توجه به ایمنی در کارگاه های ساختمانی، حوادث را کاهش می دهد

توجه به ایمنی در کارگاه های ساختمانی، حوادث را کاهش می دهد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۱۲ | ۱۴۰۲/۰۹/۲۱

مدیرعامل شرکت پادناهور گفت: متاسفانه موضوع شرایط کاری فعالان حوزه ساختمان اعم از کارگران ساختمانی، مجریان، طراحان و بهره برداران در کشور ساده انگارانه دیده شده است و بیشتر سعی شده است در HSE صرفاً به مجموعه ای از ملاحظات بسنده شود.

به گزارش اخبار ساختمان، رامین ‌نصیری مدیرعامل شرکت پادناهور اظهار داشت: متاسفانه موضوع شرایط کاری فعالان حوزه ساختمان اعم از کارگران ساختمانی، مجریان، طراحان و بهره برداران در کشور ساده انگارانه دیده شده است و بیشتر سعی شده است در HSE صرفاً به مجموعه ای از ملاحظات بسنده شود.

وی بیان کرد: هیچ جایی در دنیا کالایی به فروش نمی رسد مگر آنکه ملاحظات ایمنی محیط زیستی در آن در نظر گرفته شده باشد امری که در کشور ما مغفول مانده است.

مدیرعامل شرکت پادناهور افزود: در حوزه کاری ما که اجرای حفاظت سازه ها در برابر آتش است اینکه ماده ای قارچ نزند دارای اهمیت بسیار است و یا در کشورهای دیگر اگر از فلزات سنگین و دیگر محصولات در فرآیند ساخت استفاده می شود، باید به خریدار اطلاع داده شود و همه این موارد ملاحظات ایمنی است که باید مدنظر قرار گیرد.

نصیری سپس بیان کرد: اگر بهترین کالا در حوزه فنی را داشته باشیم اما به اشتباه اجرا شود و شرایط HSE و عدم رعایت الزامات تامین نشود و کفایت های آیین نامه مدنظر قرار نگیرد، کالا هیچ ارزشی ندارد.

وی با اشاره به لزوم تعامل مطلوب مهندسی آتش و مهندسی سازه گفت: ساختمان یک محصول کلی است که در محصول نهایی باید تمام موارد ایمنی لحاظ شود، ضمن اینکه نظام مهندسی نیز عملکرد خوبی دارد اما باید یک نهاد قانونی ناظر بر این موارد را ایجاد کند.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman