هرگز این وسایل را برای خانه کوچک نخرید!

هرگز این وسایل را برای خانه کوچک نخرید!
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۳۶ | ۱۴۰۲/۰۳/۰۱

اگر دارای خانه کوچکی هستید و می خواهید منزلتان دلبازتر به نظر برسد، هرگز این وسایل را برای خانه تان نخرید.

به گزارش اخبار ساختمان، با رواج شهر نشینی و پر جمعیت شدن شهرها بسیاری از خانه ها از حالت ویلایی خارج شده و تبدیل به آپارتمان هایی با متراژ کوچک شده اند. بنا بر شرایط امروزه برخی از افراد دارای خانه های کوچک به دنبال نکته هایی از دکوراسیون داخلی هستند که فضای کوچک خانه شان محدود به نظر نرسد. یکی از نکات اصلی دکوراسیون فضاهای کوچک دقت در خرید وسایل ضروری زندگی است. در ادامه به معرفی وسایل به درد نخور برای خانه های کوچک می پردازیم.


مبلمان سلطنتی و بزرگ نخرید


اگر خانه شما کوچک است، اندازه مبل شما باید با اندزه فضای خانه شما هماهنگی داشته باشد پس مبلمان بزرگ و سلطنتی نخرید و مبلمان جمع و جوری را انتخاب کنید تا دست و پاگیر نباشد.

 

مبلمان در دکوراسیون خانه های کوچک


پرده کوتاه نخرید


اگر خانه شما کوچک است، پرده را طوری انتخاب کنید که از بالای پنجره آویزان شود و تا روی کف برسد و از پرده کوچک استفاده نکنید زیرا پرده های کوتاه، دیوارها را کوتاه نشان می دهد و همین امر باعث می شود خانه شما کوچکتر به نظر برسد.


فرش کوچک نخرید


اگر خانه شما کوچک است، سعی کنید فرش بزرگی را انتخاب کنید که تا حدی به بزرگ تر نشان دادن فضا به شما کمک کند و از فرش کوچک در چیدمان خانه استفاده نکنید چرا که فرش کوچک سبب می شود فضای کوچک خانه شما کوچکتر به نظر برسد.


خرده ریزها و اکسسوری های زیاد نخرید


اگر خانه شما کوچک است، فضا را شلوغ نکنید و سعی کنید خانه تان خلوت و دلباز به نظر برسد پس خرده ریزها و اکسسوری های زیاد نخرید زیرا این وسایل دشمن خانه های کوچک به شمار می روند.

 

اکسسوری در دکوراسیون خانه های کوچک


کوسن زیاد نخرید


اگر خانه شما کوچک است، اندازه کوسن یا بالش روی مبل باید متناسب با ابعاد صندلی در نظر گرفته شود پس فضای خانه را با استفاده از کوسن های فراوان شلوغ نکنید زیرا اینگونه خانه تان کوچکتر به نظر می رسد.


میزها و عسلی های بزرگ نخرید


اگر خانه شما کوچک است، از میزهای عسلی کشودار بهره ببرید، میزهای تاشو بخرید که پس از اتمام کار میز را جمع کنید، همچنین می توانید مبل های میزدار بخرید اما هرگز میزهای و عسلی های بزرگ را نخرید زیرا میزهای و عسلی های بزرگ فضای خانه را محدود می کند.


گل و گلدان بیش از حد نخرید


اگر خانه شما کوچک است، قرار دادن یک یا دو گلدان در خانه کافی است پس هرگز همه جای خانه و آپارتمان کوچک خود را با گل و گلدان و گیاهان آپارتمانی پر نکنید زیرا فضای خانه را کوچک تر نشان می دهد.

 

گل و گلدان در دکوراسیون خانه های کوچک


میز و صندلی نهارخوری نخرید


اگر خانه شما کوچک است، فضای آشپزخانه خود را با خرید میز و صندلی نهار خوری بزرگ محدود نکنید و از میز و صندلی نهارخوری ظریف و یا صندلی های اپن و صندلی های پایه بلند یا مدل میز نهارخوری تاشو استفاده کنید.


میز تلویزیون بزرگ نخرید


اگر خانه شما کوچک است، پیشنهاد می کنیم تلویزیون خود را بر روی دیوار نصب کنید و میز تلویزیون بزرگ که فضا را اشغال می کند، نخرید.


تخت های بزرگ نخرید


اگر خانه شما کوچک است، برای اتاق خوابتان تختخواب هایی که پس از استفاده جمع می شوند یا تخت های جک دار و کشویی بخرید تا به راحتی بتوانید لباس ها یا وسایل اضافی که همیشه از آنها استفاده نمی کنید را در صورت عدم نیاز در فصل های از سال در زیر این تخت ها قرار دهید و هرگز از تخت های خیلی بزرگ استفاده نکنید. برای دکوراسیون اتاق خواب منازل کوچک، میز مطالعه تاشو و همین طور میز‌ آرایش های فانتزی کوچک یک انتخاب مناسب است.


کتابخانه و کمد نخرید


اگر خانه شما کوچک است، کمد دیواری و شلف های دیواری گزینه مناسب است و خرید کتابخانه و کمد بزرگ که جای زیادی را در خانه کوچک شما اشغال می کند، اشتباه است.

موج


نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman