آغاز طرح نهضت ملی ساخت مسکن در تیران و کرون

آغاز طرح نهضت ملی ساخت مسکن در تیران و کرون
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۴۷ | ۱۴۰۱/۱۲/۲۴

رئیس اداره راه و شهرسازی تیران و کرون از آغاز طرح نهضت ملی مسکن با احداث ۴۷۰ واحد مسکونی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش اخبار ساختمان، سعید کاشفی در ادامه بیان کرد: بیش از پنج هزار نفر از متقاضیان شهرستان طی هشت مرحله در سامانه طرح های حمایتی مسکن ثبت نام کردند که حدود دو هزار و ۲۰۰ نفر از آنان در بررسی های انجام شده واجد شرایط شناخته شده اند.

وی ادامه داد: در مرحله نخست این طرح در شهر تیران ۱۸۴ واحد به صورت انبوه ساخت توسط بنیاد مسکن شروع و در این مرحله زمین ۴۷۰ واحد مسکونی تأمین و تحویل بنیاد مسکن شده که حدود ۷۰ واحد آن به صورت انبوه ساز توسط بنیاد مسکن ساخته و ۴۰۰ واحد آن تحویل متقاضیان واجد شرایط خواهد شد تا به صورت گروهی ساخت آنها انجام شود.

به گفته کاشفی ۱۰۰ واحد مسکونی از اراضی تحویلی مذکور به فرهنگیان شهرستان تخصیص یافته که پس از قرعه کشی تحویل آنها می شود.

وی خاطرنشان کرد: فرآیندهای برنامه ریزی برای احداث مسکن در شهرستان در حال انجام بوده و راه و شهرسازی زمین مورد نیاز را در شهرهای تیران و رضوانشهر به بنیاد مسکن واگذار کرده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی تیران و کرون درباره تأمین زمین برای سایر متقاضیان دارای تأیید نهایی در شهر تیران، گفت: الحاق ۱۷ هکتار از زمین های اراضی دولتی مابین شهرک بوستان و باهنر تیران به محدوده شهر انجام شده که تهیه طرح و آماده سازی آن در دستور کار قرار گرفته است.

وی در خصوص متقاضیان مسکن در شهر رضوانشهر، گفت: ۱۴ هکتار از اراضی دولتی به محدوده شهر رضوانشهر الحاق شده که در حدود ۹ هکتار آن در شهرک جنوبی دارای طرح تفکیکی بوده و آماده سازی آن در دستور کار قرار گرفته و پنج هکتار نیز در شهرک شمالی در مرحله تهیه طرح است.

کاشفی با بیان اینکه پلاک های مسکونی جهت احداث ۲۱۲ واحد در شهرک جنوبی رضوانشهر به بنیاد مسکن تحویل داده شده است، خاطرنشان کرد: این اراضی به صورت گروه ساخت در اختیار متقاضیان واجد شرایط این شهر قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه در شهر عسگران زمین دولتی نداریم، گفت: سعی شده است تأمین زمین در این شهر از طریق اراضی مازاد دستگاه های اجرایی و خرید زمین از شهرداری انجام شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی تیران و کرون با اعتقاد بر اینکه به دنبال احداث مسکن برای مردم هستیم، افزود: سعی شده است در پروژه هایی که توسط بنیاد مسکن در حال احداث است برای برخی از اقشار جامعه که توان پرداخت هزینه های ساخت را ندارند واحدهایی با مساحت های حدود ۶۵ مترمربع احداث شده تا به خانه دار شدن آنها کمک شود.

ایسنا


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman