برج الحبتور، بزگترین برج مسکونی دنیا در دبی!

برج الحبتور، بزگترین برج مسکونی دنیا در دبی!
Facebook Twitter LinkedIn

۱۶:۴۷ | ۱۴۰۲/۰۹/۰۴

کشور امارات متحده عربی در حال ساخت بزرگترین برج مسکونی جهان در شهر دبی به نام برج الحبتور است!

به گزارش اخبار ساختمان، کشور امارات متحده عربی در حال ساخت بزرگترین برج مسکونی جهان در شهر دبی به نام برج الحبتور است! ذهن ما انسان ها ذاتا مقایسه گر است و به صورت کاملا ناخودآگاه همیشه به دنبال «ترین ها» هستیم.

دبی که یکی از شهرهای خارجی محبوب برای ما ایرانیان است، در طی سالیان اخیر هوشمندانه توانسته از این ذهنیت استفاده کنو و به جایگاه سوم جهانی شهرهایی که بیشترین آسمان خراش را در جهان دارند برسد!

پس از موفقیت های پی در پی در برج سازی، حال قرار است دبی در جدیدترین طرح خود بزرگترین برج مسکونی جهان را بسازد! این برج که تا الان حدودا ۱۰ درصد پیشرفت داشته، به گفته مدیران شرکت ساختمانی الحبتور (سازنده این سازه) قرار است طبق برنامه ‌ریزی های صورت گرفته تا پایان سال ۲۰۲۶ به بهره برداری برسد. همچنین قرار است تعدادی از واحدهای آن برای علاقه مندان به زندگی و سرمایه گذاری در امارات پیش فروش شود.

 

برج الحبتور


برج سازی، نماد شهر دبی!


هر شهر و منطقه ای با یک نماد یا تعریف مشخصی معروف در دنیا است که با توجه به همان ویژگی شناخته می شود. حتما شما هم زمانی که نام شهر دبی را بشنوید به یاد ساختمان سازی های مدرن و خارق‌العاده آن می افتید!

این امر یک چیز طبیعی است زیرا با پیشرفت هایی که کشور امارات در گردشگری، توسعه صنعت املاک و مستغلات و … داشته منجر به ساخته شدن ساختمان و برج های معروف زیادی مانند برج خلیفه، برج العالم، برج پرنسس، برج مارینا و … در دبی شده است. پس از ساخت ابر سازه های نام برده حال این شهر در اقدامی جدید در حال ساخت برج الحبتور عظیم ‌ترین پروژه مسکونی جهان است!


در مورد الحبتور بیشتر بدانید


با ساخت ساختمان های بلند در کلانشهرهای دنیا برج نشینی به عنوان یک لایف استایل شناخته می شود. به علت امکانات درجه یک، امنیت بالا و زندگی لوکس و متفاوتی که در این ساختمان های بلند در جریان است، امروزه زندگی در واحدهای آن متقاضیان زیادی دارد.

الحبتور که قرار است تا پایان ساخت عنوان بزرگترین برج مسکونی دنیا را با ۳۴۵ متر ارتفاع از آن خود کند! قرار است در۸۲ طبقه و ۱۷۰۱ واحد ساخته شود. از کل تعداد ۲۲ تای آن به صورت اسکای ‌ویلا در بالاترین طبقات این سازه ساخته شود. مساحت کل این سازه ۳۲۷ هزار متر مربع است و ارزش کل این پروژه ۳.۷ میلیارد درهم برآورد شده است.

 

بزرگترین برج مسکونی جهان


ویژگی های شاخص برج الحبتور


1. در یکی از بهترین محله های دبی ساخته شده


برج الحبتور در یکی از شاهراه های اصلی شهر دبی به نام بلوار شیخ زاید ساخته می شود. شیخ زاید خیابانی بسیار شیک و عریض با طول تقریبی 50 کیلومتر است که اطراف آن را برج و سازه های تجاری و مسکونی احاطه کرده اند؛ به همین دلیل این بلوار ابهت و چشم انداز فوق العاده ای دارد. این بزرگراه دو تا از اصلی‌ترین شهرهای کشور امارات به نام دبی و ابوظبی (پایتخت این کشور) را به هم متصل می کند.


2. می توان با پیش خرید واحدها اقامت موقت دریافت کرد


به طور کلی اخذ اقامت کشور امارات از طریق روش های خرید خانه، سرمایه گذاری و ثبت کردن شرکت، کارآفرینی، ادامه تحصیل و … امکان پذیر است. یکی از روش های محبوب دریافت اقامت، خریداری خانه در این کشور است. به این نکته بسیار مهم توجه فرمایید که اقامت دبی با خرید ملک و سایر روش های گفته شده تنها برای مدت زمان ۶ ماه، ۲ و پنج ساله صادر می شود که پس از این مدت زمان باید نسبت به تمدید آن اقدام شود.


3. سه طبقه این برج مختص به امکانات رفاهی قرار گرفته


قرار است در طبقات ۸، ۴۷ و ۷۰ برج الحبتور مختص به امکانات رفاهی و تفریحی باشد. برخی از این امکانات مواردی مانند: فروشگاه خرید، استخر، سونا، جکوزی، سالن های ورزشی، کافه، فضای مخصوص بازی و تفریح کودکان، تراس تفریحی، زمین های تنیس پادال، استخر اینفینیتی، کتابخانه و… هستند.


4. مساحت هر واحد بالا در نظر گرفته شده


مطابقه با برنامه ریزی و نقشه، مساحت این واحدها بالا در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال متراژ واحدهای یک خوابه از ۸۱ تا ۱۱۸ متر در نظر گرفته شده و برای واحدهای دو خوابه این اندازه از ۱۳۵ متر مربع آغاز می شود. طبعا اندازه این مساحت برای واحدهای سه خوابه و اسکای ویلاها بالاتر خواهد رفت.

 

بیشتر بخوانید: عجایب الغرایب معماری مدرن در صحاری دبی

اندیشه معاصر


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman