دبیر سازمان نظام مهندسی استان تهران:

آشنایی طراحان با روش های جدید در ساخت مسکن ایمن موثر است

آشنایی طراحان با روش های جدید در ساخت مسکن ایمن موثر است
Facebook Twitter LinkedIn

۱۶:۳۳ | ۱۴۰۲/۰۹/۲۱

دبیر سازمان نظام مهندسی استان تهران گفت: در نظام مهندسی دوره های متعددی برای طراحان برگزار و رویکردهای مختلف مطرح می شود تا طراحان با روش های نو که می تواند اثرگذار باشد آشنا شوند؛ در سازه های فولادی باید به سمت صنعتی سازی پیش برویم تا یکپارچگی ایجاد شود.

به گزارش اخبار ساختمان، امیدرضا ریاحی دبیر سازمان نظام مهندسی استان تهران در مورد طراحی در سازه های فولادی اظهار داشت: نکته مهم به طراحی و تفکر طراح برمی‌گردد و اگر تحقق ساختمان ایمن در فاز طراحی مشخص می شود که با ایده و توجیهی که طراح دارد در زمینه استفاده از روش، مصالح، سبک اجرای طراح تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: در نظام مهندسی دوره های متعددی برای طراحان برگزار و رویکردهای مختلف مطرح می شود تا طراحان با روش های نو که می تواند اثرگذار باشد آشنا شوند؛ در سازه های فولادی باید به سمت صنعتی سازی پیش برویم تا یکپارچگی ایجاد شود.

دبیر نظام مهندسی استان تهران عنوان کرد: به سبب قیمت تمام شده، ۱۰ درصد ساخت و سازها به سمت فولاد می رود که با ورود تکنولوژی و صنعتی سازی و با تلفیق موضوعات مختلف استفاده از سازه های فولادی به صرفه می شود و پیشنهاد می شود به جای جزیره ای کار کردن در کنار هم فعالیت داشته باشند تا همگرایی محقق شود.

ریاحی سپس گفت: با همراهی انجمن ها و تشکل ها در کنار یکدیگر سعی داریم وجوه اشتراک به وجود آوریم و ارزش افزوده را داشته باشیم و اگر به دنبال استانداردها هستیم باید به آن سمت برویم، کنترل و بازرسی داشته باشیم تا سازندگان از این ظرفیت استفاده کنند، مهندسان ناظر آموزش ببینند و به سمت صنعتی سازی و سبک سازی پیش برویم.


شایان ذکر است این سلسله پنل ها در استودیو سازه های فولادی با همکاری تسفا و محتواک از تاریخ 20 تا 22 آذرماه در هتل المپیک برگزار شد.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman