مشاور تاسیسات در حوزه بیمارستانی:

خرید تجهیزات و اجرای تاسیسات بیمارستانی نیازمند دقت و نظارت مضاعف است

خرید تجهیزات و اجرای تاسیسات بیمارستانی نیازمند دقت و نظارت مضاعف است
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۳۶ | ۱۴۰۲/۰۷/۱۵

یک مشاور تاسیسات در حوزه بیمارستانی با اینکه تاسیسات بیمارستان نیازمند دقت و نظارت بیشتری است، ادامه داد: یک امر مهم تجهیزات بیمارستانی است؛ و تمام فضاهای درمان با لوله کشی آب و فاضلاب مرتبط است، علاوه بر این تهویه مطبوع در بیمارستان به نوعی کار درمان را انجام می دهد و متفاوت از ساختمان های عادی است و بهداشت محیط و اثر تهویه بر آن در محیط های بیمارستانی اهمیت زیادی دارد.

به گزارش اخبار ساختمان به نقل از استودیو نمایشگاه تاسیسات، محمد عرفان مشاور تاسیسات در حوزه بیمارستانی در پنل "بنای برتر، تاسیسات بیمارستانی"؛ اظهار داشت: تفاوت مهمی بین تاسیسات در بیمارستان ها و فضای درمانی با فضای عادی وجود دارد؛ چراکه در بیمارستان به وسیله تاسیسات یک سری خدماتی را به بیماران می رسانیم.

وی با اینکه تاسیسات بیمارستان نیازمند دقت و نظارت بیشتری است، ادامه داد: یک امر مهم تجهیزات بیمارستانی است؛ و تمام فضاهای درمان با لوله کشی آب و فاضلاب مرتبط است، علاوه بر این تهویه مطبوع در بیمارستان به نوعی کار درمان را انجام می دهد و متفاوت از ساختمان های عادی است و بهداشت محیط و اثر تهویه بر آن در محیط های بیمارستانی اهمیت زیادی دارد.

مشاور تاسیسات در حوزه بیمارستانی عنوان کرد: عمر مفید بیمارستان ۵۰ سال در نظر گرفته می شود و برای تاسیسات بیمارستانی پروسه ۲۵ ساله لحاظ می شود؛ تاسیسات ۲۴ ساعته فعال است؛ به این منظور باید به سراغ تجهیزات خوب برویم تا قابلیت فعالیت در زمان تعریف شده را داشته باشد.

عرفان سپس گفت: کنترل خرید سیستم تاسیسات توسط مشاورین انجام می شود تا سیستم، قابلیت این را داشته باشد تا اگر بخشی از سیستم از کار افتاد بخش دیگر بتواند پایش کند و امکان جایگزینی داشته باشد.

وی تصریح کرد: در بیمارستان فاضلاب های مختلف از جمله عفونی، داغ و غیره داریم، از اینرو مشخصات فنی لوله ها باید متفاوت باشد و این نکات در پروژه و توسط پیمانکاران نیز دیده شود.

مشاور تاسیسات در حوزه بیمارستانی با بیان اینکه دیدگاه کنترل عفونت توسط مشاورین حائز اهمیت است، افزود: در بیمارستان بخش های مختلف فاضلابی باید از یکدیگر جدا شوند، تمام تاسیسات بیمارستان در سقف کار می شود، ولی فاضلاب در طبقه زیر کار می شود برای همین اولین تاسیساتی که در بیمارستان کار می شود فاضلاب است و بقیه تاسیسات باید با سیستم فاضلاب هماهنگ باشند؛ چراکه به سبب حساسیت زیاد، نکات مهم اجرایی دارد.

عرفان در مورد اهمیت خرید تجهیزات و همچنین اجرای تاسیسات بیمارستانی خاطرنشان کرد: سیستم های فاضلابی تا قبل از نسل جدید، اکثرا چدنی بود که دچار پوسیدگی می شد، و وزن زیادی داشت؛ اما اکنون اجرا لوله های پلی اتیلن و پوش فیت توسط شرکت های تولیدکننده انجام می شود؛ چراکه نوع بست و محل اجرای آن اهمیت مضاعفی دارد و خواست ما از شرکت های تولیدکننده، اعزام نیروهای اجرایی آموزش دیده است تا سیستم پایدار بماند.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman