کاهش معاملات مسکن در آمریکا رکورد زد

کاهش معاملات مسکن در آمریکا رکورد زد
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۱۰ | ۱۴۰۲/۱۱/۰۱

وبگاه انجمن ملی مشاوران املاک آمریکا اعلام کرده که بازار مسکن در آمریکا برای خریداران خانه های نوساز دیوانه کننده شده، زیرا به دلیل قیمت های بالا و نرخ های بالای سود اعمال شده بر وام های مسکن در بیشتر دوره های سال، مجبور به ترک این بازار شده اند.

به گزارش اخبار ساختمان، فروش بازار املاک و مستغلات مسکونی در سال ۲۰۲۳ در آمریکا کاهش یافت، زیرا افزایش مداوم نرخ های بهره باعث کاهش فعالیت‌ در این حوزه به پایین ترین سطح در ۲۸ سال گذشته شد، در شرایطی که قیمت مسکن در این کشور همچنان در برابر کاهش مقاومت می کند و نزدیک به بالاترین سطح خود ثابت است.

بر اساس داده های انجمن ملی مشاوران املاک آمریکا که دیروز جمعه منتشر شد، میانگین قیمت فروش خانه در سال ۲۰۲۳ حدود ۳۸۹.۸ هزار دلار بود که افزایش حدود یک درصدی نسبت به سال ۲۰۲۲ دارد که بالاترین میانگین ثبت شده تا کنون است.

لارنس یون اقتصاددان ارشد انجمن مذکور، گفت: این خبر خوبی برای ۸۵ میلیون صاحب خانه در آمریکا است، زیرا نشان می دهد ارزش دارایی های آنها در حال افزایش است؛ اما داده ها ثابت می کند که این، بازار دیوانه کننده ای برای خریداران خانه های نوساز است که به دلیل قیمت های بالا و به دلیل نرخ های بالای سود اعمال شده برای وام های مسکن در بیشتر دوره های سال مجبور به ترک بازار شده اند و از همین رو توانایی کسانی که مایل به خرید هستند محدود شده چیزی که در چندین دهه پیش روی نداده بود.

در نتیجه قیمت های بالا و موجودی کم در حوزه مسکن در آمریکا، فروش خانه در ایالات متحده در سال ۲۰۲۳ با فروش ۴.۰۹ میلیون خانه به پایین ترین سطح خود از سال ۱۹۹۵ رسید که نسبت به سال ۲۰۲۲ ۱۹ درصد کاهش داشت که به نوبه خود در آن سال نیز کاهش ۱۸ درصدی در فروش مسکن بودیم.

یون گفت: افزایش سریع اخیر قیمت مسکن در طول سه سال اخیر خانه دار شدن مستأجران را مشکل کرده است و حل این مساله مستلزم رشد اقتصادی، رشد درآمد و از همه مهمتر افزایش مستمر ساخت و ساز مسکن است.

یون افزود: به نظر می رسد فروش ماه گذشته (دسامبر ۲۰۲۳) به پایین ترین سطح خود رسیده باشد اما انتظار می رود در سال جدید افزایش یابد.

اقتصادآنلاین


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman