مشکل تامین مسکن یقه آلمانی ها را هم گرفت

مشکل تامین مسکن یقه آلمانی ها را هم گرفت
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۵۷ | ۱۴۰۲/۰۶/۱۲

نتایج جدیدترین نظر سنجی نشان می دهد که حدود نیمی از شهروندن آلمانی در تامین هزینه های زندگی خود و اجاره خانه و تامین مسکن با مشکل مواجه هستند.

به گزارش اخبار ساختمان، نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد که مردم در آلمان برای تامین هزینه های زندگی، اجاره یا خانه خود با مشکل مواجه هستند و یک گروه به ویژه تحت تأثیر قرار می گیرد.

بر اساس این نظر سنجی هزینه های مسکن در آلمان تقریبا نیمی از جمعیت را تحت فشار قرار داده است. نتایج این نظرسنجی که توسط موسسه یوگو انجام شده است نشان می دهد 40.5 درصد از شرکت کنندگان اظهار داشتند که به سختی می توانند هزینه های مسکن خود را تامین کنند.

این موسسه روز شنبه اعلام کرد که 7.4 درصد دیگر در هزینه های فعلی مسکن خود غرق شده اند و «در واقع دیگر نمی توانند» آنها را تحمل کنند. از سوی دیگر، 46.3 درصد از شرکت کنندگان در پرداخت اجاره بها یا خانه خود مشکلی نداشتند.

امانوئل بیرمن، کارشناس املاک و مستغلات در پست بانک آلمان در این باره می گوید: این امر همراه با افزایش شدید هزینه های زندگی، بسیاری از مردم را به مرزهای محدودیت های مالی خود رسانده است.

بر این اساس در میان خانواده های با درآمد خالص خانوار کمتر از 2500 یورو در ماه، تقریباً دو سوم (62.4 درصد) شهروندان هزینه ها را بسیار بالا می دانند. 50.8 درصد می گویند که به سختی می توانند هزینه های آپارتمان خود را بپردازند و 11.6 درصد دیگر واقعاً احساس خستگی می کنند.

بر اساس این نظرسنجی، مستاجران از وضعیت زندگی و محیط زندگی خود بیشتر از مالکان ناراضی هستند. در نتیجه، تقریباً نیمی (46.3 درصد) از مستاجران ترجیح می دهند در چهار دیواری متعلق به خود زندگی کنند.

بر این اساس موانع این امر عبارتند از فقدان برابری (55.1 درصد)، هزینه های بالای تأمین مالی و تملک (42.7 درصد و 40.9 درصد) و کمبود عرضه (16.9 درصد).

نتایج این نظر سنجی همچنین نشان می دهد که 21.5 درصد شهروندان آلمانی آپارتمان اجاره کرده اند زیرا می خواستند از نظر موقعیت مکانی انعطاف پذیر باشند و 21.5 درصد از محدودیت های مالی در هنگام خرید ملک می ترسیدند.

تسنیم


برچسب ها:

بازار مسکن ،آلمان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman