صدور 69 هزار جلد سند روستایی در استان مرکزی

صدور 69 هزار جلد سند روستایی در استان مرکزی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۰۱ | ۱۴۰۱/۰۸/۱۶

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه ۶۹ هزار جلد سند روستایی در ۶۴۴ روستای استان مرکزی صادر شد گفت: ۲ هزار واحد مسکونی برای خانواده های نیازمند روستایی در سطح استان مرکزی ساخته شد.

به گزارش اخبار ساختمان، علی عسگری با اشاره به اینکه از سال 94 سهیمه قیر رایگان به بنیاد تخصیص یافته است، اظهار داشت: اجرای پروژه ها با اعتبار دولتی و بخشی با مشارکت منابع دهیاری ها است به طوری که در پروژه های مشارکتی، بنیاد مسکن عهده دار تامین قیر است و دهیاری هزینه پخت و اجرای آسفالت را تقبل می کند، در این راستا از سال 94 تاکنون بیش از 2 میلیون 450 متر مربع آسفالت در روستاها انجام شده است.

وی در خصوص صدور اسناد روستای و شهری در شهرهای زیر 25 هزار نفر افزود: در حوزه صدور سند حدود 69 هزار جلد سند روستایی در سطح 644 روستا تاکنون صادر شده است و تعداد 10 هزار و 226 جلد سند شهری در شهرهای زیر 25 هزار نفر صادر شده است که در مجموع سند شهری و روستایی 79 هزار و 226 جلد سند با همکاری مشترک با اداره ثبت، این اسناد تحویل روستاییان می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی در خصوص مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستاهای سطح استان بیان کرد: از حدود 103 هزار واحد روستایی شناسایی شده حدود 56 هزار واحد در روستا و شهرهای زیر 25 هزار نفر مقاوم سازی شده اند که تاکنون یک هزار و 230 میلیارد تومان تسهیلات در قالب مقاوم سازی پرداخت شده است، ضریب نفوذ مقاوم سازی در سطح استان حدود 56 درصد است.

عسگری تصریح کرد: طی تفاهمنامه سه جانبه بین بنیاد مسکن، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و استانداری 2 هزار واحد مسکونی برای خانواده های نیازمند روستایی در سطح استان ساخته شد، در این راستا تسهیلات بهسازی پنج درصد و 30 میلیون تومان کمک بلاعوض از سوی سازمان مدیریت برنامه ریزی و دولت پرداخت شد همچنین خدمات فنی و صدور پروانه به صورت رایگان انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: پیشرفت فیزیکی پروژه ها حدود 98 درصد است و از این محل حدود 55 میلیارد تومان به صورت بلاعوض پرداخت شده است.

تسنیم


برچسب ها:

مسکن روستایی 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman