باید به الگوی جهانی قیمت مسکن توجه شود

باید به الگوی جهانی قیمت مسکن توجه شود
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۳۹ | ۱۴۰۲/۱۲/۱۹

رئیس‌ انجمن صنفی کارفرمایی صنعت ساختمان تهران گفت: قیمت مسکن الگوی جهانی دارد و باید به آن الگو توجه شود.

به گزارش اخبار ساختمان، پژمان جوزی، رئیس‌ هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی، کارآفرینان و سرمایه گذاران صنعت ساختمان تهران گفت: صنعت ساختمان نقش بی بدیلی در اشتغال و تولید ناخالص داخلی دارد و به شکوفایی اقتصادی منجر می شود لذا دولت ها باید صدای این صنعت را بشنوند و با آغوش باز پذیرای رفع مشکلات آنها باشند.

جوزی با اشاره به انتشار خبرهایی مبنی بر حضور چینی ها در کشور برای سرمایه گذاری در صنعت ساختمان گفت: صنعت ساختمان و هیأت مؤسس انجمن قطعاً موافق ورود تکنولوژی و سرمایه خارجی به کشور هستیم، اما در خصوص حضور پیمانکاران خارجی در کشور نیازمند نظرات کارشناسی است.


آماده همکاری با چینی ها هستیم


او ادامه داد: بخش مسکن به دومین صنعت کشورهای نفت خیز تبدیل شده و در صورت تزریق منابع مالی و ارز و ورود تکنولوژی ساخت به ایران توسط کشور چین خوشحال می شویم و آمادگی همکاری با آنها را داریم.

جوزی تاکید کرد: درخصوص تزریق منابع مالی و ارز به کشور توسط کشور چین خوشحالیم و می توانیم در این زمینه به آنها متصل شویم، اما اینکه پیمانکار چینی و افراد چینی در این کشور مشغول کار شوند نیازمند کارشناسی است. به هر حال با ورود تکنولوژی ساخت و ساز توسط چین به ایران کاملا موافقیم.

جوزی با اشاره به صحبت درباره ساخت مسکن با متراژ پایین گفت: طی ماه های گذشته خبری مبنی بر ساخت واحدهای ۲۰ الی ۳۵ متری پخش شد، اما قطعاً چنین متراژی با توجه به شعار جوانی جمعیت تطابق ندارد و ساخت و عرضه این واحدهای مسکونی در بازار مسکن موجب می شود تا خانوار علاقه ای به توسعه افراد خانواده نداشته باشد و سیاست ما قطعاً چنین متراژی نخواهد بود.


ساخت مسکن به سازندگان بزرگ سپرده شود


رئیس‌ هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی، کارآفرینان و سرمایه گذاران صنعت ساختمان تهران با بیان اینکه باید کار به سازندگان بزرگ سپرده شود، گفت: به صورت رایگان می توانیم بهترین مشاور دولت و وزارت راه و شهرسازی در ساخت مسکن، واردات فناوری های نوین، ایمن سازی و ارزان سازی باشیم.

او افزود: امروزه صنعت ساختمان در ایران و جهان، پرچمدار صنایع جهان با قدمت هزاران سال است. این صنعت در کشورهای نفت خیز دومین صنعت پیشران اقتصاد و نخستین صنعت در اشتغال است. به همین دلیل برخی کشورهای منطقه سعی دارند صنعت ساختمان را به صنعت اول در اقتصاد کشورشان تبدیل کنند.

جوزی با بیان اینکه به مدد فناوری های نوین همچون پرینترهای سه بعدی و صنعتی سازی، بخش مسکن مدام در حال پیشرفت است گفت: بخش ساختمان به طور مستقیم حدود پنج درصد از تولید ناخالص داخلی کشور را در بر گرفته و هر زمان این بخش راه افتاده شاهد رونق اقتصادی بوده ایم. اگر به این حوزه توجه نشود، هم خود و هم بخش های وابسته را به رکود می کشاند.


دولت باید خرید مسکن را تسهیل کند


او درباره راهکارهای کاهش قیمت مسکن گفت: دولت باید راهکارهای خرید مسکن را تسهیل کند و این راه پرسنگلاخ را هموار کند. با توجه به سیاست افزایش جمعیت، دولت باید بخش خصوصی را کنار خود ببیند. بخش خصوصی این آمادگی را دارد که بدون هیچگونه درخواست تسهیلات یا دریافت زمین دولتی در طرح نهضت ملی مسکن با دولت همکاری کند.

باید به دنبال صنعتی سازی، ارزان سازی و مسکن اجتماعی همانند آنچه کشورهای توسعه یافته انجام داده اند باشیم. قیمت مسکن اساسی الگوی جهانی دارد و قطعا با نرخ هایی ساخته شود که بتوان به صورت آبرومند در آن زندگی کرد.

جوزی در پاسخ به سؤالی درباره ساخت مسکن های بی کیفیت گفت: شعار انجمن ساخت مسکن با کیفیت است و این آمادگی را داریم که در نهضت ملی مسکن هم وارد شویم با همین اصل کار می کنیم. ما معتقدیم خانه ای که به راحتی خراب می شود اصلا نباید ساخته شود.

در کنار اعضای محترم هیات موسس که شایان ذکر است هر یک از این اعضای محترم، حداقل 30 سال سابقه حرفه ای در این صنعت دارند (ناگفته نماند هم اینک تعدادی از هیئت مؤسسین حاضر، سابقه بیش از 40 سال دارند) که جملگی میلیون ها مترمربع پروژه را به بهره برداری رسانده اند و به همین اندازه هم پروژه در مرحله اجرائی دارند، بی تردید تعدادی از بهترین های صنعت ساختمان هستند و کارنامه درخشان آنان چون نگینی بر شهر تهران نشسته است.

اکونگار


نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman