کاهش 3.3 درصدی قیمت مسکن در تهران!

کاهش 3.3 درصدی قیمت مسکن در تهران!
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۱۳ | ۱۴۰۲/۰۷/۰۸

خریداران در شهریورماه به طور میانگین 3/3 درصد کمتر از خریداران مردادماه برای خرید ملک مسکونی پول داده اند.

به گزارش اخبار ساختمان، میانگین قیمت مسکن شهر تهران، در پایان تابستان 1396 حدود 4/5 میلیون تومان بود و در آذر 1401، این رقم از 48 میلیون تومان نیز گذشت. در ادامه، با موج جدید تنش قیمتی در بازار ارز که در پاییز و زمستان 1401 به راه افتاد، میانگین قیمت هر مترمربع زیربنای مسکونی در شهر تهران براساس محاسبات غیررسمی به محدوده 60 میلیون تومان هم رسید؛ اما از اوایل اسفندماه با تغییر روند بازار ارز آزاد، عملا فاز صعودی قیمت ها در بازار مسکن نیز به پایان رسید.

در ادامه، اگرچه هیچگونه آمار رسمی از وضعیت معاملات و قیمت های بازار مسکن منتشر نشد؛ اما بررسی های میدانی حکایت از این داشت که قیمت پیشنهادی فروشندگان برای فروش املاک مسکونی تا 25 درصد در مناطق مختلف با کاهش مواجه بوده است.

این روزنامه افزوده است: در ادامه، با عقب نشینی خریداران، فروشندگان پول لازم، دست به کار تخفیف شدند و با طولانی و عمیق تر شدن رکود، روند کاهشی قیمت مسکن نیز شتاب گرفت تا جایی که خریداران ملک در 6‌ ماه اول امسال، در مقایسه با خریداران ماه های قبل به قیمت های مناسب تری خرید کردند. این اتفاق، براساس آمارهای بانک مرکزی در شهریورماه نیز به نحو مطلوبی ادامه داشته و خریداران در این ماه به طور میانگین 3/3 درصد کمتر از خریداران مردادماه برای خرید ملک مسکونی پول داده اند.

اعتماد آنلاین


برچسب ها:

بازار مسکن ،قیمت مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman