آمادگی برای تامین زمین کارکنان بخش صنعت کرمان

آمادگی برای تامین زمین کارکنان بخش صنعت کرمان
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۵۶ | ۱۴۰۲/۰۳/۱۷

عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه استان کرمان یکی از استان های بزرگ دارای معادن و کارخانجات صنعتی است، گفت: استفاده از ظرفیت صنعت‌شهرها برای تامین مسکن کارگران و کارکنان این صنایع توسط واحدهای صنعتی در اولویت دستور کار استان قرار گیرد.

به گزارش اخبار ساختمان، محمدمهدی بلوردی عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن تامین زمین برای ساخت مسکن کارکنان صنایع و کارخانجات را از اولویت های اصلی سازمان ملی زمین و مسکن دانست و افزود: این شهرک ها باید حتی الامکان در جوار این کارخانجات و با بهره گیری از ظرفیت های فنی، مدیریتی و مالی صنایع و معادن بزرگ برای تامین مسکن کارکنانشان ساخته شوند.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت دستورالعمل شهرک سازی علاوه بر تامین مسکن، برای مقابله با تخریب حاشیه روستاها و نقاط خوش آب و هوا کاربرد دارد به همین دلیل مکانیابی محل استقرار شهرک های مسکونی و تخصصی در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی استان قرار گرفته است.

بلوردی اضافه کرد: در شهرهای فاقد اراضی مناسب در محدوده و حریم بایستی از ظرفیت ایجاد شهرک های مسکونی در اراضی خارج از حریم استفاده نمود.

این مدیر بخش مسکن کشور با تاکید بر اهمیت پیگیری و تعیین تکلیف روند اجرایی واحدهای طرح نهضت ملی مسکن گفت: تسریع روند عملیات اجرایی این پروژه ها از اولویت های اصلی ما در مجموعه وزارت راه و شهرسازی است.

عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن بر تعیین تکلیف و پیگیری عقد قرارداد مشارکت مدنی با بانک مسکن برای حدود ۷۰۰۰ واحد دارای قرارداد ساخت که فاقد قرارداد مشارکت مدنی هستند، تاکید کرد.

بلوردی خواستار احصا لیست متقاضیان واریز وجه شده فاقد قراداد ساخت به تفکیک شهر و تعیین تکلیف زمین برای این دست از متقاضیان استان شد.

نشست مشترک بررسی و پایش پروژه های نهضت ملی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان با حضور محمدمهدی بلوردی، عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن برگزار شد و در این جلسه حافظی سرپرست این اداره کل گزارشی از پروژه های طرح نهضت ملی مسکن اعم از طرح های در دست مطالعه، قراردادهای آماده سازی زمین و قراردادهای ساخت مسکن ارائه داد.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman