چه نکاتی را هنگام خرید قالب فلزی بتن در نظر داشته باشیم؟

چه نکاتی را هنگام خرید قالب فلزی بتن در نظر داشته باشیم؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۱۳ | ۱۴۰۲/۰۶/۱۸

بهترین راه برای اطمینان از کیفیت بالای قالب فلزی بتن، انتخاب فروشنده مناسب است. در حال حاضر تولیدکنندگان متعددی در بازار دیده می‌شوند که هر یک ادعای بهترین بودن در این حوزه را نیز دارند. بررسی کیفیت محصولات و پیشینه هر تولیدکننده شما را نسبت به این موضوع مطمئن خواهد کرد.

به گزارش اخبار ساختمان، سال‌هاست که بتن به عنوان یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد و تقریباً در تمام ساختمان‌ها حداقل در بخشی از فرایند ساخت، استفاده از بتن قابل مشاهده است. استحکام و مقاومت بالای این ترکیب سبب شده تا به عنوان جزئی ثابت از ساختمان‌سازی به کار گرفته شود. ترکیب آن با آهن‌آلاتی نظیر میلگرد نیز می‌تواند این استحکام را چندین برابر کرده و کیفیت سازه را تا حد زیادی بالا ببرد. برای آن که در یک پروژه ساختمانی از بتن استفاده کنید، به ابزارآلات دیگری نیز نیاز خواهید داشت تا بتن به فرم نهایی خود تبدیل شود. ترکیب شن و ماسه، آب و سیمان پرتلند حالتی نیمه جامد داشته و به همین خاطر نیاز به پشتیبانی دارد تا از آن تا زمان سفت شدن حمایت کند. قالب بتن همان ابزاری است که این کار را انجام داده و بتن را به فرم مقاوم و مستحکم آن تبدیل می‌کند. برای انتخاب قالب فلزی مناسب در قالب بندی می‌بایست نکاتی را مد نظر داشته باشید که در این مقاله به آن‌ها پرداخته‌ایم.
 

قالب بندی بتن


مزیت قالب فلزی نسبت به سایر انواع قالب بتن
 

قالب بتن انواع گوناگونی دارد که هر یک از آن‌ها بسته به موقعیت و نوع پروژه، مورد استفاده قرار می‌گیرند. قالب‌های چوبی، پلاستیکی و حتی پارچه‌ای در بازار وجود دارند و متخصصین بسته به ویژگی‌های سازه خود ممکن است آن‌ها را به کار بگیرند. با این حال رایج‌ترین نوع قالب بتن که تقریباً در بیش از ۹۰ درصد پروژه‌های ساختمانی استفاده می‌شود، قالب فلزی بتن است. قالب‌های فلزی به سبب مزایای متعدد خود به یک انتخاب همیشگی تبدیل شده‌اند. آشنایی با این مزایا به شما در انتخاب قالب مناسب کمک خواهد کرد:


*  پیش از هر چیز باید بدانید که استحکام و مقاومت قالب فلزی در مقایسه با سایر انواع قالب بتن، به مراتب بیشتر است. در صورتی که وزن سازه زیاد باشد، پیشنهاد می‌شود از قالب فلزی استفاده کنید تا پایداری سازه به خطر نیفتد.

*  قالب‌های فلزی دوام بالایی دارند. برعکس قالب‌های چوبی که در گذر زمان دچار پوسیدگی می‌شوند و قالب‌های پلاستکی که ممکن است پس از چند نوبت استفاده بشکنند، قالب فلزی را می‌توانید تا سال‌ها بدون آن که دچار آسیب شوند، استفاده کنید.

*  قالب فلزی به راحتی نصب شده و به آسانی جدا می‌شود. این مسئله علاوه بر این که کار نیروی انسانی را تسهیل می‌کند، تا حد زیادی هم به صرفه‌جویی در زمان کمک خواهد کرد.

*  قالب فلزی را به راحتی می‌توان در نقاط مختلف یک سازه به کار برد. به عبارتی سازگاری این قالب بسیار بالاست و تنها مختص قسمت خاصی از یک ساختمان نیست.

*  این قالب‌ها را می‌توان به صورت دست دوم نیز خرید و فروش کرد. پس از آن که در چند پروژه از قالب فلزی استفاده کردید، در صورت عدم نیاز می‌توانید آن‌ها را بفروشید. همچنین در ابتدای کار برای کاهش هزینه‌ها نیز می‌توانید از قالب دست دوم استفاده کنید.

 

افزون بر موارد گفته شده، قالب فلزی مزایای دیگری نیز دارد که شرح آن‌ها از حوصله این مقاله کوتاه خارج است. در مقابل این مزایا، تنها یک ویژگی منفی را می‌توان برای قالب فلزی قید کرد که آن هم قیمت نسبتاً بالای آن برای خرید اولیه است. البته همان طور که گفته شد، با توجه به استفاده چند باره از این قالب، هزینه پرداخت شده به طور کامل جبران می‌شود.
 

آیا قالب فلزی برای همه پروژه‌های ساخت و ساز مناسب است؟ 


به طور کلی قالب فلزی را می‌توان برای هر پروژه ساخت و سازی به کار گرفت. هر قابلیتی که سایر قالب‌ها داشته باشند، در قالب فلزی نیز دیده می‌شود. با این حال در برخی از مواقع برای یک عملیات ساخت و ساز کوچک، ممکن است بخواهید هزینه‌ها را کاهش دهید. در این حالت می‌توانید از قالب‌های چوبی استفاده کنید که قیمت کمتری دارند. توجه داشته باشید که برای پروژه‌های ساختمانی بزرگ، قالب فلزی بهترین انتخاب است. تحمل بار در این قالب‌ها به مراتب بیشتر است و از نظر هزینه نیز صرفه بیشتری دارند. برای ساخت و سازهای محدود نیز می‌توانید از قالب فلزی دست دوم استفاده کنید تا هزینه‌ها را کاهش دهید.
 

بهترین مرجع برای خرید قالب فلزی کدام است؟


اگر به فکر خرید قالب فلزی هستید، پیشنهاد می‌كنیم آن را از بهترین مرجع قالب بتن خریداری کنید تا ضمن بهره‌مندی از بالاترین کیفیت، اقتصادی‌ترین قیمت نیز به شما ارائه شود.‌ مجموعه «قالب بنیامین» بیش از یک دهه است که در حوزه ساخت آهن‌آلات ساختمانی فعالیت داشته و بهترین محصولات و خدمات پس از فروش را به مشتریان خود ارائه می‌کند. جالب است بدانید این مجموعه تا حدی پیش رفته که حالا تولیدات خود را به کشورهای دیگر نیز صادر کرده و مشتریانی در خارج از کشور نیز دارد. کیفیت ساخت بالا در کنار قیمت مقرون به‌صرفه بارزترین ویژگی‌های مجموعه قالب بنیامین هستند که آن را به انتخابی مناسب تبدیل کرده‌اند. قالب فلزی بتن از جمله مهم‌ترین تولیدات این مجموعه هستند که می‌توانید با یک تماس، آن را خریداری کنید.
 

نکات مهم برای خرید قالب فلزی


نکات مهم برای خرید قالب فلزی


برای آن که بیشترین بهره را از قالب فلزی در فرایند ساخت و ساز ببرید، به نکاتی که در ادامه بررسی می‌شوند، توجه داشته باشید:


*  جنس قالب فلزی باید از فولاد درجه یک و باکیفیت باشد. برای آن که قالب بتن بتواند فشار وارده را تحمل کند، می‌بایست از بهترین متریال در ساخت آن استفاده شده باشد. بنابراین از مرجعی خرید کنید که می‌دانید بهترین نوع فولاد را در ساخت قالب بتن به کار می‌گیرد.
*  میزان باری که قالب تحمل می‌کند را مد نظر داشته باشید. برای انتخاب قالب فلزی باید بار بتن را تخمین بزنید و بر اساس آن، قالب را خریداری کنید.
*  قالبی را تهیه کنید که به راحتی نصب و جمع شود. به این ترتیب تا حد زیادی در وقت صرفه‌جویی خواهید کرد.
*  سطح هر قالب باید صاف و هموار باشد. قالب‌هایی که سطوح ناهمواری دارند، در نهایت بتن باکیفیتی را به شما تحویل نمی‌دهند.
*  قیمت قالب فلزی بر اساس کیلو گرم حساب می‌شود؛ از این رو بهتر است تعداد قالب‌های مورد نیاز را به طور دقیق محاسبه کنید.
*  قالبی را خریداری کنید که حداقل نشتی شیره بتن را داشته باشد.
*  قیمت قالب بتن نیز باید مد نظر قرار گیرد. قالب بتن بنیامین، کمترین قیمت را به شما ارائه می‌کند.

 

کلام آخر


بهترین راه برای اطمینان از کیفیت بالای قالب فلزی بتن، انتخاب فروشنده مناسب است. در حال حاضر تولیدکنندگان متعددی در بازار دیده می‌شوند که هر یک ادعای بهترین بودن در این حوزه را نیز دارند. بررسی کیفیت محصولات و پیشینه هر تولیدکننده شما را نسبت به این موضوع مطمئن خواهد کرد. سری به وبسایت مجموعه قالب بنیامین بزنید و خودتان مقایسه کنید.


نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman