حمایت دستگاه های اجرایی استانی برای طرح نهضت ملی مسکن ضروری است

حمایت دستگاه های اجرایی استانی برای طرح نهضت ملی مسکن ضروری است
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۵۴ | ۱۴۰۱/۰۹/۱۵

معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به تامین زمین برای ۶۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان کرمان گفت: حدود ۱۰ هزار هکتار زمین در قالب شهرک سازی و الحاق به محدوده پیشنهاد شده که ضرورت دارد با طرح موضوع در کارگروه زیربنایی استان و شورای برنامه‌ریزی و با دستور استاندار، مراحل تصویب این الحاقات تسریع شود.

به گزارش اخبار ساختمان به نقل از روابط عمومی سازمان ملی زمین و مسکن، تقی رضایی در سفر دو روزه خود به استان کرمان با همراهی حافظی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی، از پروژه های شهرستان بردسیر بازدید کردند.

وی در دیدار با رئیس کل دادگستری استان کرمان ضمن تقدیر و تشکر از حمایت دستگاه قضایی در حفظ و صیانت از حقوق بیت المال در حوزه عملکرد سازمان ملی زمین و مسکن بر ضرورت همکاری دستگاه های خدمت رسان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد و از بررسی چند پرونده مهم در این استان خبر داد.

معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن ضمن تشکر از سازمان ثبت اسناد درجهت همکاری با طرح نهضت ملی مسکن گفت: باید در نظر داشت که طرح نهضت ملی مسکن اولویت اول دولت و یک طرح ملی است و علاوه بر وزارت راه و شهرسازی، سایر دستگاه های دولتی هم باید سعی کنند که مشکلات موجود در اجرای این طرح را حل کنند.

رضایی به زمین های مازاد دستگاه های دولتی در شهرستان اشاره کرد و افزود: باید زمین های مازاد این دستگاه ها شناسایی شود و طبق ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن سند به نام راه و شهرسازی انتقال یابد.

وی همچین در رابطه با اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان کرمان گفت: بیش از ۱۸۱ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که از این میزان ۱۰۹ هزار نفر تایید اولیه شده اند.

معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن همچنین اظهار داشت: در شهر بردسیر در طرح نهضت ملی مسکن از شهرهای پیشگام بوده ایم و تا به حال ۲۳۹ قطعه زمین به صورت دو واحدی در سه فاز تحویل بنیاد مسکن داده ایم که خیلی از این واحدها در مراحل تکمیلی هستند.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman