هر آنچه که باید در مورد سقف متحرک استخر بدانید؟ قیمت + کاربرد

هر آنچه که باید در مورد سقف متحرک استخر بدانید؟ قیمت + کاربرد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۰۱ | ۱۴۰۲/۰۷/۰۵

سقف متحرک برای استفاده از استخر در هوای سرد و تمامی فصول و همچنین کاهش هزینه های نگهداری استخر می‌باشد. علاوه بر این امنیت کودکان شما تامین شده و استخر شما در برابر عوامل محیطی محفوظ می‌ماند.

به گزارش اخبار ساختمان،سقف متحرک استخر از مدرن ترین و کاربردی ترین سازه های متحرک در صنعت ساختمان است. سقف های استخری برای پوشش و مسقف کردن استخرهای روباز چهارفصل خانگی و استخرهای روباز عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرد. پوشش سقف های متحرک استخر انواع مختلفی دارد که با توجه شرایط آب و هوایی، موقعیت استخر، بودجه و سلیقه کارفرما انتخاب و اجرا می‌شود. در ادامه به معرفی بهترین پوشش برای سقف متحرک استخری می‌پردازیم و همچنین انواع مدل های سقف متحرک استخر را همراه با مزایا و کاربرد آن ها معرفی خواهیم کرد.

سقف متحرک استخر چیست و چه کاربردی دارد؟

سقف های متحرک استخر نوعی پوشش از جنس پارچه، پلی کربنات، شیشه و آلومیمنیوم هستند که به جهت نگهداری از استخرهای خصوصی و عمومی از عوامل محیطی، محدود کردن دید همسایه ها و ساختمان های مشرف بر استخر،  کاهش هزینه های نگهداری و استفاده از استخر را در هوای سرد و تمامی فصول سال ممکن می‌سازد. پوشش های فلزی برای استخر در دو مدل ارتفاع کوتاه و ارتفاع بلند ساخته و اجرا می‌شود که به دلیل کارایی بیشتر، سقف های متحرک استخر با ارتفاع بلند، پیشنهاد بهتری هستند.

سقف های متحرک استخری با ارتفاع بلند امکان استفاده از استخر در تمام فصول سال و هر شرایط آب و هوایی را به شما می‌دهد در صورتی که سقف های استخری با ارتفاع کوتاه ننهابرای کاهش هزینه های استخر و نگهداری بهتر از استخر، استفاده می‌شود.

سقف متحرک استخر

 

نحوه عملکرد سقف های متحرک استخر

سقف های متحرک استخر از نظر نحوه عملکرد به صورت دستی، برقی و اتوماتیک قابل اجرا هستند‌. اگر تمایل به اجرای سقف های متحرک نداشتید؛ می توانید سقف های ثابت را برای فضای مد نظر خود نیز انتخاب کنید. اما از نظر هزینه تفاوت چندانی با سقف های متحرک دستی نخواهد داشت.

 سقف متحرک دستی استخر

همانطور که از اسم سقف متحرک استخر دستی پیداست، این نوع سقف ها توسط نیروی مکانیکی و دست انسان باز و بسته می‌شوند.

سقف متحرک استخر برقی

سقف های متحرک برقی دارای موتور و ریموت هستند که توسط نیروی برق و ریموت کنترل می‌شوند. این نوع سقف ها ذر صورتی که برق قطع شود به صورت دستی قابلیت جا به جایی دارند.

سقف متحرک اتوماتیک

سقف های اتوماتیک از نظر عملکرد و ساختار همانند سقف های متحرک برقی استخر هستند با این تفاوت که سنسورهای باد و باران برای این سقف ها تعبیه شده است که در صورت تغییر ناگهانی آب و هوا و وزش شدید باد و بارش باران به صورت خودکار و اتوماتیک و همچنین بدون نیاز به حضور شما، بسته شوند.

انواع پوشش سقف های متحرک استخر

همانطور که در بالا گفته شد سقف متحرک استخر انواع مختلفی دارند که پوشش آن ها می تواند از پارچه، پلی کربنات، شیشه و آلومینیوم باشد. در ادامه علاوه بر معرفی هریک از انواع پوشش سقف استخری به معرفی بهترین نوع سقف متحرک استخر خواهیم پرداخت.

سقف متحرک پارچه ای

سقف های متحرک پارچه ای متداول ترین سازه های متحرک هستند که امروزه برای استفاده حداکثری از فضاهای باز مانند رستوران و کافی شاپ ها اجرا می‌شود. این نوع سقف ها علاوه بر پوشش فضای باز رستوران، زیبایی خاصی به فضا می‌دهند. سقف های متحرک پارچه در ابعاد کوچک برای محافظت و محدود کردن دید همسایگان از استخر شما پیشنهاد خوبی هستند چرا که علاوه بر ضد آب بودن از عبور اشعه های مضر آفتاب جلوگیری می‌کند. اما در نظر داشته باشید که همیشه نمی‌توانید از استخر خود در هر فصلی استفاده کنید چرا که این نوع سقف ها به صورت موقت و به جهت ایجاد سایه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سقف متحرک استخر پارچه ای

سقف های متحرک شیشه ای و آلومینیومی برای استخر

این دو مدل جزو گران ترین مدل ها و از جمله زیباترین مدل ها برای سقف های استخری هستند. اما در کنار مزایا و ویژگی های منحصر به فردشان ، معایبی هم دارند. به نقل از وبسایت آلکاروف سقف های متحرک آلومینیومی به دلیل قیمت بالا در جهت اجرای ابعاد بزرگ از نظر اقتصادی به صرفه نخواهد بود.

سقف های متحرک شیشه ای امروزه به دلیل زیبای خاصی که دارد بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. اما به دلیل سختی در اجرا، قیمت و حساسیت بالایی که دارند می‌بایست در نگهداری آن ها کمال دقت را داشته باشید و به صورت منظم آن ها را تمیز کنید که این خود پورسه ای سخت و هزینه بر خواهد بود.

معرفی بهترین پوشش برای سقف متحرک استخری

قبل از معرفی بهترین نوع پوشش قصد داریم بگوییم که یک سقف متحرک استخر با کیفیت و خوب، می‌بایست چه ویژگی هایی داشته باشد. سقف متحرک برای استخر می‌بایست در تمامی شرایط آب و هوایی قابل استفاده باشد و از فضای استخر محافظت کند. علاوه بر این امنیت شما و کودکان دلبندتان تضمین کند و طول عمر بالایی داشته باشد و بجای بالابردن هزینه های شما، هزینه ها را کاهش داده و راحتی و آسودگی را برای شما به ارمغان آورد.

یکی از موارد مهمی که در سقف های متحرک بسیار حائز اهمیت است، قیمت و برآورده هزینه ها می‌باشد که مشتری از همان ابتدا آن را در نظر می‌گیرد. به همین از دیگر ویژگی های بهترین سقف متحرک استخر، قیمت مناسب و اقتصادی آن در عین داشتن کیفیت مناسب است.

سقف متحرک پلی کربنات

اگر به دنبال انتخاب بهترین سقف متحرک استخر هستید، سقف متحرک پلی کربنات یک پیشنهاد عالی و بدون ریسک خواهد بود. ورق های پلی کربنات به دلیل داشتن تنوع رنگ، مدل و ضخامت و همچنین مقاومت بالا بهترین پیشنهاد برای ساخت انواع سقف متحرک و ثابت خواهد بود.

سقف متحرک استخر پلی کربنات

ورق های پلی کربنات بسیار سبک و انعطاف پذیر هستند به همین دلیل دست شما را در انتخاب نوع ساختار ظاهری باز می‌گذارند و مهم تر از همه به دلیل قیمت مناسب برای اجرا در ابعاد بالا بهترین انتخاب هستند.

سقف متحرک پلی کربنات در ۳ نوع شفاف همانند شیشه ، نیمه شفاف و مات عرضه می‌شوند و به دلیل مقاومت بالا و داشتن شفافیت، جایگزین مناسبی برای سقف های شیشه ای هستند.

در نتیجه می‌توان گفت سقف های پلی کربنات به دلیل ویژگی های منحصر به فرد بهترین نوع پوشش برای سقف های استخر هستند.

خلاصه ای از ویژگی ها و مزایای سقف های پلی کربنات

  • مقاومت بالا
  • قیمت مناسب
  • انعطاف پذیری بالا
  • ضد اشعه یو وی UV
  • عایق حرارت و دما
  • مقاوم در برابر خوردگی
  • دارای خاصیت خود اشتعالی

کاربرد سقف متحرک جمع شونده

سقف های متحرک به دلیل داشتن ویژگی جمع شوندگی و باز و بسته شدن برای استفاده بهینه از فضای باز در هر محیطی قابل استفاده هستند. بیشترین استفاده از سقف های متحرک زمان بارش باران یا تابش شدید نور خورشید است. سقف های متحرک برای روف گاردن، رستوران، حیاط و حیاط خلوت خانه و ویلا، تراس، بالکن و استخرها کاربرد دارند. با داشتن سقف های متحرک شما از محیط خود بهترین و بیشترین استفاده را می‌برید و اگر رستوران یا کافی شاپ دارید بدون شک مشتری های شما بیشتر خواهند بود.

قیمت سقف متحرک استخر

قیمت سقف متحرک برای استخر و تمامی سقف های جمع شونده یک قیمت واحد و قطعی نخواهد بود، قیمت نهایی با توجه به ابعاد، منطقه اجرا و نصب، هزینه های ایاب و ذهاب، نوع پوشش سقف، ساختار اجرای با توجه به موقعیت استخر و همچنین ارتفاع سقف استخر، اعلام می‌شود. اگر نیاز به استعلام قیمت و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه دارید با شماره های زیر تماس بگیرید یا وارد سایت زیر شوید:

  • 09121641970
  • 09391641970

 


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman