های رای در پردیس تمام شد.

اقتصاد آزاد


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman