این آسمانخراش، معماری سنتی اکوادور را زنده می کند

این آسمانخراش، معماری سنتی اکوادور را زنده می کند
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۲۶ | ۱۴۰۲/۰۳/۲۸

شرکت معماری Uribe Schwarzkopf پس از اجرای چندین پروژه موفق در اکوادور در حال ساخت یک آسمان ‌خراش در این کشور است که منعکس کننده معماری سنتی اکوادور باشد.

به گزارش اخبار ساختمان، شرکت معماری Uribe Schwarzkopf با پروژه های برجسته و تکمیل چندین آسمانخراش در اکوادور، از جمله MVRDV و BIG، در طی دوره ای اخیر عملکرد بسیار برجسته ای داشته و هم‌اکنون مشغول یک پروژه دیگر در آمریکای جنوبی است.

آسمانخراش یو گوایاکیل، طراحی شده توسط فیلیپ استارک، طراح صنعتی معروف فرانسوی،با وجود رندرهایی که این ساختمان را در یک نقطه روستایی بوکولیکی به تصویر می کشد، بزودی در شهر گوایاکیل قرار خواهد گرفت. این ساختمان یکی از بلندترین ساختمان های اکوادور خواهد بود و به نظر می رسد پیش از آسمانخراش قندسا، بلندترین ساختمان کشور، قرار خواهد گرفت. ارتفاع دقیق آن هنوز مشخص نشده است.

معماری آسمانخراش به شکل یک مجموعه از حجم های متعادل است که روی هم چیده شده اند و با افزایش ارتفاع، ظرافت بیشتری به خود می گیرند. تراس هایی که با گیاهان بومی تزیین شده اند و طاق هایی که سبک های معماری محلی را به یاد می آورند، این مکان را زنده می کنند.

 

معماری سنتی اکوادور

در بیانیه مطبوعاتی استارک آمده است که طراحی یو گی از معماری و طبیعت محلی الهام گرفته است. در این ساختمان، طاق های گرد به طور گسترده استفاده شده اند که یکی از نقوش رایج در منطقه است و اصل این طراحی به سبک های ایتالیا و اسپانیا در قرن نوزدهم و بیستم برمی‌گردد. استفاده از طاق ها در معماری سنتی گوایاکیل به منظور زیبایی نما و امکان ادغام پنجره ها و کرکره ها برای تهویه مناسب است. طاق های یو گی علاوه بر وظیفه کاربردی، نقش قاب بندی مناظر و ایجاد ارتباط هماهنگ با محیط اطراف را نیز دارند.

این آسمانخراش شامل 46 طبقه است که بیشتر آنها به منازل مسکونی اختصاص داده شده است. کل طبقات به استودیوها، سوئیت ها و واحدهای دو و سه خوابه تقسیم می شود و در مجموع 633 واحد مسکونی وجود دارد. طراحی داخلی آن به صورت مدرن با استفاده از مواد با کیفیت بالا مانند مرمر و بلوط صورت گرفته است. امکانات رفاهی این ساختمان شامل سالن ورزشی، تراس بر روی پشت بام، فضای باز برای تنقلات، اتاق بازی، بولینگ و استخر شنا است. علاوه بر این، فضاهای تجاری در طبقات پایین نیز وجود دارند.

 

آسمانخراش یو گوایاکیل

اگرچه یو گوایاکیل از نظر انرژی پایدار جای بهبود دارد، اما این ساختمان در طراحی کارآمد انرژی در سطح متوسط قرار خواهد گرفت. با استفاده از شیرهای آب، دوش ها و توالت های کم مصرف، مصرف آب نسبت به ساختمان های استاندارد با همان اندازه تا 25 درصد کاهش خواهد یافت و پمپ های حرارتی کارآمد، تأمین آب گرم را انجام می دهند. سنسورها برای روشن شدن چراغ ها فقط در صورت نیاز استفاده می شوند و از مواد بازیافتی و قابل استفاده مجدد در ساخت و ساز استفاده می شود.

یو گوایاکیل در حال حاضر در دست ساخت است و انتظار می رود در سال 2027 تکمیل شود.

تک ناک


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman