داریوش زمانی، معمار بین المللی درگذشت

داریوش زمانی، معمار بین المللی درگذشت
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۰۲ | ۱۴۰۲/۰۵/۱۹

داریوش زمانی از سال های ۱۳۴۸ تا ۱۳۵۸ در رم و راونا به صورت حرفه ای فعالیت کرده بود و از سال ۱۳۵۸ تا ۱۳۶۶ نیز عضو کمیته بررسی و ارزیابی تحقیقات علمی فنی مرکز تحقیقات وزارت مسکن و شهرسازی الجزایر بود.
به گزارش اخبار ساختمان، رئیس انجمن مفاخر معماری ایران ضمن تایید خبر درگذشت داریوش زمانی یکی از اعضای این انجمن، به بخشی از فعالیت های او در زمینه معماری اشاره کرد.

علیرضا قهاری ضمن تایید خبر درگذشت داریوش زمانی اظهار کرد: داریوش زمانی از اعضای انجمن مفاخر ایران بود که اغلب فعالیت خود را در ایتالیا انجام داده بود. او متولد ۱۳۲۳ بود و سال ۱۳۵۵ دکترای معماری خود را از دانشگاه رم ایتالیا دریافت کرده بود.

رئیس انجمن مفاخر معماری ایران ادامه داد: داریوش زمانی در سال ۱۳۵۷ در آزمون صلاحیت حرفه معماری در ایتالیا شرکت کرده و پذیرفته شده بود. علاوه بر عضویت انجمن مفاخر معماری ایران، عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، عضو جامعه مهندسان مشاور ایران و عضو انجمن صنفی مهندسان مشاور معمار و شهرساز نیز بود.

او گفت: داریوش زمانی از سال های ۱۳۴۸ تا ۱۳۵۸ در رم و راونا به صورت حرفه ای فعالیت کرده بود و از سال ۱۳۵۸ تا ۱۳۶۶ نیز عضو کمیته بررسی و ارزیابی تحقیقات علمی فنی مرکز تحقیقات وزارت مسکن و شهرسازی الجزایر بود.

قهاری با اشاره به فعالیت های این معمار فقید که هفته گذشته در سکوت خبری درگذشت، اظهار کرد: داریوش زمانی در زمینه طراحی خانه و مجتمع های مسکونی، طراحی شهری و خدمات شهری، مجتمع های پزشکی، مجتمع های توریستی، مراکز تجاری، اداری و فرهنگی در ایتالیا، بورکینافاسو، الجزایر، بندر چارک، قشم، کنگ، لنگه، لارستان، بوشهر، بندر عباس، شیراز، اصفهان، تهران و کناره شمالی فعالیت کرده بود.

او همچنین مقالاتی را در زمینه شهر و معماری ارائه کرده بود و در مسابقات بین‌المللی و ملی بسیاری شرکت داشت.

عصر ایران

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman