بازارهای جهانی فولاد همچنان روند رو به کاهش دارد

بازارهای جهانی فولاد همچنان روند رو به کاهش دارد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۱۱ | ۱۴۰۲/۰۴/۲۶

هفته گذشته در بازار واردات سنگ آهن چین، متوسط قیمت خلوص ۶۲‌ درصد بهبود داشت و از حدود ۱۰۹ دلار به نزدیکی ۱۱۷ دلار در هر تن سی‌اف‌آر رسید.

به گزارش اخبار ساختمان، فرکانس های مثبت و خوش بینانه بانک مرکزی چین نسبت به روند رشد اقتصادی و بسته های حمایتی از بازار مسکن این کشور قیمت سنگ آهن را بالا برد.

در همین حال، موجودی سنگ آهن فولادسازان چینی هفته گذشته ۳/ ۱‌ درصد کاهش داشت و به ۲۲/ ۸۵ میلیون تن رسید، در حالی که موجودی بنادر با ۱/ ۱‌ درصد کاهش در هفته به ۹۵/ ۱۲۴ میلیون تن رسید. کاهش ارزش دلار آمریکا، به دنبال آمارهای اقتصادی بهتر از حد انتظار نیز به افزایش قیمت ها کمک کرد.

هفته گذشته در بازار واردات قراضه ترکیه قیمت قراضه وارداتی سنگین ۲۰-۸۰ به روند نزولی ادامه داد و از ۳۷۵ دلار به ۳۶۷ دلار در هر تن سی‌اف‌آر رسید. کاهش قیمت برخی از معاملاتی که برای قراضه اروپا نهایی شد بر رکود بازار واردات ترکیه افزود. قراضه صادراتی سنگین کلاس۲ ژاپن هشت دلار بهبود داشت و به ۳۶۰ دلار در هر تن فوب رسید. متوسط قیمت قراضه وارداتی سنگین در شرق آسیا نیز ۲ دلار بالا رفت و ۴۰۱ دلار به‌ازای هر تن سی‌اف‌آر شنیده شد. در هفته گذشته میلادی بیلت صادراتی فوب دریای سیاه ۱۸ دلار افت هفتگی داشت و ۴۶۰ دلار در هر تن فوب دریای سیاه شنیده شد.

در بازار داخلی چین قیمت بیلت صعودی بود و از ۴۹۱ دلار به ۴۹۹ دلار در هر تن درب کارخانه رسید. بیلت وارداتی نیز در چین پنج دلار ارزان تر شد و به ۴۷۵ دلار در هر تن سی‌اف‌آر رسید. در بازار واردات جنوب شرق آسیا نیز قیمت بیلت از ۵۲۰ دلار به ۵۲۰ تا ۵۲۵ دلار به‌ازای هر تن سی‌اف‌آر رسید.

هفته گذشته در چین متوسط قیمت میلگرد صادراتی پنج دلار افت داشت و ۵۴۰ دلار در هر تن فوب ثبت شد. قیمت میلگرد در بورس شانگهای نیز از ۵۰۷ دلار به ۵۲۹ دلار در هر تن بهبود داشت. میلگرد صادراتی ترکیه نیز ۱۹ دلار افت داشت و ۵۸۰ دلار به‌ازای هر تن فوب ثبت شد. همچنین در بازار داخلی آمریکا نرخ میلگرد ۹۰۰ دلار به‌ازای هر شورت تن درب کارخانه باقی ماند. در بازار داخلی اروپا نیز قیمت میلگرد ۵۸۰ یورو در هر تن درب کارخانه ثابت ماند.

دنیای معدن


نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman