صدور 33 هزار پروانه ساخت در بافت فرسوده تهران

صدور 33 هزار پروانه ساخت در بافت فرسوده تهران
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۴۹ | ۱۴۰۲/۰۴/۰۷

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از صدور ۳۳ هزار فقره پروانه ساخت در بافت های فرسوده این استان در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: باتلاش مسئولان و همکاران ما عملیات اجرایی این واحدها شروع شده است.

به گزارش اخبار ساختمان، حسین جنتی اظهار امیدواری کرد باتلاش شهرداران و مسئولان مربوطه این رقم تا پایان سال جاری به ۵۰ هزار فقره پروانه برسد.

این مسئول بابیان اینکه ۸۵ درصد برنامه نوسازی بافت های فرسوده در استان تهران محقق شده است، یادآور شد: در موضوع بازآفرینی شهری استان تهران رتبه نخست کشوری را به دست آورده است.

وی خاطرنشان کرد: نداشتن مجوز صنفی، اعمال نکردن کد رهگیری و ثبت قراردادها در سامانه های قانونی ۲ تخلف مهم در دفاتر مشاوران املاک این استان است که باید شهروندان نسبت به آن آگاهی داشته باشند.

جنتی از تهرانی ها خواست در خصوص انجام هرگونه معامله ملکی با آگاهی و دقت کامل اقدام و خریداران مسکن نیز از انعقاد قرارداد در دفاتر مشاوران املاک غیرقانونی پرهیز کنند.

این مسئول اظهار داشت: متاسفانه شمار دفاتر مشاور املاک فاقد پروانه کسب و کار زیاد است و اداره کل راه و شهرسازی استان در تعامل با نیروهای اماکن و همکاران تعزیرات حکومتی در ماه جاری تنها در شهر تهران به پلمب بیش از ۵۰ واحد غیرمجاز فاقد پروانه کسب و کار در شمال، غرب و شمال غرب تهران اقدام کرده است.

وی تاکید کرد: ضروری است که شهروندان نیز به هنگام مراجعه به دفاتر مشاوران املاک پروانه کسب این واحدهای صنفی را استعلام کنند.

جنتی خاطرنشان کرد: در طرح ساماندهی دفاتر مشاور املاک غیرقانونی در شهر تهران، تعداد ۸۵۰ واحد صنفی فاقد مجوز شناسایی شده است.

ایرنا


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman