تاثیر پارتیشن اداری بر فضای کاری

تاثیر پارتیشن اداری بر فضای کاری
Facebook Twitter LinkedIn

۰۸:۵۲ | ۱۴۰۱/۰۶/۲۱

یکی از عوامل موثر و غیر قابل انکار در توسعه و پیشرفت هر کسب و کاری حفظ تمرکز و بهره وری درست از کارکنان است که بدون شک این هدف با ایجاد فضای کاری مطلوب به وقوع می پیوندد. ایجاد یک محیط مناسب و تفکیک شده با بخش هایی مجزا و دکوراسیون داخلی شیک و بروز، رابطه ای قطعی و بدون تردید با افزایش تمرکز کارکنان دارد.

 به گزارش اخبار ساختمان، ایجاد محیطی هیجان انگیز، تفکیک‌ شده با بخش‌ هایی مجزا و دکوراسیون داخلی زیبا یک دفتر و شرکت، رابطه‌ ای مستقیم بر میزان بهره‌ وری کارکنان و بهبود شرایط کاری دارد که سبب رشد آن تجارت می‌ شود. در این مقاله سعی بر آن داریم که تاثیر پارتیشن اداری بر فضای کاری را بررسی کنیم تا انتها همراه ما باشید.

 

پارتیشن چیست؟

 

بهترین وسیله برای جداسازی و تفکیک فضا از یکدیگر و استفاده بهینه از فضای موجود به وسیله پارتیشن اتفاق می افتد زیرا نسبت به دیوار از هزینه و زمان کمتری می توان بهره گرفت همچنین آلودگی محیطی و صوتی ندارد در واقع به طور خلاصه می توان گفت که  چیدمان فضای کاری یا مسکونی در زمان کوتاه با پارتیشن امکان پذیر است. پارتیشن ها وسیله ای پر کاربرد که چند سالی هست جای خود را در بازار ایران باز کرده است و می توان برای ساختمان های اداری، تجاری، منازل مسکونی و ادارات استفاده کرد فرقی هم ندارد پارتیشن ام دی اف باشد و یا پارتیشن شیشه ای.

 

دلایل استفاده از پارتیشن در فضای اداری

 

در ادامه سعی داریم به مهم ترین دلایل برای استفاده پارتیشن برای افزایش راندمان کاری را مطرح کنیم. از جمله دلایل عبارت است از:

 

ایجاد حریم خصوصی

 

شاید در گذشته مدیران به خاطر کاهش هزینه ها و یا ایجاد تعامل بیشتر بین کارمندان خود تعاملی به ایجاد حریم خصوصی نداشتند اما امروزه بر هیچ مدیری پوشیده نیست که ایجاد حریم خصوصی باعث کاهش هرج و مرج، افزایش تمرکز و کاهش حواس پرتی، کاهش استرس کارکنان و نداشتن حس بی ارزش بودن توسط تیم می شود.

 

افزایش تمرکز

 

این یک برداشت و تصور اشتباه است که با ایجاد پارتیشن های اداری تعامل فرد با سایر کارمندان کاهش می یابد این درحالی است که فرد می تواند تعامل بهتری داشته باشد و روی کارهای خود با تمرکز بیشتری کار کند.

 

پارتیشن

 

ایجاد دکوراسیونی شیک و بروز

 

 به طور قطع می توان گفت که دکوراسیون داخلی تا 80 درصد بر بهینه سازی و بهره وری کار  تاثیر مستقیم می گذارد. این قضیه کاملا اثبات شده است که هنگامی که کارمندان در فضای داخلی بهتری مشغول به کار هستند، انگیزه کار برای بهتر کار کردن هم در آن ها افزایش می یابد و بر روی تمامی فعالیت های خود متمرکز هستند در نتیجه راندمان و عملکرد عالی از خود نشان می دهند.

 

ایجاد محیطی ساکت و آرام

 

پارتیشن ها چه از نوع تک جداره و چه دوجداره تقریبا در حذف یا بهتر است بگوییم در کاهش صداهای مزاحم اطراف موثر واقع شده است.

 

اشتراک نور طبیعی

 

پارتیشن های شیشه ای امکان استفاده از نور طبیعی را می دهند. شفافیت شیشه و اشتراک نور طبیعی باعث صرفه جویی در کاهش مصرف برق و انرژی می شود همچنین قابل ذکر است که نور طبیعی باعث افزایش انرژی کارمندان می شود.

 

ایجاد رضایت شغلی

 

فضای تفکیک شده این حس را به کارمندان انتقال می دهد که حس کنند که فضای خصوصی از یک مجموعه را در اختیار دارند. همچنین در زمان درست تعامل و ارتباط موثر را با سایر کارمندان برقرار می کنند.

 

دلایل استفاده از پارتیشن

 

بالا بردن نظم و ساماندهی محیط کاری

 

اینکه هر بخش و فردی یک فضای مجزا داشته باشد قطعا وسایل و تجهیزات مربوط به آن بخش هم در پشت پارتیشن قرار می گیرد اینگونه است که نظم و ساماندهی محیط نیز بیشتر دیده می شود.

 

استفاده بهینه از فضای کاری

 

پارتیشن این امکان را می دهد که از تمامی گوشه ها و فضا ها برای ایجاد یک اتاق بهره گرفت تا هر بخش از یک سازمان با تمرکز بیشتر هدف سازمان را تحقق بخشند.

 

پارتیشن اداری

 

سخن پایانی

 

در این مقاله سعی بر آن شد که به تاثیر پارتیشن اداری بر فضای کاری بپردازیم تا اگر هنوز برای پارتیشن بندی محیط اداری خود شک دارید بیش از این شک و تردید به دل خود راه ندهید.

 

شرکت ژاویز طراح و تولید کننده انواع مبلمان و پارتیشن اداری در انتخاب و خرید تجهیزات اداری با پشتوانه بر دانش، طراحان حرفه ای و دستگاه های بروز دنیا همواره همراه و همگام با شما عزیزان بوده است.

 


نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman