انواع و ویژگی های پنل های پیش ساخته بتن اکسپوز

انواع و ویژگی های پنل های پیش ساخته بتن اکسپوز
Facebook Twitter LinkedIn

۰۸:۴۷ | ۱۴۰۱/۱۰/۱۲

دو شیوه رایج برای نصب یک نمای بتنی وجود دارد. یک شیوه بتن ریزی در محل است و روش دوم استفاده از پنل ها و قطعات بتنی است که به صورت پیش ساخته شده در کارخانه ساخته شده اند و سپس در محل پروژه نصب می گردند.

به گزارش اخبار ساختمان، دو شیوه رایج برای نصب یک نمای بتنی وجود دارد. یک شیوه بتن ریزی در محل است و روش دوم استفاده از پنل ها و قطعات بتنی است که به صورت پیش ساخته شده در کارخانه ساخته شده اند و سپس در محل پروژه نصب می گردند. در این نوشته به این محصول خواهیم پرداخت.

 

1. انواع پنل های پیش ساخته بتنی
2. ویژگی های پنل های پیش ساخته بتن اکسپوز

 

انواع پنل های پیش ساخته بتنی

 

پنل ها یا همان قطعات پیش ساخته بتنی که در کارخانه تولید می شوند از جهات مختلف دارای تنوع هستند که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

 

1.تنوع در اندازه پنل های پیش ساخته بتن اکسپوز

 

تیم تخصصی هنزا توانسته است که پنل های بتن اکسپوز را در اندازه های بسیار متنوع تولید نماید که به این ترتیب دست طراحان نما برای طراحی نماها گوناگون کاملا باز باشد. در ادامه به ابعاد گوناگون پنل های هنزا اشاره می کنیم:

 

1.         پنل (cm 60*50) HRC56

2.         پنل (cm 60*40) HRC46 / صیقل، بادبر

3.         پنل (cm 60*60) HRC66 / ساده، بافت دار

4.         پنل (cm 75*148.5) HRC1575 / صیقل، بافت دار

5.         پنل (cm 50*100) HRC105 / چهار سوراخ، ساده

6.         پنل (cm 14*58) HRC615 / الوار چوب

7.         پنل (cm 14*96) HRC1015 / الوار چوب

8.         پنل (cm 120*60) HRC126

 

برای مشاهده پروژه های مختلف اجرا شده توسط تیم هنزا در نقاط مختلف کشورمان ایران می توانید به صفحه بتن اکسپوز هنزا مراجعه نمایید. به این ترتیب می توانید ایده های متنوعی از کاربرد این محصول نیز به چنگ آورید.

 

2.تنوع از جهت رنگ

 

یکی دیگر از مواردی که باعث گوناگونی پنل های پیش ساخته بتن نما می شود، آن است که می توان با افزودن رنگ دانه های مختلف در مرحله اختلاط این محصول را در رنگ های متفاوتی تولید نمود. این قابلیت نیز باعث آن خواهد شد که طراحان بتوانند در به کار گیری این محصول خلاقیت خود را گسترش دهند.

 

ویژگی های پنل های پیش ساخته بتن اکسپوز

 

این سازه توانسته است جایگاه ویژه ای در معماری مدرن به دست آورد که دلیل آن مزیت های فراوانی است که استفاده از آن به دنبال خواهد داشت. در ادامه به برخی از این خصوصیات خواهیم پرداخت:

 

3.پنل های بتن اکسپوز می توانند در شرایط سخت آب و هوایی مقاومت خوبی از خود نشان دهند.

4.پایداری در برابر آتش سوزی: یکی از استاندارد های مصالح ساختمانی آن است که بتوانند در برابر آتش سوزی و حریق مقاوم باشند. پنل های پیش ساخته بتنی به خوبی از عهده این مسئولیت بر می آیند.

5.دوستدار محیط زیست: این محصول به دلیل ماندگاری بالا و همچنین به جهت آنکه از متریال طبیعی حاصل شده است، آسیبی برای محیط زیست به همراه ندارد.

6.عایق حرارتی: صرفه جویی در مصرف انرژی یکی از فاکتورهایی است که در بخش های مختلفی صنعتی در جهان مورد توجه قرار دارد. یکی از فاکتورهای برتری مصالح ساختمانی نیز میزان مراقبت آن ها از هدر رفتن انرژی است. بتن اکسپوز نیز به دلیل ساختاری که دارد، به خوبی می تواند مانع از هدر رفت انرژی حرارتی داخل ساختمان به فضای بیرون شده و باعث کاهش مصرف انرژی جهت گرمایش و یا سرمایش خانه ها گردد.

 

شرکت گام آبی فردا (تولید کننده محصولات هنزا)

 

شرکت گام آبی فردا یک شرکت دانش بنیان و سهامی خاص است که از سال 1382 کار طراحی و تولید مصالح ساختمانی نوین را آغاز نموده است. ما با بهره مندی از تیم تخصصی قوی توانسته ایم تا سال 1389 به تجربه اجرای بیش از دویست هزار متر مربع پروژه های عمرانی دست پیدا کنیم که این کار باعث تلفیق تجربه و تخصص در تیم هنزا شده است. یکی از نقاط قوت شرکت گام آبی فردا برخورداری از واحد تحقیق و توسعه (R&D) است که توانسته است خلاقیت و دانش روز را به صنعت ساخت مصالح ساختمانی و بتن اکسپوز در داخل کشور وارد نماید. به همین دلیل شرکت گام آبی فردا توانسته با سایر مراکز فعال در صنعت ساختمان همکاری های مشترک و مثمر ثمری داشته باشد. برخی از این مراکز و سازمان ها عبارتند از:

 

1.مرکز تحقیقات مسکن و راه و شهرسازی

2.مرکز پژوهش های علمی، صنعتی ایران واقع در مرکز رشد

3.سازمان بهینه سازی سوخت و انرژی

4.پژوهشکده پلیمر و پتروشیمی ایران

5.آزمایشگاه متالوژی رازی

6.آزمایشگاه های همکار سازمان استاندارد ایران

 

جهت آشنایی بیشتر با تاریخچه و اعضای هیئت مدیره شرکت گام آبی فردا، تولید کننده بتن اکسپوز و محصولا هنزا می توانید به صفحه درباره ما مراجعه نمایید. همچنین جهت سفارش و مشاوره در رابطه با انواع بتن اکسپوز هنزا می توانید با کارشناسان و متخصصان ما تماس برقرار نمایید.

 


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman