برای تهیه بلیط قطار فقط باید به رجا مراجعه کرد؟

برای تهیه بلیط قطار فقط باید به رجا مراجعه کرد؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۳۶ | ۱۳۹۸/۰۶/۰۹

سفر با قطار، سفری ایمن و راحت است، که می‌توانید روی آن برای به مقصد رسیدن در زمان برنامه ریزی شده حساب کنید. خوشبختانه در ایران خطوط راه‌آهن شمال، جنوب، شرق و غرب این کشور را به هم متصل کرده است. شرکت رجا، قدیمی‌ترین شرکت برای جابه‌جایی مسافرین در این مسیرهاست. خرید بلیط قطار علی بابا، رسیدن شما به مقاصد مختلف در زمان تعیین شده را تضمین خواهد کرد. متاسفانه برای تهیه بلیط به صورت فیزیکی نیازمند مراجعه به ایستگاه راه‌آهن هستید. که این امر از نظر مالی و زمانی هزینه‌بر خواهد بود.

به گزارش اخبار ساختمان،خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی و توسعه اینترنت برای استفاده در کامپیوترهای شخصی و موبایل‌ها و سایر وسایل الکترونیکی، گزینه مراجعه حضوری به جز زمان حرکت قطار، یک ضرورت جهت خرید بلیط قطار محسوب نمی‌شود. برای تهیه بلیط قطار راه‌های دیگری به جز مراجعه به شرکت رجا در ایستگاه راه‌آهن وجود دارد که در ادامه به بررسی این راه‌ها خواهیم پرداخت.

 

مراجعه به سایت‌های اینترنتی معتبر
با رشد روزافزون استفاده از اینترنت، سایت‌های بسیاری به ارائه خدماتی نظیر فروش بلیط قطار پرداخته‌اند. با شناسایی سایت‌های معتبری مانند علی بابا می‌توانید بدون مراجعه به ایستگاه راه آهن و تنها با چند کلیک ساده برای مشخص کردن مبدا و مقصد، تاریخ حرکت و تعداد مسافرین به برنامه تمامی قطارهایی که از مبدا به مقصد شما در روز مشخص شده، حرکت دارند دسترسی پیدا کرده و با توجه به برنامه خود یکی از آنها را انتخاب کنید. خود شرکت رجا هم پایگاهی را به منظور فروش بلیط‌هایش راه‌اندازی کرده است.
مقایسه سایت رجا با وب سایت های معتبر دیگر
1.    در مقایسه سایت رجا با سایر سایت‌های معتبر اینترنتی باید گفت که در سایت رجا تنها بلیط‌های مربوط به سرویس‌های خود رجا نمایش داده می‌شوند و عملا  فقط امکان خرید بلیط قطار رجا وجود دارد. اما در سایت‌های معتبر فروش بلیط دیگر، نه تنها بلیط قطار رجا به مسافرین برای خرید به همان قیمت سایت رجا عرضه می‌شوند، بلکه بلیط شرکت‌های ریلی دیگر نیز(مثلا در مسیر تهران مشهد 7 شرکت ریلی دیگر به جز رجا فعالیت دارند.) به مسافر جهت خرید و مقایسه قیمت عرضه می گردد.
2.    یکی دیگر از برتری‌های سایت‌های دیگر اینترنتی نسبت به سایت رجا، نحوه طبقه بندی اطلاعات قطار‌ها برای مسافرین است. در سایت رجا شما مجبور هستید تمامی سرویس‌های ارائه شده به مقصد را یکی یکی با توجه به ساعت حرکت قطار کنترل کرده تا بهترین قطار را برای سفر انتخاب نمایید. اما در سایت‌های بی طرفی مثل علی بابا امکان مرتب سازی بر اساس زمان حرکت، نوع کوپه‌ها( به طور مثال 4 صندلی یا 6 صندلی)، شرکت ارائه دهنده سرویس و قیمت این سرویس‌ها هستید.
3.    سایت رجا فقط به معرفی سرویس‌های خود می‌پردازد و اصولا به مقایسه سرویس‌های خود با دیگر شرکت‌های ریلی در رسانه عمومی‌اش، نمی‌پردازد. اما شرکت‌های بی طرفی مانند علی بابا، تمامی سرویس‌های ارائه شده در صنعت حمل و نقل را به طور کامل مقایسه کرده و مزیت‌ها و ضعف‌های هریک را به طور کامل مشخص و برای انتخاب بهتر در اختیار مسافرین قرار می‌دهند.
4.    آخرین مزیت شرکت‌های بی طرف معتبر به سایت رجا، در فصول و مسیرهای پر مسافر است. وقتی که سرویس‌های قطار رجا به علت شناخت بیشتر مردم نسبت به این شرکت، سریعتر فروش می‌روند، صندلی‌ای برای سفر در آنها باقی نمی‌ماند، این سایت‌ها با نمایش سرویس‌های ریلی شرکت‌های کمتر شناخته شده نسبت به رجا، هم به مسافرین در تهیه بلیط برای سفر خود کمک کرده و هم با فروش بلیط این شرکت‌ها از نظر اقتصادی به صنعت حمل و نقل ریلی کشور کمک می‌کنند.
پس در کل خرید از سایت‌های معتبر اینترنتی به علت امکان مقایسه تمامی سرویس‌های ارائه شده توسط شرکت‌های ریلی به نفع شماست، همچنین در این سایت‌ها بلیط را دقیقا به قیمتی مشابه با سایت رجا و سایر شرکت‌های حمل و نقل ریلی کشور خریداری می‌کنید. البته توجه داشته باشید که سایتی که از آن خرید بلیط قطار را انجام می‌دهید، حتما دارای نماد اعتماد الکترونیکی و نشان ملی ثبت رسانه‌های دیجیتال باشد.

برای تهیه بلیط قطار فقط باید به رجا مراجعه کرد؟


استفاده از اپلیکیشن‌ها برای تهیه بلیط قطار
بسیاری از سایت‌های معتبر خرید و فروش بلیط وسایل نقلیه به ارائه اپلیکیشنی رو سیستم های موبایل برای ساده کردن امکان مقایسه و خرید بلیط برای مسافر، می‌پردازند. این اپلیکیشن‌ها محیطی کاربر دوست(یوزر فرندلی) و کاربردی را برای خرید بلیط قطار مانند سایر سرویس‌های دیگر در اختیار مشتری قرار می‌دهند. علت این امر کوچک بودن صفحه موبایل برای خواندن صفحه وبسایت حتی در صورت ریسپانسیو بودن(قابلیت تنظیم با دستگاه کاربر) است. متاسفانه شرکت رجا هنوز اپلیکیشنی را برای ارائه خدمات روی سیستم‌های موبایل تهیه نکرده است.
یکی از موارد مهم که در انتخاب این اپلیکیشن‌ها برای خرید بلیط قطار باید به آن توجه شود. سهولت کار با اپلیکیشن و معتبر بودن شرکت ارائه دهنده آن است. به طبع اپلیکیشن‌هایی که توسط شرکت‌های معتبری مانند علی بابا تهیه می‌شوند، خرید سریع، صحیح و ایمن بلیط شما را تضمین می‌کند. ضمن اینکه اگر شرکت رجا اپلیکیشنی هم برای فروش بلیط قطار ارائه دهد مانند وبسایت منحصرا به تبلیغ و فروش بلیط سرویس‌های خودش خواهد پرداخت و این امر باعث برتری اپلیکیشن‌های شرکت‌های بی طرف به اپلیکیشن شرکت رجا برای مسافرین خواهد بود.

برای تهیه بلیط قطار فقط باید به رجا مراجعه کرد؟


برچسب ها:

قیمت ،بلیط ،قطار ،فدک 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman