مدیر بازرگانی تسفا:

زنجیره تامین باید استاندارد باشد

زنجیره تامین باید استاندارد باشد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۷:۲۴ | ۱۴۰۲/۰۹/۲۰

مدیر بازرگانی تسفا گفت: رعایت استاندارد مستلزم این است که زنجیره تامین و کالاها استاندارد باشد که برای این امر استانداردها باید به طور یکپارچه در صنعت دیده شود و کل زنجیره را پوشش دهد تا سازه باکیفیت داشته باشیم.

به گزارش اخبار ساختمان، سید محسن میرآفتابی مدیر بازرگانی تسفا در پنل "سازه های فولادی، استانداردسازی" در مورد نقش انجمن ها در استانداردسازی سازه های فولادی اظهار داشت: طی سال های اخیر ساختمان سازی و صنعت سازه های فولادی متحول شده و استانداردهای خوبی تدوین شده، اما نکته مهم رعایت این استانداردها است.

وی ادامه داد: رعایت استاندارد مستلزم این است که زنجیره تامین و کالاها استاندارد باشد که برای این امر استانداردها باید به طور یکپارچه در صنعت دیده شود و کل زنجیره را پوشش دهد تا سازه باکیفیت داشته باشیم.

مدیر بازرگانی تسفا عنوان کرد: تولیدکنندگان می‌توانند روش‌های ساخت را بهینه و استاندارد کنند یا در مورد مواد اولیه تست های استاندارد را انجام دهد، اما حلقه بالایی باید مواد اولیه استاندارد را به تولیدکننده بدهد، منتها در این زمینه نظارت کمتر است و بار اصلی بر دوش مصرف کننده است، این در حالی است که اگر مواد اولیه استاندارد نباشد تولیدکننده نمی تواند کاری انجام دهد.

میرآفتابی سپس گفت: تولیدکنندگان سازه های فولادی ملزم به رعایت استانداردها هستند و با چانه زنی می‌توانند مواد با استاندارد بیشتری بگیرند، منتها هزینه بیشتری را بر تولیدکننده بار می کند ولی اگر کل فرآیند استاندارد باشد قطعا روند به خوبی پیش می‌رود.

وی تاکید کرد: در پروژه های خاص که الزامات خاصی دارد با درخواست کارفرما استانداردهای بالایی اجرایی می‌شود در غیر اینصورت ممکن است استانداردها به شکل کمتر پی گرفته شود؛ در حالی که اگر همه ملزم به رعایت استانداردها شوند زمینه برای بهبود این فرآیند فراهم می‌شود.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman