بانکهای متخلف از قانون جهش تولید جریمه می شوند

بانکهای متخلف از قانون جهش تولید جریمه می شوند
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۲۷ | ۱۴۰۲/۰۱/۲۶

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه مقرر شد برای آب و برق طرح نهضت ملی مسکن هزینه انشعابات به صورت یک سوم از صندوق ملی مسکن، یک سوم از محل مولدسازی اراضی متعلق به وزارت نیرو و یک سوم از منابع استان ها اقدام شود از صدور برگه تشخیص جریمه بانک هایی که عملکرد کافی نداشته اند، توسط سازمان امور مالیاتی خبر داد.

به گزارش اخبار ساختمان، هادی عباسی اصل در برنامه زنده میز اقتصاد در شبکه خبر در تشریح برگزاری ششمین جلسه شورای مسکن با حضور رئیس جمهور، وزرا، مدیران عامل بانک ها و حضور وبیناری استاندران و اعضای شورای مسکن استان ها، بیان داشت: در حوزه تاسیسات آب و برق مقرر شد هزینه انشعابات به صورت یک سوم از صندوق ملی مسکن، یک سوم از محل مولدسازی اراضی متعلق به وزارت نیرو و یک سوم از منابع استان ها تامین شود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: استانداران در استان ها رئیس شورای عالی مسکن در استان هستند و مبتنی بر عملکرد این استان ها رتبه بندی شدند، در جلسه شورای عالی مسکن، رئیس جمهور دستور داد جلسه آینده شورای عالی مسکن با حضور 10 استانی که رتبه های آخر را دارند و با حضور نماینده وزیر راه و شهرسازی، برگزار و مشکلات تاخیر در این پروژه ها بررسی و رفع شود.

عباسی گفت: بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه مکلف شدند پیگری ویژه ای برای تحقق قانون جهش تولید و تامین مسکن داشته باشند و رئیس‌جمهور بر این مسئله تاکید کرد.

وی افزود: رئیس جمهور دستور داد وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور از 10 استانی که رتبه های آخر در اجرای طرح نهضت ملی مسکن دارند بازرسی و دلایل این موضوع را بررسی و رفع کنند.

عباسی گفت: در ششمین جلسه شورای مسکن شهرداری ها موظف شدند، مسئله صدور پروانه را به صورت جدی پیگری کنند و استانداران به صورت ویژه بر این موضوع تاکید کردند.

وی ادامه داد: رئیس‌جمهور بر واگذاری اراضی روستاها به مردم در قالب ساخت مسکن معیشت محور تأکید کرد و مقرر شد در 27 نقطه از نوار ساحلی کشور شهرهای جدید مولد کشاورزی و صنعت ایجاد شود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: چون بخش مسکن یک بخش پیشران در اقتصاد کشور است و ارتباط پسینی و پیشینی خوبی با اشتغال در کشور دارد، لذا تولید مسکن می تواند اشتغال گسترده ای در پهنه سرزمینی کشور ایجاد کند.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman