سقف بودجه پیشنهادی شهرداری تهران کاهش یافت

سقف بودجه پیشنهادی شهرداری تهران کاهش یافت
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۰۲ | ۱۴۰۱/۱۲/۰۸

اعضای شورای شهر تهران روز گذشته و در آغاز بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تهران، سقف پیشنهادی بودجه شهرداری تهران را ۲۵۰۰ میلیارد تومان کاهش دادند.

به گزارش اخبار ساختمان، در جلسه روز گذشته شورای شهر تهران همزمان با آغاز بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ در صحن علنی شورای شهر تهران، در گام اول برای سقف بودجه تعیین تکلیف شد. سقف بودجه پیشنهادی شهرداری تهران ۷۸‌ هزار و ۴۷۵ میلیارد تومان بود که کمیسیون تلفیق آن را به ۷۵‌ هزار و ۹۹۰ میلیارد تومان کاهش داد.

در این جلسه یادآوری شد که مدیریت شهری تصمیم به افزایش ۱۰‌ هزار میلیارد تومانی بودجه پیشنهادی حوزه حمل و نقل عمومی گرفت که کمیسیون تلفیق محل تامین آن را از کاهش ردیف هایی که قابلیت کاهش صرفه جویی داشته اند، پیش بینی کرده است. اعضای شورای شهر تاکید کردند که هیچ کاهشی در بودجه حقوق و دستمزد و همینطور نگهداشت شهر اعمال نشده است.

ماراتن بررسی و تصویب مفاد بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تهران در صحن علنی شورای شهر در حالی از روز گذشته آغاز شده که به طور معمول در سال های گذشته در دوازدهمین ماه سال تکلیف این لایحه مشخص شده بود.

اما امسال به دلیل تاخیر در ارائه لایحه بودجه توسط شهرداری نگرانی هایی درباره نحوه بررسی جزئیات آن و غفلت از اولویت ها تحت تاثیر محدودیت زمانی بررسی وجود دارد.

این نگرانی‌ها تا حدی جدی است که مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران هم آن را پیش بینی کرده و به همین خاطر دیروز تاکید کرد: در نظر داریم تمام بندها و تبصره های لایحه بودجه را خط به خط بخوانیم و حتی اگر شده تا آخر شب و حتی روز چهارشنبه جلسه خواهیم داشت تا مبادا کسی بگوید که نخواندم یا خبر نداشتم.

دنیای اقتصاد


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman