اقدامات دولت سیزدهم در بخش مسکن و شهرسازی

اقدامات دولت سیزدهم در بخش مسکن و شهرسازی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۷:۳۲ | ۱۴۰۲/۰۷/۲۶

تامین زمین یک میلیون و ۸۰۰ واحد نهضت ملی مسکن، اخذ ۳۵۴ مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران، احداث چهار بیمارستان و بهره برداری از ۱۰۳ پروژه روبنایی و زیربنایی در شهرهای جدید، اقدامات دولت سیزدهم در بخش مسکن و شهرسازی است.

به گزارش اخبار ساختمان، دفتر آمار، اطلاعات و پایش وزارت راه و شهرسازی در گزارشی عملکرد وزارتخانه را از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان شهریور امسال برای بخش مسکن و شهرسازی، تشریح کرد.

بر اساس آمار ارایه شده توسط دفتر آمار، اطلاعات و پایش وزارت راه و شهرسازی از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم تاکنون، برنامه های متعددی برای مسکن و تحقق شعار دولت در اجرای قانون جهش تولید مسکن تدوین و اجرایی شد. بر هیمن اساس برنامه تفصیلی تولید چهار میلیون مسکن طی چهار سال به تفکیک استان ها و شهرهای مختلف کشور و تأمین زمین به استعداد بیش از یک هزار و ۸۰۰ میلیون واحد مسکونی تدوین شد.


اجرای ۳۲۴ هزار و ۵۹ واحد در قالب نوسازی مسکن روستایی


عملکرد واحدهای مسکونی شروع شده و در حال ساخت در قالب طرح نهضت ملی مسکن حاکی از آن است که تاکنون تعداد ۱۵۱ هزار و ۴۱۷ واحد در قالب نوسازی بافت های فرسوده شهری، تعداد ۲۱۰ هزار و ۱۵۵ واحد در قالب تامین مسکن کارکنان نیروهای مسلح، تعداد ۱۳۷ هزار و ۷۱۶ واحد مسکونی در قالب خودمالکی و تعداد ۳۲۴ هزار و ۵۹ واحد در قالب نوسازی مسکن روستایی است. همچنین به تعداد ۸۰۹ هزار و ۱۶۰ واحد زمین به صورت انفرادی و گروهی و در دست ساخت برای متقاضیان واجد شرایط به شکل انبوه سازی در حال اجراست.


اخذ ۳۵۴ مصوبه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران


این گزارش حاکی است که ۳۵۴ مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران و کمیسیون ماده ۵ و کارگروه امور زیربنایی "در خصوص نهضت تولید مسکن" برای ۲۲ هزار و ۴۶۷ هکتار اخذ شده است. این مصوبه ها شامل ۹۷ مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری به مساحت ۱۹ هزار و ۳۱۵ هکتار، ۲۵۷ مصوبه کمیسیون ماده ۵ و کارگروه زیربنایی به مساحت سه هزار و ۱۵۲ هکتار، اخذ ۲۳۷ مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری شامل ۶۲ طرح جامع، ۲۹ سیاست‏گذاری و ضابطه ‏گذاری، ۱۱۳ مغایرت اساسی، ۶ پادگان‏ و اراضی نظامی، ۱۶ طرح‏ ویژه و یک فرادست و ۱۰ شهرک است.


احداث چهار بیمارستان در دولت سیزدهم


همچنین طی دولت سیزدهم تاکنون، چهار بیمارستان با ظرفیت ۸۲۷ تخت شامل بیمارستان آموزشی تربت حیدریه با ظرفیت ۲۷۳ تخت، بیمارستان جایگزین شهید رجایی گچساران با ظرفیت ۱۴۲ تخت، بیمارستان جایگزین ۱۵ خرداد مهدی شهر با ظرفیت ۹۹ تخت و بیمارستان آموزشی جهرم با ظرفیت ۳۱۳ تخت احداث و تکمیل شده است.


بهره برداری از ۱۰۳ پروژه روبنایی و زیربنایی در شهرهای جدید


بهره برداری از ۱۰۳ پروژه روبنایی و زیربنایی در شهرهای جدید به میزان یک میلیون و ۷۲۱ هزار و ۶۳۰ مترمربع و تکمیل پروژه سیگنالینگ قطار برقی (دو خطه) گلشهر به شهر جدید هشتگرد به میزان ۲۶ کیلومتر از دیگر اقداماتی است که مجموعه وزارت راه و شهرسازی از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون به نتیجه رسانده است.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman