راهنمای کامل خرید توالت فرنگی مناسب

راهنمای کامل خرید توالت فرنگی مناسب
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۱۰ | ۱۴۰۲/۰۹/۱۵

توالت فرنگی کالایی نیست که سالی یک بار آن را تعویض کنید؛ پس باید آنقدر درست انتخاب شود که مدت زیادی کار کند. توالت فرنگی محصولی پرمصرف است و باید کیفیت لازم را برای سالها کارکردن بدون عیب و نقص داشته باشد.

به گزارش اخبار ساختمان، این روزها تعداد زیادی از ایرانیان نیز به استفاده از توالت فرنگی تمایل پیدا کرده اند، به طوری که بسیاری از افراد اقدام به تبدیل توالت ایرانی به فرنگی می کنند تا از مزایای این نوع سرویس بهداشتی استفاده کنند.

 

انواع توالت فرنگی از آن دست تجهیزات ساختمانی هستند که وجودشان برای ساختمان های مسکونی یا تجاری ضروری به نظر می رسد. از کاهش مصرف آب گرفته تا سلامت مفاصل زانو و… همگی از مزایای توالت فرنگی هستند. اما در این میان مواردی نیز وجود دارند که اگر هنگام خرید یا نصب آن نادیده گرفته شوند، ممکن است بیشتر از مزایا، معایبش در منزل شما نمایان شود.

 

از طرفی این محصولات دارای انواع مختلفی هستند که اگر با مزایا و معایب هرکدام آنها آشنا نباشید، انتخاب برایتان دشوار می شود. به همین دلیل در این مقاله نکات مهم در خرید توالت فرنگی مناسب منزل شما را ارائه داده‌ایم. فقط کافی‌ست هنگام مطالعه، شرایط سرویس بهداشتی و دکوراسیون آن، بودجه و دیگر عوامل تاثیرگذار در خرید را درنظر بگیرید؛ تا بتوانید راحت تر از دیگران تصمیم بگیرید.

 

بنابراین اگر شما هم جزو افرادی هستید که قصد خرید توالت فرنگی و یا تغییر توالت ایرانی به فرنگی دارند، در ادامه این مطلب با راهنمای خرید توالت فرنگی همراه ما باشید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

انواع توالت فرنگی

 

توالت های فرنگی چند نوع دارند؟

 

معمولاً توالت های فرنگی در دو نوع زمینی و دیوار تولید و طراحی می شوند. در مدل توالت فرنگی دیواری که به وال هنگ نیز شناخته می شود معمولاً راحتی بیشتری برای استفاده وجود دارد. همچنین در مقایسه با توالت های زمینی ابعاد کوچک‌تری نیز دارند.

 

مخزن این گونه از توالت فرنگی ها، در دوران ساخت در داخل دیوار سرویس بهداشتی قرار گرفته و این توالت ها بر روی شاسی مخزن پیچ می شوند؛ بنابراین شما فقط کاسه توالت را در سرویس مشاهده می کنید. سیستم تخلیه از طریق سیفون قرار گرفته در دیوار و از روی کلیدهای قرار گرفته بر روی دیوار صورت می پذیرد.

 

توالت های فرنگی زمینی نیز معمولاً در انواع یک یا چند تکه تولید می شوند. مدل های یک تکه همانطور که انتظار می رود در یک قالب ساخته شده اند و مسلماً وزن بیشتری برای حمل و نقل دارند. در مدل های دو تکه نیز قسمت پن و مخزن از یکدیگر مجزا هستند و در حین نصب متصل می شوند.

 

توالت فرنگی یک تکه بخریم یا دو تکه؟

 

یکی از مهم ترین عواملی که در قیمت توالت فرنگی تاثیرگذار است، یک تکه یا دو تکه بودن آن است، از این رو تصمیم داریم در این راهنمای خرید توالت فرنگی به آن اشاره کنیم.

 

توالت فرنگی ها به طور معمول به صورت یک تکه و یا دو تکه ساخته می شوند؛ البته بیشتر آنها دو تکه هستند. در این نوع توالت ها کاسه به مخزن پیچ می شود. اگر می خواهید در هزینه های خود صرفه جویی داشته باشید، برای خرید توالت فرنگی ارزان، ما نوع دو تکه آن را به شما پیشنهاد می کنیم.

 

لازم به ذکر است که از نظر بهداشتی تمیز کردن توالت های یک تکه آسان تر است. درصورتی که حمل و نقل توالت یک تکه سخت تر از توالت دو تکه است اما از نظر نصب، نصب توالت یک تکه آسان تر است.

 

مقایسه کلی توالت فرنگی یک تکه و دو تکه:

 

  *ارتفاع توالت فرنگی دو تکه بیشتر از یک تکه است.

  *حمل و نقل توالت فرنگی دو تکه آسان تر از یک تکه است.

  *قیمت توالت فرنگی دو تکه پایین تر از یک تکه است.

  *تمیز کردن توالت فرنگی یک تکه راحت تر از دو تکه است.

  *نصب توالت فرنگی یک تکه ساده تر از دو تکه است.

  *مصرف آب هر دو یک اندازه است.

 

نکات مهم برای خرید توالت فرنگی

 

هنگام خرید توالت فرنگی توجه به چه نکاتی الزامی است؟

 

سیستم تخلیه

 

تخلیه ریزشی و گردابی انواع قدیمی مکانیزم تخلیه هستند. برای یک مدل مدرن تر می توانید سیستم واترجت و توربوجت را انتخاب کنید.

 

ساختار و نصب

 

توالت فرنگی می تواند یک تکه، دو تکه یا وال هنگ باشد. مدل های توکار یا وال هنگ جدیدترین نوع هستند که ساختارشان درون دیوار قرار می گیرد و حجم بسیار کمتری اشغال می کنند.

 

ابعاد و آکس

 

برای انتخاب ابعاد به مساحت سرویس بهداشتی و محل اتصالات دقت کنید. طول استاندارد چینی بهداشتی فرنگی معمولا بین ۵۵ تا ۷۵ سانتیمتر است. آکس توالت انتخابی هم باید کمتر یا مساوی آکس فضای شما باشد.

 

فرم و لعاب

 

سنگ توالت در فرم های بیضی و مستطیل رایج است. از نظر لعاب نیز سطح باید یکنواخت و بدون خلل و فرج باشد.

 

آکس توالت فرنگی

 

یکی از مسائل مهم، آکس تخلیه است. آکس توالت فرنگی همان فاصله دیوار تا مرکز لوله فاضلاب است. باید بدانید که آکس توالت فرنگی معمولا چیزی حدود 18 تا 30 سانتیمتر خواهد بود.

 

سیستم فلاش تانک

 

مسئله مهم دیگر، سیستم فلاش است که یا تک زمانه است و یا دو زمانه. سیستم فلاش تک زمانه یک میزان آب را در هر بار مصرف تخلیه می کند اما سیستم دو زمانه می تواند به دو صورت تخلیه آب را انجام دهد. بعضی از دستشویی فرنگی ها دارای سیستم خودشور هستند که همین مسئله نیز می تواند انتخاب بسیاری از افراد بنا به نیاز و شرایطشان باشد.

 

توالت فرنگی

 

پایه توالت فرنگی

 

یکی از مهم ترین نکاتی که باید هنگام خرید توالت فرنگی به آن توجه کنید، پایه دستشویی فرنگی است که اندازه استاندارد آن 40 سانتیمتر است. معمولا توالت فرنگی با پایه های بلند برای کودکان مناسب نیستند ولی در عوض فشارر کمتری را به زانو و کمر افراد وارد می کنند.

 

ارتفاع صندلی توالت فرنگی

 

صندلی و ارتفاع آن از دیگر نکات مهمی است که باید هنگام خرید توالت فرنگی به آن توجه کنید. در اکثر خانه های ویلایی و آپارتمان ها ارتفاع صندلی توالت فرنگی ۴۳.۱۸ سانتیمتر است.

 

اما این ارتفاع معمولا برای افرادی که قد بلندی دارند، یا برای مسن ترها کمی ناراحت کننده است. در صورت تمایل شما می توانید، توالت فرنگی انتخاب کنید که ارتفاع صندلی آن بیشتر باشد. بلندترین ارتفاع صندلی توالت فرنگی ۴۸.۲۶ سانتی متر است که به «ارتفاع راحتی»، نامیده می شود.

 

جنس توالت فرنگی

 

بد نیست بدانید، تولیدکنندگان هر محصولی را با توجه به کاربردی که دارد، طراحی و تولید می کنند. جنس مواد اولیه ای هم که به کار برده می شود، رابطه مستقیم با کاربرد محصولات دارد.

 

توالت فرنگی هم در گروه مواد بهداشتی قرار دارد و از این رو به دلیل الزام رعایت نکات بهداشتی، نظافت، سلامتی و پاکیزگی بیشتر توالت‌ های فرنگی که در بازار وجود دارد، از جنس سرامیک بهداشتی و البته لعابی ساخته شده است. جالب است بدانید که هر تولیدکننده ممکن است، از تکنولوژی متفاوت در تولید لعاب و سرامیک بهداشتی محصولات خود، استفاده کرده باشد.

 

در بازار امروز شما می توانید با وجود ابعاد کوچک طراحی های دستشویی فرنگی به کارایی بالا هم دستیابی پیدا کنید. البته این را نباید نادیده بگیرید که اندازه لگن دستشویی فرنگی هم به نوبه خود اهمیت بسیاری دارد که معمولا یا بیضی و یا دایره ای شکل هستند. پیشنهاد ما انتخاب لگن های بیضی شکل است چرا که هم کمتر کثیف می شوند و هم به کمتر شدن بوی بد نیز به شدت کمک می کنند.

 

قیمت توالت فرنگی

 

قیمت توالت فرنگی چقدر است؟

 

مسلماً در انتخاب هر چیزی، قیمت یکی از مهم ترین موضوعات قابل بحث است. لذا باید انتخاب خود را به گونه ای انجام دهید که با بودجه شما نیز همخوانی داشته باشد. هزینه ای که باید برای یک توالت فرنگی خوب پرداخت کنیم وابسته به عوامل بسیاری است. مواردی مانند:

 

  -نوع سیستم فلش تانک یا سیفون

  -نیاز به تهیه مخزن جداگانه

  -جنس توالت فرنگی

 

و مواردی مشابه دیگری که در تعیین قیمت اثرگذار هستند. نوع طراحی، برند و برخی ویژگی های دیگر نیز در تعیین قیمت توالت های فرنگی مؤثر است. البته به این نکته هم توجه داشته باشید که اگر تمایل به صرف هزینه های هنگفت ندارید، معمولاً برای خرید توالت استاندارد نیاز به پرداخت هزینه های کلان هم ندارید.

 

قیمت توالت فرنگی
نوع محصول قیمت (تومان)
توالت فرنگی مروارید مدل کاتیا 4.750.000
توالت فرنگی چینی کرد مدل لوییزا 2.500.000
توالت فرنگی گلسار مدل اورلاند 2.850.000
وال هنگ گلسار مدل کلین 2.400.000

 

بهترین مارک توالت فرنگی ایرانی کدام است؟

 

با خرید از برندهای ایرانی می توانید یک دستشویی فرنگی باکیفیت را به قیمتی بسیار کمتر از نمونه خارجی آن تهیه کنید. برندهای مروارید، گلسار فارس، گاتریا، چینی کرد، فلاش تانک ایران و مینا از تولیدکنندگان شناخته شده انواع چینی بهداشتی در ایران هستند.

 

بیشتر بخوانید: روشویی کابینتی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

سوالات متداول
  • توالت فرنگی مدل خارجی بخریم یا ایرانی؟
    توالت فرنگی های خارجی ساخته شده توسط شرکت های ترک و اروپایی به نسبت کیفیت بالایی دارند اما شرکت های بزرگ ایرانی هم هستند که با تولید محصولات متنوع می توانند از نظر کیفیت و طراحی نظر شما را جلب کنند.
  • چه توالت فرنگی مناسب سالمندان است؟
    توالت فرنگی هایی که جای نشیمن گاه بیشتری دارند و آنهایی که قابلیت نصب خودشور اتوماتیک را دارند برای افراد ناتوان و سالمند توصیه می شود.
  • انواع توالت فرنگی کدامند؟
    این محصولات را از نظر ابعاد می توان به سه گروه کوچک، متوسط و بزرگ طبقه بندی کرد؛ ولی اگر بخواهیم این نوع توالت ها را گروه بندی کنیم، باید بگوییم که به دو دسته فوق تقسیم می شوند: توالت فرنگی زمینی - توالت فرنگی دیواری.

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman