امکانات سفر با قطارهای فدک

امکانات سفر با قطارهای فدک
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۳۲ | ۱۳۹۸/۰۶/۰۹

سفر با قطار یکی از انواع روش‌های مسافرتی است که علاوه بر امنیت بالا، آسایش نسبی و شرایط لذت بردن از مسیر سفر نیز در آن فراهم است. هم‌چنین با آمارهای گسترده تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای و سوانح هوایی، به نظر می‌رسد، سفر با قطار ایمن‌ترین روش مسافرت است.


به گزارش اخبار ساختمان، با افزایش تنوع و کیفیت متفاوت شرکت‌های مختلف، تهیه بلیط قطار نیز به پیچیدگی خرید بلیط برای هواپیما رسیده است. به عبارت دیگر شرکت‌های مسافربری قطار بسیاری وجود دارد که کم‌تر مسافری از وجود آن‌ها با خبر است. یکی از این قطارهای مسافربری، قطار فدک است.

 



امکانات سفر با قطارهای فدک


پیشینه قطارهای فدک

شرکت قطارهای فدک در سال 1393 وارد بازار خدمات حمل مسافر شد و تغییری چشم‌گیر در خدمات شرکت‌های مسافربری ریلی ایجاد کرد. همچنین با روی کار آمدن این قطارها، تقاضای بلیط آنلاین قطار بالا رفت. قطارهای فدک به عنوان اولین قطار 5 ستاره ایرانی، استانداردهای صنعت ریلی ایران را وارد دوره‌ جدیدی کرده و با افزایش نسبی سطح رفاه حین سفر، تبدیل به الگویی بی‌نظیر در ارائه خدمات مسافرتی شده است. قطارهای فدک همگی ساخت آلمان هستند.

 




امکانات سفر با قطارهای فدک



خدمات قطارهای فدک



 

قطار فدک امکانات مهمان‌نوازی و راحتی حین سفر را به گونه‌ای برای مسافران خود فراهم کرده است که تجربه سفری با کیفیت و در حد وسایل حمل‌ونقل هوایی داشته باشند. برای مثال، برای ورود مهمانان فدک، گیتی اختصاصی در نظر گرفته شده است و دیگر نیازی به ایستادن در صف‌های طولانی نیست. هم‌چنین آغاز سفر با خوشامد گویی، پذیرایی از مسافران و تحویل روزنامه یا هدفون به هر مسافر همراه است. از دیگر خدمات این سرویس مسافربری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

•    قابلیت حرکت با سرعت 200 کیلومتر بر ساعت

•    افزایش سطح کیفی سفر با عایق‌های صوتی و حرارتی جهت حذف صداهای مزاحم

•    آسایش مسافران با طراحی داخلی مدرن به منظور جریان هوای تازه در واگن

•    قابلیت تنظیم دمای فضای داخل کوپه‌ها و هر کوپه به صورت مجزا

•    سامانه صوتی و تصویری با قابلیت احضار مهمان‌دار، امکان انتخاب و نمایش انواع فیلم و موسیقی

•    سیستم IP TV و سامانه Wifi و مجهز به سیستم GPS

•    تخت‌های نسبتا بزرگ‌تر نسبت به قطارهای دیگر

•    سرو غذاهای خارجی توسط سرآشپز ایرانی-اتریشی در کنار غذاهای ایرانی

•    به‌کارگیری کوپه مهمان‌دار مجهز به تجهیزات کترینگ گرم

•    سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی

•    ارائه خدمات توسط مهمان‌داران حرفه‌ای و آموزش دیده

•    ارائه ویلچر به مسافران برای جابه‌جایی در ایستگاه‌ها و قطار در صورت درخواست

•    تزئینات داخلی لوکس و مدرن

کلاس‌های مختلف قطارهای فدک

قطارهای فدک در سه کلاس تقسیم‌بندی می‌شوند که هر کدام به لحاظ کیفیت خدمات، کمی با دیگری متفاوت است. این موارد عبارتند از:

1.    کلاس عادی (اکونومی) که در آن می‌توان به سرو غذای سبک و نوشیدنی گرم و لوازم خواب کم حجم اشاره کرد.

2.    کلاس فدک (ویژه) که در آن می‌توان به سیستم‌های صوتی و تصویری پیشرفته و دسترسی به غذاهای اصلی، دسر، انواع نوشیدنی و ... اشاره کرد.

3.    کلاس تجاری (بیزنس) که علاوه بر امکانات کلاس ویژه امکان استفاده از ویلچر برای افراد دارای معلولیت و گهواره برای کودکان زیر 2 سال نیز وجود دارد.

تورهای قطار فدک با هتل

در قطارهای 5 ستاره فدک برای مسافران مشهد مقدس، امکان اقامت رایگان در هتل نیز فراهم است. برای این منظور مسافران می‌توانند با تهیه یک عدد بلیط قطار با هتل فدک، از یک شب اقامت رایگان در هتل‌های مختلف در مشهد بهره‌مند شوند. چنان‌چه بلیط تهیه شده برای رفت و برگشت و با فاصله زمانی 3 روزه باشد، این اقامت به 3 روز و 2 شب افزایش می‌یابد. مزیت استفاده از این طرح صرفه‌جویی در هزینه‌ها و بهره‌مندی کامل از امکانات منحصربه‌فرد سفر است.

قیمت قطار فدک

با توجه به تردد بالا در مسیرهای ریلی تهران-مشهد و تهران-شیراز در کشور، شرکت مسافربری فدک نیز خدمات ویژه خود را در این خطوط ریلی ارائه می‌دهد. علاوه بر این یکی دیگر از مسیرهای پر فروش بلیط‌ها زنجان-مشهد است. قیمت قطار فدک در مسیرهای مختلف ذکر شده، حدود 180 هزار تومان برای مسیر یک‌طرفه اعلام شده است. البته قیمت‌ها بسته به مسیر، روز سفر، کلاس سفر و ... کم‌تر یا بیش‌تر خواهد بود.

در راستای کمک به خرید مسافران برای بلیط‌های 5 ستاره قطارهای فدک، کدهای تخفیفی بین 5 تا 15 درصد برای مسافران در نظر گرفته شده است که برای استفاده ازین کدهای تخفیف، خرید بلیط حتما باید از طریق سایت فدک انجام گیرد.



اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman