پیشنهاد خانه ملت برای رونق بازار مسکن

پیشنهاد خانه ملت برای رونق بازار مسکن
Facebook Twitter LinkedIn

۲۰:۱۵ | ۱۳۹۸/۰۶/۲۷

برای رونق در بازار مسکن هر از چند گاهی اخبار طرح و پیشنهادهای مختلف منتشر می‌شد. در کوتاه‌مدت این اخبار بر بازار تأثیر می‌گذارد اما موجب ثبات در بازار نمی‌شود.
به گزارش اخبار ساختمان، بر اساس تازه‌ترین اخبار در راستای رونق به بازار مسکن مرکز پژوهش‌های مجلس پیشنهادی ارائه کرده که اولویت پرداخت وام ۶۰ میلیون تومانی ازدواج برای زوجینی باشد که در صندوق پس‌انداز مسکن یکم ثبت‌نام کرده‌اند.

در این زمینه معاون وزیر اقتصاد گفته که این موضوع می‌تواند قدرت خرید خانه اولی‌ها را افزایش دهد. این اخبار تأثیر چندانی بر مسکن در شهر تهران نداشته است و در ادامه به بررسی چند منطقه می‌پردازیم تا روند قیمتی امروز مشخص شود.

آگهی‌های منتشرشده در غرب تهران خصوصاً محدوده سعادت‌آباد نشان می‌دهد که میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در این محدوده حدود ۲۰ میلیون تومان است و در این منطقه افزایش قیمت ۷ درصدی داشته‌ایم.

در منطقه نارمک تهران نیز میانگین قیمت واحدهای مسکونی حدوداً ۱۲ میلیون و ۲۰۰تومان است. در سه‌ماهه گذشته در این منطقه ۵ درصد افزایش قیمت داشته‌ایم. همچنین در سه‌ماهه گذشته ۱۱۱۵ معامله در این منطقه انجام شده است.

در منطقه شهید باقری پایتخت شاهد افزایش قیمت نسبی بودیم. در این منطقه میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی حدود ۱۳ میلیون تومان شده است. در سه‌ماهه گذشته در این منطقه ۲۱۳ معامله انجام شده است.

در محدوده افسریه میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی حدود ۷ میلیون تومان شده است. در سه‌ماهه گذشته این منطقه ۶درصد افزایش قیمت داشته است و شاهد ۱۰۲۷ معامله بوده‌ایم.

حدود چهار سالی که از راه‌اندازی صندوق پس‌انداز مسکن یکم می‌گذرد سود اختصاص یافته به تسهیلات آن به تدریج کمتر شد تا اینکه از حدود ۱۴ درصد ابتدای دوره به ۸ درصد در اوایل سال ۱۳۹۷ رسید و تاکنون روی همین رقم باقی مانده است.

بورس امروز

برچسب ها:

مسکن ،قیمت ،تسهیلات 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman