افزایش قیمت زمین در روستاهای گلستان

افزایش قیمت زمین در روستاهای گلستان
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۳۵ | ۱۳۹۸/۰۳/۰۵

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت : افزایش نامتعارف قیمت زمین در روستاهای دچار رانش استان سبب شده سرعت مکان یابی برای ساخت واحدهای نوساز دچار مشکل و کندی شود.
به گزارش اخبار ساختمان، محمدتقی زمانی نژاد در جلسه هماهنگی ستاد بازسازی مناطق سیل زده گلستان با حضور رییس بنیاد مسکن کشور اظهار داشت: در شرایطی که قیمت یک هکتار زمین در مناطق آسیب دیده قبل از رانش ۷۰۰ میلیون ریال بود الان همان زمین با قیمت ۳ میلیارد ریال به فروش گذاشته شده است.

وی گفت: با مشارکت فرمانداری، بخشداری و شورای روستاهای دچار رانش تلاش می کنیم زمین های مناسب با قیمت متعارف را انتخاب و کار ساخت خانه های جدید را آغاز کنیم .

زمانی نژاد افزود: در این بخش راهکارهایی چون اعطای مشوق های لازم برای تغییر کاربری اراضی را نیز مد نظر قرار داده ایم تا زمین های زراعی پیرامون بافت فعلی روستا با درصدی از تغییر کاربری به زمین مسکونی تبدیل شود.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: در روستای قلعه قافه و برنجوین مینودشت به دلیل گستردگی رانش و تخریب ۲۳۷ واحد مسکونی مشکل پیدا شدن زمین چشمگیرتر و نیازمند همراهی بیشتر مالکان زمین ها و مسوولین این شهرها است.

وی بیان کرد: تاکنون ۶۲ واحد زمین تهیه شده و برای تهیه زمین سایر واحدها در حال رایزنی هستیم.

وی گفت : در جریان بارندگی شدید اخیر، حدود ۴۵ روستای گلستان درگیر رانش شد و ۵۱۷ واحد خسارت دید که از این تعداد ۱۵۰ واحد تخریبی بوده و مابقی همچنان در معرض خطر رانش قرار دارد.

وی همچنین به برنامه دولت برای کمک به آسیب دیدگان سیل و رانش اخیر استان اشاره کرد و گفت: در چند روز آینده میزان کمک های بلاعوض پرداختی به مردم آسیب دیده از سیل و رانش گلستان به ۱۰۰ میلیارد ریال خواهد رسید.

به گفته زمانی نژاد آواربرداری ۲۰۴ واحد مسکونی تخریب شده در این حوادث قهری به اتمام رسیده و ۲۴۳ واحد در مرحله پی کنی، ۵۲ واحد در مرحله فنداسیون، ۱۰ واحد در مرحله ستون رسیده و کار ساخت ۳ واحد مسکونی به پایان رسیده است.

ایرنا

برچسب ها:

قیمت ،زمین ،افزایش ،نوساز 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman