ساندویچ پانل متریالی نوین در ساخت ویلا

ساندویچ پانل متریالی نوین در ساخت ویلا
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۵۴ | ۱۴۰۲/۰۷/۰۲

ویلا‌سازی یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری است که در سال‌های اخیر مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته است. ویلاها معمولا در مناطق خوش آب ‌و ‌هوا همانند شهرهای شمالی کشور ساخته می‌شوند؛ به همین دلیل ساخت اصولی آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش اخبار ساختمان،ویلا‌سازی یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری است که در سال‌های اخیر مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته است. ویلاها معمولا در مناطق خوش آب ‌و ‌هوا همانند شهرهای شمالی کشور ساخته می‌شوند؛ به همین دلیل ساخت اصولی آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

طراحی و ساخت ویلا باید به گونه‌ای باشد که سازه قادر به تحمل شرایط اقلیمی متعدد بوده و مصالح آن دچار تخریب نشود. کاربرد ساندویچ پانل‌ها در ساخت انواع ویلا، به دلیل افزایش کیفیت و عمر سازه، مورد توجه عده زیادی از مهندسین و معماران قرار گرفته است. این پنل‌های پیش ساخته می‌توانند مقاومت ویلا را بالا برده و بنا را از انواع تغییرات محیطی حفظ نمایند.

 

انواع ساندویچ پانل

ساندویچ پانل‌ها یک ساختار سه لایه دارند و به دو نوع کلی پنل ساندویچی سقفی و دیواری تقسیم می‌گردند. جنس لایه‌های این پانل‌ها متغیر بوده و با توجه به نوع ویلا و منطقه‌ای که قرار است در آن ساخته شود، انتخاب می‌شوند. در لایه میانی مواد مختلفی استفاده می‌شود که از پرکاربردترین آن‌ها می‌توان به پلی‌یورتان، پلی‌استایرن، پشم سنگ و پشم شیشه اشاره نمود.

کارآمدترین نوع متریال لایه میانی پلی‌یورتان بوده و این مورد خود شامل دو زیر مجموعه است که با نام‌های PUR و PIR شناخته می‌شود. هم چنین ورق‌های طرفین هسته مرکزی نیز شامل انواع گوناگونی است که اصلی‌ترین آن‌ها ورق آلومینیوم، آلوزینک و ورق گالوانیزه است.

 

استفاده از ساندویچ پنل در ساخت ویلا

ساخت ویلا با ساندویچ پنل دیواری و سقفی مزایای مختلفی برای سازه به همراه خواهد داشت که به نسبت سایر مصالح کارآمدتر می‌باشد. مزایای استفاده از پانل در ساخت ویلا عبارت است از:

  1. قیمت این پانل‌ها به نسبت سایر مصالح مقرون به صرفه بوده و هزینه نهایی ویلا کاهش خواهد یافت.
  2. پنل‌های ساندویچی مقاومت بالایی در برابر سرما و گرما دارند و با استفاده از فوم‌های باکیفیت لایه‌ی میانی می‌توان از اتلاف انرژی جلوگیری نمود.
  3. این پانل‌ها در برابر زلزله مقاومت خوبی داشته و در صورت وقوع این حادثه نیز به دلیل وزن کم، خسارت‌های جانی و مالی کمی به جای خواهند گذاشت.
  4. نصب ساندویچ پنل‌های سقفی و دیواری در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام خواهد شد.
  5. اگر ابعاد ویلا کوچک باشد می‌توان آن را به آسانی با جرثقیل به لوکیشن مورد نظر هدایت نمود در غیر این صورت انتقال طی چند مرحله انجام خواهد شد.

روش‌های ساخت ویلا با ساندویچ پنل سقفی و دیواری

برای استفاده از پانل‌های ساندویچی در ساخت ویلا می‌توان از دو طریق مونتاژ در محل و مونتاژ در کارخانه اقدام کرد.

مونتاژ در محل

اگر قرار باشد که ویلا در محل ساخته شود، باید تمامی مصالح مورد نیاز به محل ساخت سازه منتقل شوند. در این روش هیچ محدودیتی برای حمل و نقل وجود ندارد؛ به همین دلیل می‌توان ویلا را در ابعاد بزرگ نیز احداث کرد. هزینه ساخت در این روش بالا بوده و زمان اجرا نیز بیشتر است.

مونتاژ در کارخانه

در این روش برخلاف مورد قبلی، هزینه نصب متریال کاهش چشم‌گیری داشته و مدت زمان اجرا نیز کمتر خواهد بود. تمامی مراحل نصب در کارخانه انجام شده و سپس به محل مورد نظر منتقل می‌گردد. این روش مناسب برای کسانی می‌باشد که قصد ساخت ویلا در نواحی کوهستانی یا عرض کم دارند.

استفاده از ساندویچ پانل در ساخت استخر ویلا

یکی از مهم‌ترین و پرمخاطب‌ترین انواع ویلا، ویلاهای استخردار می‌باشند که هم برای سرمایه‌گذاران و هم برای کسانی که به دنبال اجاره ویلا هستند، مورد استقبال قرار می‌گیرد. این دسته از ویلاها یا دارای استخر روباز بوده و یا استخر سرپوشیده دارند که معمولا استخر سرپوشیده متقاضی بیشتری به نسبت مورد اول دارد.

هم‌چنین باید عنوان کرد که ویلاهای دارای استخر در زمره ویلاهای لوکس به‌شمار می‌رود و معمولا هزینه بیشتری نیز برای ساخت آن‌ها در نظر گرفته می‌شود؛ به همین دلیل استفاده از متریال مناسب می‌تواند عمر سازه را افزایش دهد و از هزینه‌های اضافی جلوگیری نماید. ساندویچ پانل‌های دیواری و سقفی به عنوان بهترین گزینه برای پوشش سالن استخر در ویلاها شناخته می‌شوند چرا که به نسبت سایر مصالح مزایای بیشتری دارند.

تفاوت ویلاها با دیگر ساختمان‌ها از جنبه انتخاب مصالح

در ساخت یک ساختمان ویلایی در مقایسه با ساختمان‌های دیگر تفاوت‌هایی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه شود. یکی از این تفاوت‌ها ارتباط بیشتر ساختمان‌های ویلایی با محیط اطراف می‌باشد که این مورد باعث می‌شود تا هزینه نگهداری آن به نسبت دیگر ساختمان‌ها بیشتر گردد؛ بنابراین انتخاب درست متریال می‌تواند در کاهش چشمگیر این هزینه‌ها موثر واقع شود.

 

مقاومت بیشتر ویلا در برابر زلزله با ساندویچ پانل

از دیگر مواردی که در صنعت ساخت ‌و ‌ساز مورد توجه مهندسان و معماران قرار می‌گیرد، ساخت یک سازه مقاوم در برابر زلزله است. علاوه بر اصول مربوط به مقاوم سازی بنا، در برابر نیروهای متعدد به خصوص زلزله، می‌توان با انتخاب مصالح سبک و مستحکم، میزان خرابی سازه در زلزله‌های بزرگ را به حداقل رساند.

ساندویچ پانل‌های سقفی و دیواری به دلیل وزن کم و مقاومت بالا توانسته‌اند، در ساخت انواع سازه همانند ویلاها اثر مثبتی داشته باشند. ویلا‌هایی که از این پنل‌ها در پوشش دیوارها و سقف خود بهره می‌برند، میزان خسارت جانی و مالی را در هنگام وقوع زلزله به حداقل می‌رسانند. ساندویچ پانل‌ها به دلیل سبک  ‌وزن بودن به نسبت سایر مصالح، قادر به کاهش چشم‌گیر خسارات ناشی از زلزله خواهند بود و به همین دلیل مورد توجه فعالین حوزه ساخت‌ و ‌ساز قرار می‌گیرند.

قیمت ساندویچ پانل شرکت ماموت

اگر تصمیم دارید در ساخت ویلای مورد نظرتان از پنل‌های ساندویچی دیواری و سقفی استفاده کنید، می‌توانید با کارشناسان شرکت ماموت مشورت کنید و مناسب‌ترین نوع پانل را بسته به شرایط اقلیمی محل ساخت ویلای مورد نظر انتخاب نمایید؛ بدین منظور می‌توانید با شماره‌های 02144056167 و ۰۲۱۴۴۰92724 در تماس باشید.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman