طرح کلید به کلید در قزوین کلید خورد

طرح کلید به کلید در قزوین کلید خورد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۱۶ | ۱۴۰۲/۱۱/۲۳

مدیرعامل شرکت بازافرینی شهری ایران همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به استان قزوین، کلنگ ساخت پروژه ۳۳۰ واحدی را به زمین زد.

به گزارش اخبار ساختمان، محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به استان قزوین، کلنگ ساخت پروژه ۳۳۰ واحدی را به زمین زد. این پروژه در قالب طرح کلید به کلید با مشارکت بنیاد مسکن استان قزوین و شهرداری قزوین و با حمایت شرکت بازآفرینی شهری ایران در این استان اجرایی می شود.

محمد آیینی در این مراسم با اشاره به ساخت پروژه ۳۳۰ واحدی محله هادی آباد قزوین گفت: این پروژه شامل ۲۶۵ واحد مسکونی ریزدانه بود که با همکاری شهرداری کار تملک این واحدها انجام شد.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با بیان این که این واحدها پس از ساخت به ساکنان بافت های فرسوده معوض داده می شود، افزود: این پروژه در زمینی به مساحت چهار هکتار در شمال غرب محله هادی آباد به صورت مشارکتی احداث می شود.

او با اشاره به این که طرح کلید به کلید یکی از مشوق های دولت برای ساکنان بافت های فرسوده است، توضیح داد: بر اساس بند «ث» تبصره ۱۱ قانون بودجه سال جاری شهروندان تشویق می شوند در راستای طرح کلید به کلید واحدهای فرسوده خود را با واحدهای نوسازی یا زمین با ۴۰ درصد تخفیف معاوضه کنند.

او تصریح کرد: این پروژه نیز مشابه طرح کلید به کلید است که با کمک شهرداری و بنیاد مسکن صورت می گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که اولویت محله سازی مورد تاکید مضامین شهرسازی ایرانی و اسلامی ادامه داد: این بازآفرینی در محله هادی آباد قزوین با تعریض معابر، ایجاد مرکز محله توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران و مشارکت شهرداری قزوین و خیرین و با احداث خانه سلامت اجتماعی، پارک محله و ساخت مسجد آغاز و اکنون با ساخت این پروژه چهره محله تغییر خواهد کرد. خوشبختانه اجرای این پروژه ها منجر به افزایش کیفیت زندگی شهروندان شده و رضایت ساکنان را در پی داشته است.

او ادامه داد: از ابتدای شکل گیری شرکت بازآفرینی شهری ایران تاکنون بیش از یک میلیون واحد نوسازی شده است که تا پایان سال به یک میلیون و ۵۰ هزار واحد خواهد رسید و امیدواریم سال آینده این امر شتاب بیشتری بگیرد و به شروع ساخت ۳۰۰ هزار واحد در سال نزدیک شویم.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اینکه بافت های فرسوده از ظرفیت خوبی برای نوسازی مسکن برخوردارند، گفت: ظرفیت ساخت سه میلیون مسکن دیگر در بافت های فرسوده کشور وجود دارد.

گفتنی است در این آیین شهردار قزوین، رئیس و اعضای شورای شهر قزوین، مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین و مدیر بازآفرینی استان قزوین حضور داشتند.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman