قطع انشعاب ساختمان های ناایمن در پایتخت

قطع انشعاب ساختمان های ناایمن در پایتخت
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۱۱ | ۱۴۰۱/۱۰/۰۸

رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران گفت: در صورت عدم اقدام صاحبان ساختمان های ناایمن به ایمن سازی، انشعاب این ساختمان ها قطع می شود.

به گزارش اخبار ساختمان، مهدی بابایی با اشاره به برگزاری هفتگی جلسات ایمن سازی در مناطق 22گانه پایتخت گفت: بر اساس گزارش سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آخرین وضعیت ساختمان های ناایمن و همچنین ارائه گزارش پیشرفت ایمن سازی، پویایی بیشتری در رسیدگی به وضعیت ساختمان های ناایمن مشهود است.

وی با بیان اینکه پیش از این موضوع ایمن سازی در اولویت مناطق نبود، یادآور شد: برخی مدیران اذعان می کنند که برای اولین بار در جایگاه پاسخگویی در خصوص ساختمان های ناایمن قرار گرفته اند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: نکته حائز اهمیت این است که در برنامه چهار ساله چهارم شهرداری تهران، برای ایمن سازی ساختمان های ناایمن هدفگذاری کمّی صورت گرفته است؛ به عبارتی میزان پیشرفت را نه به شکل درصد بلکه به شکل تعداد واحد ساختمان تعریف کرده ایم تا هدفگذاری شفاف باشد.

بابایی با تاکید بر اینکه اخطار دادستانی به ساختمان های ناایمن در ایمن سازی موثر بوده است، اظهار کرد: روال به این شکل است که ابتدا شهرداری به مالکان این ساختمان ها اخطار می دهد و سپس از طریق قوه قضائیه ابلاغ می شود. در خصوص ساختمان هایی که مالکان آنها نسبت به ایمن سازی اقدام نکرده اند، درخواست کرده ایم که قطع انشعاب صورت بگیرد. به گفته وی، موارد متعددی مشمول قطع انشعاب شده اند و این اقدام صورت گرفته است.

پایگاه خبری شهر


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman