تامین زمین طرح نهضت ملی در شهر جدید مهستان تعیین تکلیف می شود

تامین زمین طرح نهضت ملی در شهر جدید مهستان تعیین تکلیف می شود
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۰۷ | ۱۴۰۲/۰۳/۳۱

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در بازدید از شهرجدید مهستان بر تعیین تکلیف تامین زمین های طرح نهضت ملی مسکن به منظور حل مشکلات ثبت نام کنندگان این طرح و همچنین مساکن مهر فاقد متقاضی و تحویل نشده شهر جدید مهستان تاکید کرد.

به گزارش اخبار ساختمان، علیرضا جعفری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید به همراه روح اله اکبری دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در طی بازدید از پروژه های عمرانی و همچنین جلساتی که در شرکت عمران شهر جدید مهستان برگزار شد بر تعیین تکلیف تامین زمین طرح نهضت ملی در شهر جدید مهستان تاکید کرد و بر جانمایی اراضی و تعیین تکلیف هرچه سریعتر آن ها برای پیشبرد اهداف پروژه نهضت ملی تأکید ویژه داشت.

وی همچنین با اشاره به اراضی الحاقی فخر ایران اظهار داشت: با توجه به فوریت موضوع در صورتی که ظرف مدت سه هفته مشکل مالکیتی این اراضی از سوی وزارت دفاع تعیین تکلیف نشود الحاق زمین ملغا و منتفی می شود.

وی از مدیران شرکت عمران شهرجدید مهستان خواست اراضی سریع الاستحصال را انتخاب نموده تا هر چه سریعتر تکلیف طرح نهضت ملی مسکن مشخص شود.

جعفری نیز بر تعیین ظرفیت حداکثری شهر جدید مهستان در ساخت پروژه طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد و از مدیران مجموعه خواست: با جدیت بیش از پیش و با مستندات کامل اراضی تعیین شده را برای تعیین تکلیف به شورای برنامه ریزی استان و شورای عالی ارسال نمایند تا در اسرع وقت تعهد شهر جدید مهستان در ساخت طرح نهضت ملی اجرایی شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین بر شناسایی و بکارگیری پیمانکاران دارای سابقه موفق تأکید کرد و افزود: با توجه به زمانبر بودن اعتبارسنجی پیمانکاران توسط بانک های عامل، می طلبد که این پیمانکاران قبل از تایید اراضی، اقدامات لازم را انجام داده تا پس از تایید اراضی ساخت پروژه‌ معطل نماند و سرعت کار بالا رود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید تصریح کرد: باید همزمان با اجرای پروژه های مسکونی به منظور رفع نیازهای شهروندان و همچنین ارتقای سطح کیفیت زندگی ساکنان خدمات زیربنایی و روبنایی پیش برده شود چراکه مردم از ما انتظار دارند خدمات بهینه دریافت نمایند و این امر با توسعه زیرساخت ها و راه اندازی پروژه های مشارکتی محقق خواهد شد.

وی در ادامه از مدیرکل منابع طبیعی استان البرز خواست در خصوص اراضی الحاقی به شهر جدید مهستان همکاری لازم را داشته باشند تا مشکل تامین اراضی طرح نهضت ملی مسکن در این شهر مرتفع شود.

جعفری با اشاره به اولویت شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید اظهار داشت: بحث تامین زمین برای طرح نهضت ملی و تعیین تکلیف مساکن مهر فاقد متقاضی و تحویل نشده از اولویت های شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید بوده که به جد در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به گزارشات مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت عمران شهرجدید مهستان و پیگیری از سوی وزارت کشور و استانداری البرز انتظار می رود شهرداری شهر جدید مهستان در صدور پروانه برای عملیات اجرایی پروژه ها همکاری نموده تا موارد به گونه ای باشد که مانع اجرای عملیات عمرانی پروژه ها نشود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در این بازدید مشکلات پیمانکاران اعم از نوع قرارداد در مسکن مهر و تعیین تکلیف تسهیلات بانکی بررسی و پیگیری آنها در دستور کار قرار گرفت.

جعفری افزود: این مشکلات باعث توقف پروژه ها و عدم تکمیل آنها شده که با تصمیماتی که در مجمع و نشست هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی اتخاذ شد مقرر است موضوع الحاقیه قرارداد پیمانکارها و ضرایب فعالیت های آنها تعیین تکلیف گردد تا فعالیت پروژه های متوقف شده فعال و پیمانکاران با قوت پروژه ها را دنبال نمایند.

جعفری در پایان ابراز امیدواری کرد با همکاری مدیران استانی اراضی مورد نیاز برای باقیمانده ثبت نامی های طرح نهضت ملی مسکن تامین و تعیین تکلیف شود.

گفتنی است در بخشی از این نشست که با حضور روح‌اله اکبری دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی، علیرضا جعفری مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره و نیز مدیران کل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید برگزار شد امیر قادری به عنوان عضو جدید هیئت مدیره شرکت عمران شهرجدید مهستان معارفه شد.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی


نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman