تهران گران ترین شهر ایران است

تهران گران ترین شهر ایران است
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۲۸ | ۱۴۰۱/۰۶/۰۷

براساس گزارش مرکز آمار، تهران، اصفهان و تبریز به ترتیب گرانترین شهر‌های ایران در حوزه قیمت مسکن هستند.

به گزارش اخبار ساختمان، چند سالی است که قیمت مسکن در کشور و به خصوص تهران افزایش شدیدی داشته است و داده های رسمی نشان می دهد که در شدیدترین دوره تورمی مسکن در چند دهه گذشته قرار داریم؛ اما گرانترین و ارزان ترین شهر‌های ایران کدام است؟

 

براساس اطلاعات مرکز آمار، تهران گرانترین شهر ایران است؛ قیمت مسکن در این شهر، طی بهار ۱۴۰۰، حدود ۳۲ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان بوده است؛ جالب است بدانید قیمت مسکن در تهران بیش از دو برابر شهری است که از لحاظ قیمت مسکن در رتبه دوم قرار دارد؛ پس از تهران، اصفهان گرانترین شهر ایران است؛ قیمت مسکن در اصفهان، به طور میانگین، متری ۱۳ میلیون و ۲۸۱ هزار تومان است. پس از اصفهان نیز تبریز، با قیمت ۱۱ میلیون و ۹۹ هزار تومان در هر متر مربع، سومین شهر گران تهران در حوزه قیمت مسکن است.

 

بعد از تبریز نیز پنج شهر دیگر در ایران وجود دارد که قیمت مسکن در آنها بالای ۱۰ میلیون تومان در هر متر مربع است؛ این شهر‌ها عبارتند از: شیراز، مشهد، کرج، اراک و قم.

 

ارزان ترین شهر‌های کشور کدام است؟

 

در بهار ۱۴۰۰، تنها یک استان در ایران وجود داشت که قیمت مسکن در آن زیر متری ۲ میلیون تومان بود؛ یاسوج با متری یک میلیون و ۸۷۸ هزار تومان ارزان ترین شهر تهران در حوزه قیمت مسکن بود. پس از آن بیرجند در رتبه دوم ارزان ترین شهر‌های ایران قرار داشت؛ قیمت مسکن در بیرجند تقریبا با متری سه میلیون و ۹۱۱ هزار تومان در مقام دوم و ایلام با سه میلیون و ۹۵۱ هزار تومان در مقام سوم قرار دارد.

 

پس از ایلام نیز قیمت مسکن در هفت شهر دیگر کمتر از ۶ میلیون تومان و در محدوده پنج میلیون تومان قرار دارد؛ این شهر‌ها عبارت هستند از: خرم آباد، یزد، زاهدان، کرمان، بجنورد، سنندج و اردبیل.

 

جدیدپرس


برچسب ها:

بازار مسکن ،قیمت مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman