زمان برگزاری آزمون‌ ورود به حرفه مهندسی مشخص شد

زمان برگزاری آزمون‌ ورود به حرفه مهندسی مشخص شد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۵۶ | ۱۴۰۲/۱۰/۲۴

معاون دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از برگزاری آزمون های ورود به حرفه مهندسی و کاردانی برای تمامی رشته های مهندسی به جز طراحی معماری و رشته های کاردانی و تعیین صلاحیت معماران طی دو روز ۱۷ و ۱۸ اسفندماه سال جاری خبر داد.

به گزارش اخبار ساختمان، مهدی نورمحمدی معاون دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از برگزاری آزمون های ورود به حرفه مهندسی ساختمان در روزهای ۱۷ و ۱۸ اسفند در همه رشته های مهندسی، کاردانی و تعیین صلاحیت معماران تجربی خبر داد.

معاون دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان با اشاره به اینکه این دوره از آزمون ها سومین دوره ای است که در سال جاری برگزار می شود، گفت: دانش آموختگان رشته های مهندسی برای اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی و کاردان های فنی برای اخذ پروانه اشتغال به کار کاردانی ضرورت دارد تا در این آزمون ها شرکت کنند.

وی توضیح داد: این دوره از آزمون ها به روال گذشته در هفت رشته مهندسی شامل معماری (صلاحیت نظارت و اجرا)، عمران (صلاحیت های نظارت، محاسبات و اجرا)، تاسیسات مکانیکی (صلاحیت های طراحی، نظارت و اجرا)، تاسیسات برقی (صلاحیت های طراحی، نظارت و اجرا)، شهرسازی، نقشه برداری و ترافیک برای اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی در پایه سه، آزمون های طرح و اجرای گود، پی و سازه نگهبان و ارزیابی، طرح و اجرای بهسازی، برگزار می شود.

نورمحمدی افزود: کاردان های فنی ساختمان نیز در ۶ رشته معماری، عمران، تاسیسات مکانیکی، تاسیسات برقی، شهرسازی و نقشه برداری در پایه سه شرکت می کنند و معماران تجربی در پایه های سه، دو و یک در این آزمون تعیین صلاحیت می شوند.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman