رئیس ستاد توانمندسازی محلات کم‌برخوردار عنوان کرد:

300 هزار واحد مسکونی در محلات کم برخوردار ساخته خواهد شد

300 هزار واحد مسکونی در محلات کم برخوردار ساخته خواهد شد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۴۵ | ۱۴۰۲/۰۹/۲۸

رضا مهرآبادی: رئیس ستاد توانمندسازی محلات کم‌برخوردار با بیان اینکه ساخت بیش از ۳۰۰ هزار واحد نیازمندی این محلات در حوزه مسکن است، افزود: تا کنون حدود ۶۶ هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده اند که ۴۴ هزار نفر مورد تایید قرار گرفته اند تا در این طرح قرار بگیرند.

به گزارش اخبار ساختمان، علی آقامحمدی رئیس ستاد توانمندسازی محلات کم‌برخوردار بیان کرد: براساس قانون مسکن حق همه مردم است و در برنامه ریزی باید مورد توجه قرار گیرند ولی ۲ هزار و ۲۰ محله در سراسر ایران شناسایی شده است که جزء محلات کم برخوردار شناخته می شوند.

وی در ادامه گفت: طرح ۲۰۲۰ با محوریت توانمندسازی و‌ تحول اجتماع محور ۲۰۲۰ محله کم برخوردار در حوزه مسکن در دستور ستاد توانمندسازی محلات قرار گرفته است.

رئیس ستاد توانمندسازی محلات کم‌برخوردار اضافه کرد: طی تفاهم نامه ای که با وزارت راه و شهرسازی منعقد شده است تا ۳۰۰ هزار واحد مسکن از طرح نهضت ملی مسکن در بافت های کم برخوردار ساخته شود، اما تفاوتی که این طرح با طرح نهضت ملی مسکن دارد این که متقاضیان می توانند میزان پرداختی خود را مشخص کنند و تا کنون میزان آورده ای که از سوی مردم ابراز شده است بین ۵۰ میلیون تا ۵۰۰ میلیون تومان متفاوت بوده است و این تفاوت در میزان آورده می تواند در انتخاب منطقه و یا متراژ تاثیر گذار باشد.

رئیس ستاد توانمندسازی محلات کم‌برخوردار با بیان اینکه ساخت بیش از ۳۰۰ هزار واحد نیازمندی این محلات در حوزه مسکن است، افزود: تا کنون حدود ۶۶ هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده اند که ۴۴ هزار نفر مورد تایید قرار گرفته اند تا در این طرح قرار بگیرند.

ادامه داد: ما در این طرح به دنبال این هستیم تا زمین هایی که در اختیار بنیاد مسکن قرار دارد و همچنین زمین هایی را که ما می توانیم در اختیار بنیاد مسکن قرار دهیم را در اختیار این طرح قرار دهیم تا بتوانیم این محلات را ساماندهی نماییم.

همچنین گفت: با توجه به اینکه میزان آورده متقاضیان متفاوت است و ممکن است هزینه ساخت واحدهای مسکونی را تامین نکند، بنابراین برای تکمیل در برخی موارد که نیاز به کمک دارند از حساب ۱۰۰ امام کمک گرفته خواهد شد.

در ادامه گفت: متقاضیانی که قصد ثبت نام در این طرح را دارند می توانند از طریق www.iccmaskan.ir در این طرح ثبت نام کنند و ضمنا متقاضیانی که در این طرح ثبت نام می کنند میبایست حداقل سه سال در این محلات مستاجر باشند تا حائز شرایط این طرح باشند.

درباره اینکه مدت زمان ساخت این واحدها چقدر است؟ گفت: ساخت این واحدها به کارفرما ها سپرده خواهد شد که در این شرایط مدت زمان ساخت در اختیار مردم خواهد بود.

وی اضافه کرد: شناسایی دانش آموزان جامانده از تحصیل و ایجاد مشوق لازم برای ادامه تحصیل آنها، تعریف دوره رایگان کسب و کار و ارایه مدرک با همکاری سازمان مدیریت صنعتی، ثبت افراد جویای کار و شناسایی ظرفیت های شغلی جدید، توسعه بیمه سلامت و پزشک خانواده در حوزه سلامت و توسعه ورزش فوتبال خیابانی در محلات کم‌برخوردار از مهم ترین برنامه های این طرح است.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman