آرش محمدیان از واحد مهندسی فروش شرکت ونوس شیشه مطرح کرد:

اقبال طراحان و معماران برای پیاده سازی نماهای شیشه ای

اقبال طراحان و معماران برای پیاده سازی نماهای شیشه ای
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۱۶ | ۱۴۰۲/۰۵/۲۱

طی سالهای اخیر اقبال طراحان، معماران و سازندگان نسبت به طراحی نماهای شیشه ای در مقایسه با گذشته افزایش یافته است و با توجه به ویژگی های منحصر به فرد نماهای شیشه ای به نظر می رسد در آینده شاهد تحولات عمده ای در این بخش باشیم.

به گزارش اخبار ساختمان، آرش محمدیان سرپرست فروش شرکت ونوس شیشه، با بیان اینکه شرکت ونوس شیشه در سال ۱۳۸۳ فعالیت خود را در زمینه تولید پیشرفته ترین شیشه های ساختمانی و خودرویی آغاز کرده است، افزود: این مجموعه در زمینی به وسعت 80 هزار متر مربع و زیر بنای 30 هزار متر مربع در شهرک صنعتی شمس آباد تهران واقع شده و در حال حاضر بزرگترین تولید کننده محصولات فوق در ایران محسوب می شود.

وی با بیان اینکه فعالیت این شرکت در زمینه تولید شیشه های ساختمانی، خودرویی و لوازم خانگی متمرکز شده است، افزود: در صنعت شیشه های ساختمانی، ونوس شیشه پیشرو در بازار ایران جهت فرآوری شیشه هائی با ضریب تبادل حرارتی پایین، مقاوم در برابر سرقت، زلزله، گلوله، انفجار و شیشه های عایق صوتی و نیز معرفی و استفاده از استانداردهای جهانی به عنوان شاخص گزینش محصول است.

محمدیان افزود: مجموعه نوآوری ها و تلاش های ونوس شیشه و تعهد بر کیفیت محصول و مشتری مداری، این شرکت تولیدی را به مجموعه ای خوشنام در میان مشتریان، پرآوازه در بازار ایران و مورد تایید سازمان های داوری کننده در حوزه کیفیت و صنعت شیشه ساختمانی بدل ساخته است.

شیشه های نشکن پایه شیشه هایی است که در شرکت ونوس شیشه تولید می شود، در واقع شیشه های سکوریت، نیمه سکوریت، لمینیت و هر نوع شیشه ای که از نظر ایمنی، بهینه سازی مصرف انرژی، عایق صوتی و خاصیت های دکوراتیو بتواند کاربری داشته باشد در این شرکت تولید و به مشتریان عرضه می گردد.

محمدیان در پاسخ به این سوال که جایگاه فنی و تکنولوژی این صنعت در کشور ما در مقایسه با سایر کشورهای منطقه چگونه است و آیا محصولات ایرانی توان رقابت با محصولات سایر کشورها را دارد؟ گفت: شرکت ونوس شیشه به لحاظ فن آوری، در منطقه خاورمیانه پیشرو محسوب شده و این موضوع باعث صادرات به کشورهای منطقه و آلمان، اسپانیا، کانادا، ایتالیا و برخی کشورهای آفریقایی شده است.

وی با اشاره به وجود آزمون ها و استانداردهای سختگیرانه در صنعت شیشه گفت: کلیه محصولاتی که در شرکت ونوس شیشه تولید می شود مانند شیشه های سکوریت، لمینیت، دوجداره یا چندجداره، شیشه های مقاوم در برابر سرقت و گلوله و دیگر محصولات، تماماً بر اساس استانداردهای اروپایی تولید و عرضه می شوند.

محمدیان افزود: تاکنون شیشه های صدها پروژه بزرگ کشوری توسط شرکت ونوس شیشه تامین شده است که از آن میان می توان به برج میلاد، باغ کتاب تهران، بورس اوراق بهادار، بیمارستان آتیه، پردیس سینما گالری ملت، هتل ایرانمال، بیمارستان مغز و اعصاب پروفسور سمیعی، مجتمع تجاری اداری ارگ تجریش، اطلس مال، ساختمان مرکزی بانک پارسیان و برج جام ملت اشاره نمود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نمای شیشه ای توانسته است در بحث معماری ایرانی جایگاه خود را به دست آورد یا هنوز با جایگاه روز جهانی این نما فاصله دارد؟ تصریح کرد: به طور طبیعی هنوز با جایگاه جهانی این سبک نماها مقداری فاصله داریم اما در حال حاضر به علت اینکه شیشه توانایی تامین ایمنی را دارد و از نظر مصرف انرژی نیز می تواند به کاهش مصرف انرژی کمک کند و وزن سازه را نیز کاهش می دهد نگاههای بیشتری به سمت اجرای نماهای شیشه ای مدرن معطوف شده است.

وی گفت: در حال حاضر بر اساس قانون فقط 60 درصد از نمای ساختمان می تواند نمای شیشه ای باشد، اما عقیده ما بر این است که با پیشرفت تکنولوژی 90 الی 100 درصد نما می تواند شیشه باشد چرا که شیشه یکی از ایمن ترین مصالح برای نما و سازه محسوب می شود.

وی در پاسخ به این سوال که مجموعه ونوس شیشه در حال حاضر چه ظرفیت هایی دارد و چقدر توانسته است اشتغال ایجاد کند؟ افزود: در حال حاضر شرکت ونوس شیشه به طور مستقیم حدود 600 نفر پرسنل در بخش های مختلف شیشه های ساختمانی، خودرویی و لوازم خانگی اشتغال ایجاد کرده است. این شرکت در بخش ساختمانی قادر است تمامی انواع شیشه های مورد نیاز اعم از نمای سازه های مرتفع درب، پارتیشن، هندریل و ... مطابق با استانداردهای روز اروپا تولید و در اختیار پروژه های ساختمانی قرار دهد.




اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman