ترکیه، پیشران افزایش قیمت مسکن در اروپا

ترکیه، پیشران افزایش قیمت مسکن در اروپا
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۴۸ | ۱۴۰۲/۱۲/۱۷

قیمت مسکن در مجارستان از سال ۲۰۱۵ تا کنون ۱۶۶ درصد افزایش یافته است. اما این افزایش حتی به گرد پای یکی دیگر از کشورهای واقع در قاره سبز نمی رسد.

به گزارش اخبار ساختمان، قیمت آپارتمان در استانبول این روز‌ها به قیمت آپارتمان در شهرهای گرانی چون پاریس و لندن نزدیک و بنابر آمار‌ها، قیمت مسکن در ترکیه در ۹ سال اخیر ۱۲ برابر شده است.

کشورهای شمال اروپا در میان کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاری اقتصادی (OECD) با حدود چهار درصد افزایش قیمت آپارتمان، کمترین افزایش را از سال ۲۰۱۵ تاکنون داشته اند.

همچنین مجارستان پس از ترکیه با ۱۶۶ درصد افزایش قیمت مسکن از سال ۲۰۱۵ تا کنون در رتبه دوم قرار دارد. اما اکثر کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاری اقتصادی، بین سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۳ شاهد افزایش دورقمی قیمت مسکن بودند.

با این حال، ترکیه با فاصله بسیاری از دیگر کشورها قرار دارد. افزایش قیمت مسکن چنان تاثیری بر هزینه اجاره گذاشته است که حتی رئیس پیشین بانک مرکزی ترکیه هم توانایی پرداخت اجاره بهای خانه اش را ندارد.

حفیظه غایه ارکان، رئیس پیشین بانک مرکزی ترکیه در سال ۲۰۲۳ در یک گفتگوی تلویزیونی گفته بود: ما نتوانستیم در استانبول خانه ای پیدا کنیم. خیلی گران است. برای همین به منزل پدر و مادرم نقل مکان کردیم. آیا ممکن است که قیمت خانه در استانبول از منهتن هم پیشی بگیرد؟

تجارت نیوز


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman