آشنایی با کنترلر هوشمند پله و قابلیت های آن

آشنایی با کنترلر هوشمند پله و قابلیت های آن
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۰۷ | ۱۴۰۲/۰۲/۱۸

کنترلر هوشمند پله از جمله تجهیزاتی است که برای هوشمند سازی نورپردازی راه پله ها مورد استفاده قرار گرفته و قابلیت های بسیاری را به ارمغان می آورد.

کنترلر هوشمند پله چیست ؟

 

کنترلر هوشمند پله از جمله تجهیزات جدید الکترونیکی است که امکان نورپردازی راه پله ها را به صورت داینامیک و با کمترین سیم کشی فراهم می آورد. این ماژول با داشتن افکت های سلیقه ای، علاوه بر کارایی، زیبایی خیره کننده ای به محیط خواهد بخشید.

 

کنترلر هوشمند پله به واسطه دو سنسور حساس به حرکت بدن (PIR) یا دو سنسور هوشمند پله وظیفه خود را به انجام می رساند. بدین ترتیب، سنسور هر پله با قرار گرفتن پا بر روی پلکان، فعال شده و سبب روشن و خاموش شدن چراغ می شود.کنترلهای هوشمند پله در مدلهای معمولی و کنترلهای آدرس پذیر موجود میباشند.که در مدل ادرس پذیر قابلیت تعریف پله تا 50 عدد و افکتهای نوری بیشتر قبل تنظیم میباشد.

 

مجموعه اسمارت سنس یکی از مجموعه‌هایی است که درزمینۀ فروش انواع تجهیزات نورپردازی هوشمند پله فعالیت دارد که در ادامه به کاربردها و مشخصات خاص این دستگاه خواهیم پرداخت

 

معرفی انواع کنترلر هوشمند پله

 

کنترلر هوشمند پله انواع مختلفی داشته که هر یک از قابلیت های منحصر به فردی برخوردار می باشد. این ماژول با گذشت زمان کامل تر شده و جای پای خود را در اغلب خانه های مدرن و هوشمند امروزی باز کرده است.

 

در حالت کلی، کنترلر هوشمند پله در دسته های زیر قابل طبقه بندی هستند:

 

_  ماژول با پک کامل: این مجموعه همه آنچه را که کارفرما برای داشتن نورپردازی هوشمند پله نیاز دارد در اختیار او قرار خواهد داد. از جمله، لاینهای روشنایی،کنترلر،سوییچینگ و...
_  ماژول با پک معمولی: این پک امکانات کمتری داشته، دارای کنترلر ساده تر بوده و از قیمت مناسب تری برخوردار است.

 

کنترلر هوشمند پله به همراه دو حسگر حساس به حرکت

کنترلر هوشمند پله به همراه دو حسگر حساس به حرکت

 

کاربرد های اصلی نورپردازی هوشمند پله

 

از ظهور و تولید کنترلر هوشمند پله زمان زیادی نمی گذرد. با این وجود، کارایی این سیستم نورپردازی، سبب افزایش محبوبیت و کارایی آن در هوشمند سازی ساختمان ها شده است. از جمله کاربردهای این ماژول می توان موارد زیر را برشمرد:

 

_  اجرای افکت های نوری و  نورپردازی واکنشگرا در دالان ها و تونل های نوری و ورودی هتلها و لابی

_  نورپردازی پله به کمک سیستم های مجهز به المان های نوری واکنش گرا در مجموعه های ورزشی، تفریحی، شهربازی ها و سالن های آمفی تئاتر

نورپردازی پله  و زیبا سازی داخل و بیرون ساختمان ها و اماکن

_  ارزش گذاری ملک با وجود نورپردازی هوشمند. امروزه خانه هایی با سیستم های هوشمند از ارزش مادی بیشتری نسبت به سایر ملک ها برخوردار می باشند.

 

مشخصه های بی نظیر ماژول های نورپردازی راه پله

 

امکانات موجود در کنترلر هوشمند پله، از انعطاف پذیری خوبی برخوردار هستند. همین امر کاربرد این سیستم را در میان کاربران گسترده کرده است. از جمله این مشخصه های منحصر به فرد می توان موارد زیر را برشمرد:

 

_  امکان انتخاب چند مد رنگ برای این ماژول ها از جمله مد تک رنگ برای نورپردازی راه پله به صورت غیر رنگی، مد سه رنگ RGB و ... .
_  امکان نورپردازی 5 الی 50 پله یا بخشی از  پله ها به کمک یک کنترلر
_  قابلیت انتخاب از بین 7 رنگ ترکیبی به همراه ریموت فرکانسی
_  امکان انتخاب انواع افکت های حرکتی و انیمیشن نوری و تنظیم سرعت اجرای آن به همراه ریموت فرکانسی
ماژول نورپردازی پله مجهز به دو سنسور هوشمند پله بوده که حساس به حرکت هستند و با زاویه دید 120 درجه قابل تنظیم می باشند.
_  امکان تنظیم مدت زمان روشن ماندن چراغ ها در زمان عبور از راه پله
ماژول نورپردازی پله دارای ولتاژ کاری در محدوده امن 12 الی 24 ولت می باشد. این مشخصه، خطر برق گرفتگی را در انسان به طور کامل از بین خواهد برد.

 
خانه ای با نورپردازی هوشمند با ماژول نورپردازی راه پله

خانه ای با نورپردازی هوشمند با ماژول نورپردازی راه پله

 

آشنایی با کلید های ماژول نورپردازی راه پله

 

بر روی کنترلر هوشمند پله، دکمه ها و کلید هایی وجود دارند که امکاناتی را برای کاربر فراهم می آورند. کلیدهای موجود بر روی آن، در تنظیم تاخیر زمان روشن و خاموش،تنظیم شدت نور و تنظیم تعداد پله نقش دارند.

 


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman