طرح نهضت مسکن در اصفهان در چه مرحله ای است؟

طرح نهضت مسکن در اصفهان در چه مرحله ای است؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۵۴ | ۱۴۰۱/۰۸/۲۲

مدیرکل ‌راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به زمان تحویل واحدهای مسکونی گفت: اقدامات مربوط به هر پروژه مسکن ملی در استان ظرف دو سال به نتیجه می رسد.

به گزارش اخبار ساختمان، علیرضا قاری‌‌قرآن در ارتباط با تاثیر فرونشست بر میزان خرید و فروش مسکن در اصفهان اظهار داشت: مسئله فرونشست در برخی نقاط بر خرید و فروش مسکن بی تاثیر نبوده چرا که وقتی حجم زیادی از مطالب مربوط به فرونشست مطرح می شود شرایط برای تصمیم گیران یا کسانی که به دنبال ساخت و ساز و توسعه هستند تغییر می کند، اما آمار کمی از تاثیر این مسئله وجود ندارد‌.

وی با اشاره به آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در اصفهان تصریح کرد: در کل استان 422 هزار ثبت نام برای نهضت ملی مسکن داشتیم و در کل استان نزدیک به 150 هزار نفر واجد شرایط وجود دارند.

مدیرکل ‌راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد: بخش عمده ای از آن در حدود 70 هزار مربوط به خود شهر اصفهان است که در بهارستان و شاهین شهر متمرکز هستند؛ در شهر اصفهان جایی نداریم که در این مسیر الحاق یا اضافه کرده باشیم و عمده بار آن روی بهارستان و شاهین شهر است.

وی افزود: نزدیک به 30 هزار عدد مسکن در فولادشهر است و مابقی در کل استان گسترش دارند.

قاری‌قرآن در ارتباط با وضعیت واحدهای مسکونی گفت: شروع مراحل اجرایی برای تعدادی که حائز شرایط شده اند جلو رفته و از این تعداد حدود 30 هزار نفر تا کنون به پروژه ها معرفی شده و وارد فرآیند پرداخت وجه شده اند.

وی ادامه داد: ساخت به همین تعداد در کل استان در حال انجام است و حدود 30 هزار عدد در بهارستان و 12 هزلار عدد در شاهین شهر در حال بارگذاری است؛ امور اداری این تعداد انجام شده و در مجموع در حدود 50 هزار واحد مسکونی مشکل اداری نداشته و مراحل ساخت آن شروع می شود.

مدیرکل ‌راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به زمان تحویل واحدهای مسکونی عنوان کرد: موعد تحویل پروژه ها متفاوت است و به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ ما به عنوان دولت زمین این طرح‌ را تامین و به مسائل مختلف آن رسیدگی کردیم و مجری آن انتخاب شده و پس از آن واریز وجوه و تسهیلات بانکی مورد توجه است؛ به طور کلی اقدامات مربوط به هر پروژه ظرف دو سال به نتیجه می رسد.

تسنیم


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman