پیچ و رولپلاک نمای ساختمان

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۰۱ | ۱۴۰۱/۰۸/۱۵

با ترویج سنگ نما و استفاده از آن افراد زیادی خیلی سریع ساختمان خود را نماکاری کردند. برخی از این سنگ ها به دلایل مختلف دچار ریزش شدند و کلی هزینه سربار فرد ماند. برای جلوگیری از ریزش نما و جلوگیری از آسیب های جانی و مالی استفاده از پیچ و رولپلاک نمای ساختمان الزامی شده است.

به گزارش اخبار ساختمان، وقتی‌که در سطح شهر قدم می‌زنید و نماهای ساختمان‌های مختلف را مشاهده می‌کنید، از زیبایی‌های منحصربه‌فرد آن‌ها لذت می‎‌برید. آیا تا به حال به دوام آن‌ها و مقاومت آن‌ها در برابر گرما و سرما فکر کرده‌اید؟ با پیشرفت علم و تکنولوژی روش‌های جدیدی برای مقاوم‌سازی نمای ساختمان پیشنهاد شده است. در هر زمینه‌ای باید اطلاعات جامعی کسب کنید تا در مواقع نیاز بتوانید از آن‌ها به نحو احسن بهره‌مند شوید. متخصصان برای جلوگیری از ریزش سنگ نما از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند. شما در این مطلب با پیچ و رولپلاک نمای ساختمان بیشتر آشنا خواهید شد.

 

پیچ و رولپلاک نما

 

علت ریزش سنگ نما

 

اگر کارتان مربوط به ساختمان‌سازی نباشد نیز ممکن است گاهی به طور اتفاقی با برخی موارد مواجه شوید که سنگ‌های جلوی ساختمان ریزش کرده‌اند و زیبایی ظاهر ساختمان به هم خورده است. آیا از علت ریزش این سنگ‌ها مطلع هستید؟ در بسیاری از مواقع بارندگی‌های پی در پی باعث این ضعف در بنا می‌شود. علاوه بر بارندگی می‌توان به طوفان‌های شدید و زلزله نیز اشاره کرد.

 

برخی از مواد نیز به دلیل بی‌کیفیت بودن و نداشتن ضریب انبساط کافی در فصل سرما با کاهش دما از سیمان جدا می‌شوند. این موارد همگی به کیفیت بندکشی بستگی دارد و ورود آب به پشت سنگ یا نبود چسبندگی لازم بین ملات و سنگ باعث ایجاد مشکلات می‌شود. یکی دیگر از مواردی که تجربه نشان داده است، نشست ساختمان است که باعث بروز لطماتی به نما می‌گردد. همه این عوامل باعث شده تا پیچ و رولپلاک نمای ساختمان بیشتر به کار گرفته شود.

 

پیچ و رولپلاک سنگ نما

 

با توجه به اینکه تجربه نشان داده هزینه بالایی که برای نمای ساختمان داده می‌شود، خیلی سریع حیف می‌شود، راه‌حل‌های زیادی برای مقاوم‌سازی آن پیشنهاد شده است. یکی از این راهکارها استفاده از پیچ و رولپلاک نما می‌باشد که در کشور بسیار رایج شده است. دلیل محبوبیت استفاده از این ابزار مقاومت بالایی که نماهای ساختمان در برابر طوفان، زلزله و عوامل دیگر کسب می‌کند، می‌باشد.

 

توجه داشته باشید که نمی‌توان این کار را به افراد غیرمتخصص سپرد. برای این کار لازم است استادکارهای ماهر و کاربلدی را به کار گرفت تا تمام مراحل با کیفیت عالی انجام شوند. به این طریق از بروز خطرات جانی و آسیب‌های مالی به خوبی جلوگیری خواهید کرد. در ادامه به بررسی برخی نکات انجام پیچ و رولپلاک نمای ساختمان می‌پردازیم.

 

نکات اساسی در پیچ کردن نمای ساختمان

 

در نگاه اول افرادی که از دور این کار را می‌بینند، گمان می‌کنند کار خیلی راحتی است و هر فرد روزمزد نیز می‌تواند آن را انجام دهد. زمانی که این افراد با کش‌وقوس و خطرات این روش مقاوم‌سازی آشنا می‌شوند، به سختی آن اذعان می‌کنند. در هر کاری تخصص حرف اول را می‌زند و در این کار عملی که با سنگ و سیمان طرف هستیم، این نکته بیشتر به چشم می‌آید.

 

نباید از نخاله استفاده کرد

 

برخی افراد برای کمتر شدن هزینه ساخت نما به جای ماسه شسته شده از نخاله استفاده می‌کنند که در طولانی‌مدت باعث رها شدن سنگ از سیمان می‌شود. افراد حرفه‌ای از ماسه‌های شسته شده برای این کار استفاده می‌کنند تا میزان چسبندگی به حد عالی برسد.

 

توجه به آب و هوا

 

سنگ‌ها به شدت به آب و هوا حساس هستند و به همین دلیل توصیه می‌شود که در فصل زمستان نماکاری ساختمان انجام نشود. پیچ و رولپلاک نمای ساختمان نیز بهتر است در فصل گرما اجرا شود تا کار کیفیت بالایی داشته باشد. یخ زدن آب و بیشتر شدن حجم آن دلیل اصلی کار نکردن در فصل سرما است.

 

سیمان زیاد

 

برای اینکه نمای محکمی داشته باشید، بهتر است برای تهیه دوغاب از سیمان بیشتری استفاده شود. با این کار میزان چسبندگی دوغاب به سنگ بیشتر می‌شود. با پیچ کردن سنگ نما هم خیال شما از هر نظر آسوده خواهد بود.

 

آب پاشی دوغاب

 

افراد باتجربه توصیه می‌کنند که برای بالا بردن چسبندگی بهتر است پس از دوغاب ریختن به مدت 3 روز آب پاشی صورت بگیرد. این کار از قدیم انجام می‌شود و به صورت تجربی نتیجه خوبی به دست داده و بهتر است شما نیز این کار را انجام دهید.

 

قیمت پیچ و رولپلاک نما

 

قیمت پیچ و رولپلاک نمای ساختمان

 

در همه کارها آنچه برای مشتری اهمیت دارد، قیمت انجام خدمات یا قیمت محصول است. با توجه به اینکه در اجرای این کار هم به محصول نیاز دارید و هم خدمتی برای شما انجام خواهد شد، اطلاع از هر دو برای شما مهم خواهد بود. قیمت پیچ و رولپلاک نما به عوامل مختلفی نظیر نوع پیچ و دیگر مصالح به کار رفته در پروژه، محل ساختمان، روش اجرای کار و ... بستگی دارد.

 

برای تعیین قیمت نهایی باید وسعت پروژه و تعداد سنگ‌ها، پیچیدگی و ظرافت‌های اجرا و ... را نیز در نظر گرفت. مورد دیگری که وجود دارد این است که شما با یک مجموعه طرف هستید یا یک شخص که در قیمت تاثیرگذار خواهد بود. کاملا بدیهی است که مجموعه‌ها قیمت ارزان‌تری برای شما پیشنهاد خواهند داد.

 

یکی از مجموعه‌های برتر در کشور که در اجرای پیچ و رولپلاک نمای ساختمان تجربه زیادی دارد، مجموعه سپهر سپید ایرانیان است. این مجموعه با ارزان‌ترین قیمت خدمات مربوط به این حرفه را انجام می‌دهد.

 

جمع بندی

 

با پیشرفت تکنولوژی در صنعت ساختمان اتفاقات خیلی مهمی رخ‌داده که همگی با آن‌ها آشنا هستیم. شاید در چند دهه گذشته نمای ساختمان برای افراد معدودی اهمیت داشت، اما اکنون ساختمان بدون نما مثل این است که لباس موقری نپوشیده است. با ترویج سنگ نما و استفاده از آن افراد زیادی خیلی سریع ساختمان خود را نماکاری کردند. برخی از این سنگ‌ها به دلایل مختلف دچار ریزش شدند و کلی هزینه سربار فرد ماند. برای جلوگیری از ریزش نما و جلوگیری از آسیب‌های جانی و مالی استفاده از پیچ و رولپلاک نمای ساختمان الزامی شده است.

 

در این مطلب با نکات این حرفه و مسائل مربوط به آن آشنا شدید. اگر برای اجرای پیچ و رولپلاک سنگ نما به دنبال یک مرجع معتبر هستید، می‌توانید به سایت سپهر سپید ایرانیان مراجعه کنید و با مسئولین در ارتباط باشید.

 


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman