چرا کیفیت پنجره دوجداره بعد از مدتی افت می‌کند؟

چرا کیفیت پنجره دوجداره بعد از مدتی افت می‌کند؟
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۱۱ | ۱۴۰۲/۱۱/۰۹

پنجره دوجداره یکی از بهترین انواع پنجره برای نصب در ساختمان‌های مختلف است. با این وجود در برخی مواقع شاهد افت کیفیت فاحش در پنجره‌ها ‌هستیم. عرق کردن شیشه‌ها، تغییر شکل قاب پنجره، عایق نبودن پنجره و... از جمله مشکلاتی است که به مرور زمان ممکن در پنجره‌های دوجداره مشاهده می‌شود.

به گزارش اخبار ساختمان، پنجره دوجداره یکی از بهترین انواع پنجره برای نصب در ساختمان‌های مختلف است. با این وجود در برخی مواقع شاهد افت کیفیت فاحش در پنجره‌ها ‌هستیم. عرق کردن شیشه‌ها، تغییر شکل قاب پنجره، عایق نبودن پنجره و... از جمله مشکلاتی است که به مرور زمان ممکن در پنجره‌های دوجداره مشاهده می‌شود. اما علت این مشکلات چیست؟ آیا این مشکلات برای همه پنجره‌ها ‌رخ می‌دهد؟ چگونه می‌توان از بروز آن‌ها ‌جلوگیری کرد؟ در ادامه قصد داریم به این سوالات پاسخ دهیم.

 

تغییر شکل در و پنجره دوجداره

 

تغییر شکل در و پنجره دوجداره


اولین و رایج‌ترین مشکلی که ممکن است با آن مواجه شوید، دفرمه شدن در و پنجره دوجداره است. در برخی مواقع ممکن است نشست ساختمان علت اصلی این اتفاق باشد؛ اما در صورتی که ساختمان مشکلی ندارد باید به کیفیت در و پنجره دوجداره شک کنید. معمولا پنجره‌های دوجداره از پروفیل یو پی وی سی در ترکیب با گالوانیزه ساخته می‌شوند. ورقه گالوانیزه کمک می‌کند تا پنجره مستحکم‌تر شده و در گذر زمان کج نشود.


عدم استفاده از ورق گالوانیزه به شکل استاندارد


برخی از برند‌ها ‌برای سود بیشتر از ورق گالوانیزه استفاده نمی‌کنند. در سایر موارد هم ورق گالوانیزه مورد استفاده، استانداردهای لازم را ندارد. گالوانیزه باید به شکل یکپارچه تمام سطح مقطع پروفیل را بپوشاند. علاوه بر این ضخامت آن باید 1.25 میلی متر باشد. البته برای پنجره‌هایی که در طبقات 6 تا 25 نصب می‌شوند باید ضخامت گالوانیزه حداقل 1.5 میلی متر در نظر گرفته شود. برای نصب گالوانیزه باید از پیچ‌های استاندارد استفاده شود. علاوه بر این، فواصل بین پیچ‌ها ‌باید حداکثر 40 سانتی‌متر باشد.


بدیهی است که در نظر گرفتن ویژگی‌هایی که ذکر کردیم هنگام خرید مهم است؛ اما آیا یک فرد می‌تواند حین خرید تا این اندازه تخصصی، در و پنجره دوجداره را بررسی کند؟ بهترین راهکار این است که خرید خود را از برند معتبری انجام دهید. برند هافمن یکی از مطرح‌ترین برندها در زمینه ساخت و تولید انواع در و پنجره دوجداره است. این برند از پروفیل در و پنجره مرغوب و هم چنین ورق گالوانیزه با کیفیت برای تولید محصولات خود استفاده می‌کند. به همین دلیل محصولات برند هافمن دچار مشکل دفرمه شدن حتی با گذر زمان نمی‌شوند.

 

بخار گرفتن شیشه های پنجره دوجداره

 

بخار گرفتن شیشه‌های پنجره دوجداره


توجه به شیشه‌ها ‌در کنار توجه به کیفیت پروفیل در و پنجره دوجداره، بسیار مهم است. اگر پنجره به خوبی عایق‌بندی نشده باشد، آب به فاصله بین دو شیشه نفوذ کرده و گیر می‌افتد. به همین دلیل در اکثر مواقع شما شاهد ایجاد بخار آب مابین دو لایه شیشه هستید. این بخار آب منظره نامطلوبی را به وجود می‌آورد. علاوه بر این به مرور زمان با تجمع آلودگی ممکن است شیشه‌های پنجره به شدت کثیف شود. تنها راهکاری که برای جلوگیری از این اتفاق می‌توان عنوان کرد، استفاده از پنجره دوجداره با کیفیت است. وقتی شیشه‌های پنجره دوجداره به خوبی با پروفیل عایق شده باشند، دیگر امکان نفوذ بخار آب وجود نخواهد داشت. تمامی محصولات برند هافمن عایق‌بندی استاندارد داشته و در حین تولید تست می‌شوند. به همین دلیل با گذر زمان هیچگونه افت کیفیتی در محصولات برند هافمن مشاهده نمی‌کنید.


مشکل در باز و بسته شدن پنجره دوجداره


یکی دیگر از مشکلات رایجی که ممکن است با آن مواجه شوید، مشکل در باز و بسته شدن پنجره است. جالب است بدانید استفاده از پروفیل بی‌کیفیت باعث بروز این اتفاق می‌شود. زیرا پروفیل‌های بی‌کیفیت با تابش نور خورشید و هم چنین تغییرات دمایی، به راحتی تغییر شکل می‌دهند. به همین دلیل دچار انبساط و انقباض شده و پنجره به خوبی باز و بسته نمی‌شود. این مشکل به خصوص در تابستان که پروفیل منبسط می‌شود، بیشتر رخ می‌دهد.
 

مشکل باز و بسته شدن پنجره های دوجداره


اگر پنجره شما به سختی باز و بسته می‌شود، تحت هیچ شرایطی با زور سعی در باز کردن آن نداشته باشید. زیرا اعمال فشار باعث می‌شود لولا، شیشه‌ها ‌و قفل پنجره خراب شوند. بدین ترتیب پنجره شما شاید حتی دیگر عایق هم نباشد. تنها راهکاری که می‌توان برای جلوگیری از این اتفاق پیشنهاد داد، استفاده از محصولات مرغوب است. در محصولات برند هافمن از بهترین پروفیل در و پنجره استفاده شده است. به همین دلیل پروفیل حتی در بدترین شرایط آب و هوایی دفرمه نمی‌شود.
 

تغییر رنگ پروفیل در و پنجره


یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است برای پروفیل‌ها ‌به وجود آید، تغییر رنگ آن‌ها ‌است. تغییر رنگ پروفیل اغلب به دلیل تابش نور خورشید و تاثیر اشعه یو وی رخ می‌دهد. برای جلوگیری از این اتفاق تولید کنندگان معتبر به مواد سازنده پروفیل، مواد ضد یو وی استفاده می‌کنند. در صورتی که این ماده در پروفیل مورد استفاده وجود نداشته باشد، نمی‌توان راهکاری برای تغییر رنگ پروفیل پیشنهاد داد.


برند هافمن از مرغوب‌ترین پروفیل در و پنجره استفاده می‌کند. علاوه بر این پروفیل‌های مورد استفاده توسط این شرکت، در برابر اشعه یو وی مقاوم هستند. به همین دلیل مشتریان زیادی سال‌ها ‌از محصولات هافمن بدون هیچگونه نارضایتی استفاده می‌کنند.

 

بروز مشکل در یراق آلات پنجره

 

بروز مشکل در یراق آلات پنجره


اگر یراق‌آلات مورد استفاده فاقد کیفیت لازم باشند، مشکلاتی در باز و بسته شدن پنجره رخ می‌دهد. علاوه بر این یراق‌آلات بی‌کیفیت باعث مشکل افتادگی پنجره هم می‌شوند. بهترین راهکار برای این گونه مواقع، تعویض یراق آلات است. البته توصیه می‌کنیم برای تعویض یراق آلا و یا رگلاژ کردن پنجره حتما از یک فرد متخصص کمک بخواهید. در غیر این صورت ممکن است مشکل شما بدتر از قبل شود.


برای جلوگیری از رخ دادن مشکل در یراق آلات پنجره، توصیه می‌شود از همان ابتدا محصول مرغوبی را خریداری کنید. برای ساخت در و پنجره دوجداره هافمن از مرغوب‌ترین یراق آلات استفاده می‌شود. به همین دلیل بعد از استفاده طولانی مدت، نیازی به تعویض یراق آلات وجود ندارد.


کلام آخر


نصب و استفاده از پنجره دوجداره دارای مزایای بیشماری است؛ با این وجود هنگام استفاده از آن ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید. در واقع بروز مشکلات در در و پنجره دوجداره مربوط به کیفیت بسیار پایین آن‌ها است. در این مطلب راجع به مهم‌ترین مشکلاتی که ممکن است در پنجره‌های دوجداره رخ دهد صحبت کردیم. برای جلوگیری از افت کیفیت، پیشنهاد می‌کنیم از همان ابتدا از برندهای مشهوری چون هافمن در و پنجره دوجداره خود را خریداری کنید.

 


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman