در دولت سیزدهم محقق شد:

تکمیل و بهره برداری از 965 پروژه بازآفرینی شهری

تکمیل و بهره برداری از 965 پروژه بازآفرینی شهری
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۱۵ | ۱۴۰۲/۰۸/۱۳

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اعلام تکمیل و بهره برداری از ۹۶۵ پروژه بازآفرینی شهری در دولت سیزدهم، گفت: به زودی برنامه جامع اقدام مشترک بازآفرینی شهری، نهایی و مصوب می شود.

به گزارش اخبار ساختمان، محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در مراسم افتتاح و بهره برداری از مرکز خدماتی، فرهنگی و ورزشی نایسر سنندج، با اشاره به اینکه سیاست اجرایی دولت سیزدهم در حوزه بازآفرینی شهری در گام اول تقویت و ارتقا نوسازی واحدهای مسکونی ناپایدار و لرزان و تولید مسکن است، اظهار کرد: تامین خدمات زیر ساختی و روبنایی در محلات فرسوده بدین جهت است که مرغوبیت لازم ایجاد شود که خانه های لرزان و ناپدار در مناطق بافت فرسوده و حاشیه ای، مسیر نوسازی خودشان را هرچه سریعتر طی کنند.


تکمیل و بهره برداری از ۹۶۵ پروژه بازآفرینی شهری در دولت سیزدهم


معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که در ابتدای دولت سیزدهم ۱۲۴۵ پروژه نیمه تمام و دارای مطالبات مالی در حوزه بازافرینی شهری وجود داشت، گفت: با تلاش انجام شده این میزان به حدود ۲۸۰ پروژه تقلیل یافته است و تلاش می کنیم ظرف یک سال آینده به اتمام برسد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه برای رفع محرومیت از محلات فرسوده و ناکارامد شهری بیش از ۲۱۰۰ کیلومتر طول معابرخاکی که ۳۵ کیلومتر آن در استان کردستان وجود داشت، با مشارکت شهرداری ها و حمایت شرکت بازآفرینی شهری ایران آسفالت شده است. گفت: با تخصیص رایگان می توان ظرف دو سال آینده کلیه معابر خاکی در بافت های فرسوده و ناکار آمد شهری بهسازی و آسفالت کرد.


برنامه جامع اقدام مشترک بازآفرینی شهری به زودی نهایی و مصوب می شود


دبیر ستاد ملی باز افرینی شهری پایدار با بیان اینکه در ستاد ملی شهری پایدار که در آینده نزدیک با حضور رییس‌جمهور برگزار می شود، برنامه جامع اقدام مشترک بازآفرینی شهری نهایی و مصوب خواهد شد، گفت: بر اساس این برنامه، پیش بینی لازم برای تأمین سرانه های آموزشی، بهداشتی، ورزشی، انتظامی و غیره این محلات به متوسط سرانه نقاط توسعه یافته همان شهر انجام شده است.


تقویت مشارکت دستگاه های متولی در تامین سرانه آموزشی و بهداشتی محله نایسر سنندج


معاون وزیر راه و شهر سازی از دستگاه های متولی در حوزه آمورشی و بهداشتی در منطقه نایسر سنندج خواست به دلیل کمبود در حال حاضر توجه بیشتری داشته باشند.

آیینی از پیش بینی ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های در دست اجرا در حوزه بازآفرینی شهری استان کردستان در مصوبات سفر دوم ریاست جمهوری خبر داد.

مدیر عامل شرکت بازآفرینی در پایان سخنان خود از شهرداران سراسر کشور خواست تا در رابطه اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت های فرسوده جدیت بیشتری داشته باشند.

در دومین سفر هیات دولت به استان کردستان ۶۰۰ واحد مسکن نوسازی شده در بافت های فرسوده، مدرسه ۹ کلاسه در محله نایسر شهر سنندج، مجتمع خدماتی، فرهنگی و ورزشی در محله نایسر سنندج، مدرسه ۹ کلاسه در محله موسک مریوان، سالن چند منظوره ورزشی در محله امام خمینی(ره) شهر قروه، اجرای شبکه فاضلاب و آسفالت معابر محله قروه، پروژه ساماندهی بافت شهر بیجار شامل احداث پیاده راه خیابان های اردلان و شهدا، ساماندهی معابر شهر بیجار به وسعت ۱۰ هزار متر و بهسازی و آسفالت معابر خاکی از طریق اعطا قیر رایگان واقع در بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری با همکاری شهرداری های شهرهای سنندج، مریوان، قروه و بیجار، بانه و سقز، سریش آباد و کامیاران از جمله پروژه های بازآفرینی شهری بود که افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

در این مراسم مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، سید مهدی نیازی معاون سازمان برنامه و بودجه کشور، روح‌الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی، وزیری مشاور وزیر کشور و جمعی از مسولان کشوری و استانی و مردم منطقه نایسر سنندج حضور داشتند.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman