هر آنچه که باید در مورد کفپوش اپوکسی بدانید

هر آنچه که باید در مورد کفپوش اپوکسی بدانید
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۱۸ | ۱۴۰۱/۰۳/۰۸

کفپوش اپوکسی یک ماده رنگی با فرمولاسیون جدید است که در عصر حاضر معمولاً برای پوشش دهی سطوح کف در حوزه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش اخبار ساختمان، کفپوش اپوکسی یک ماده رنگی با فرمولاسیون جدید می باشد که در عصر حاضر معمولاً برای پوشش دهی سطوح کف در حوزه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. نوع ساختار این ماده رنگی به گونه ای تنظیم شده است که پس از قرارگیری بر روی سطح به خوبی می تواند یک فیلم رنگ بسیار سخت و غیرقابل نفوذ را در کف به وجود آورد. از لحاظ نوع ساختار و مواد تشکیل دهنده غالباً از دو جزء رزین های اپوکسی و مواد هاردنر طراحی شده اند.

 

اگر شما می خواهید یک پروژه پوشش دهی سطح کف در محیط مسکونی، محیط کاری یا صنعتی، پارکینگ ها و مناطق مشابه را شروع کنید حتما باید رزین های اپوکسی و هاردنر اپوکسی را همزمان خریداری کنید. قبل از اجرای کفپوش اپوکسی این دو جزء یعنی هاردنرها و رزین ها را باید با یکدیگر ترکیب کنید تا ماده رنگی نهایی آمادگی لازم برای اعمال روی سطوح مختلف را داشته باشد.

 

شرایط کار با این کفپوش بسیار تخصصی می باشد به طوری که نسبت ترکیب یا میکس کردن دو جزء ماده کاملا مشخص و از پیش تعیین شده می باشد. به همین دلیل در مراحل میکس کردن آنها باید کلیه استانداردها و ضوابط مشخص شده را رعایت کنیم. همه این موارد را تکنسین های اجرایی کاملا آگاه هستند. در ادامه جزئیات بیشتری را از این محصول ارائه می دهیم.

 

مشخصات فنی کفپوش اپوکسی

 

کفپوش اپوکسی از لحاظ نوع کاربرد نمونه های مختلفی دارد به طوری که می تواند در انواع رنگ میانی و رویه دسته بندی شوند. اما با توجه به اهمیت آن ها در ذیل به ارائه مشخصات کفپوش های اپوکسی رویه می پردازیم.

 

*  شما می توانید رنگ های مختلفی از این محصول، سفارش دهید. لذا محدودیت چندانی از لحاظ فام ظاهری ندارند.

*  دارای ظاهری نیمه براق می باشند که بعد از هربار پاکسازی سطحی به ظاهر زیبای اولیه خود باز می گردند.

*  مقدار جامد حجمی بالایی دارند به طوری که پس از اعمال و خشکی کامل تنها ۵ درصد از حجم آنها کاهش می یابد. به عبارتی دارای حجم ماده جامد ۹۵ درصد می باشند.

*  شما می توانید محدوده ضخامت کفپوش اپوکسی را از ۵۰۰ میکرون تا ۲۰۰۰ میکرون انتخاب کنید.

*  دارای وزن مخصوص ۱/۴۵ گرم به ازای هر سانتی متر مکعب هستند.

*  قدرت پوشش دهی به نسبت بالایی دارند به طوری که می توانند به ازای حجم ۱ لیتر مساحتی در حدود ۲ متر مربع را پوشش دهی کنند. البته باید در نظر داشته باشید که ضخامت فیلم رنگ از ۵۰۰ میکرون بیشتر نشود.

*  دارای عمر مفید حداکثر ۳۰ دقیقه می باشد که شما باید بعد از میکس کردن دو جزء رنگ کمتر از ۳۰ دقیقه آن را روی سطح اعمال کنید.

*  در صورت رعایت نکات مهم در نگهداری محصول شما می توانید آنها را تا ۱۲ ماه نیز انبار کنید. البته این شرایط نگهداری در دیگر انواع رنگ ساختمانی نیز وجود دارد.

کفپوش اپوکسی

 

کاربردهای کفپوش اپوکسی

 

استفاده از کفپوش اپوکسی بسیار گسترده می باشد به طوری که شما می توانید در حوزه های مختلف از این رنگها بهره‌برداری کنید اما مهم ترین مناطقی که میتوانید به اعمال کفپوش اپوکسی بپردازید به شرح زیر می باشد.

 

سازه های مسکونی

 

شما میتوانید از کفپوش اپوکسی سه بعدی در منزل خود استفاده کنید. زیبایی خیره کننده ای که این محصول دارد به شدت می تواند خانه شما را از لحاظ ظاهری دگرگون کند.

 

پارکینگ ها

 

پارکینگ ها به جهت رفت و آمد مستمر خودروها در محیط ممکن است سطوح بتنی کف دچار آسیب شوند. بنابراین استفاده از کفپوش های اپوکسی هم سطح کف را سالم نگه دارد و هم اینکه منجر به زیباتر شدن پارکینگ شما می شود.

 

محیط های صنعتی

 

مناطق صنعتی همچنین انبارها را میتوان با کفپوش های اپوکسی پوشش دهی کرد. قدرت مقاومت این کفپوش ها به حدی است که می‌تواند به خوبی شرایط پرتنش مناطق کاری و صنعتی را تحمل کند.

 

بیمارستان ها

 

با توجه به اهمیت بسیار بالای بهداشت محیط های درمانی و بیمارستانی لازم است که مکرراً سطح کف را تمیز نگه داریم. این کفپوش ها با توجه به آنکه جذب کننده آلودگی های محیط نیستند در نتیجه با اعمال آنها در بیمارستان ها، محیط کاملا بهداشتی خواهید داشت.

 

محیط های ورزشی

 

با توجه به تنوع رنگ کفپوش اپوکسی می توان آنها را در سالن های ورزشی نیز استفاده کرد. قطعاً به کارگیری آنها در اینگونه مناطق شور و شوق بیشتری در ورزشکاران ایجاد خواهد کرد.

 

کفپوش اپوکسی

 

مزیتهای اپوکسی کف

 

طول عمر بالا

 

در صورت اجرایی صحیح این کفپوش ها می توانید انتظار داشته باشید که تا چندین سال بدون آسیب دیدگی همچنان در سطح کف باقی بمانند. بنابراین فرایند اجرا در ماندگاری رنگ تاثیر بسیار بالایی دارد.

 

زیبایی

 

سطح به نسبت براق این کفپوش ها شرایطی را فراهم می کند که همواره زیبا به نظر برسند. لذا شما تنها کافی است پس از یک دوره مشخصی سطوح کف را شستشو دهید تا باعث براق شدن بیشتر آن ها شوید.

 

اجرای سریع

 

در مقایسه با سایر کفپوش ها مانند انواع سنگ فرش ها، سرامیک ها و کاشی ها، کفپوش اپوکسی اجرای بسیار سریعی دارد که این مزیت در نوع خود بسیار مهم تلقی می شود.

 

مقاومت فیزیکی بالا

 

این کفپوش ها به راحتی می توانند وزن بسیار بالایی را تحمل کنند. بنابراین رفت و آمد ماشین آلات صنعتی روی این کفپوش ها باعث تخریب ساختاری آنها نمی شود.

 

هزینه مقرون به صرفه

 

تصور کنید که میخواهید محیط مورد نظر خود را با استفاده از کفپوش های سنگی یا سرامیکی پوشش دهی کنید در آن صورت یک هزینه بسیار بالای متحمل شما خواهد شد. حال آنکه شما میتوانید با اجرای کفپوش اپوکسی با یک هزینه کم به زیبایی و مقاومت بالا در سطح کف دست پیدا کنید.

 

مشاوره قیمت و خرید انواع کفپوش از شرکت رانا کیمیا فام

 

دو نمونه از پر کاربرد ترین کفپوش ها یعنی کفپوش اپوکسی و کفپوش پلی اورتان به شکلی گسترده در شرکت رانا کیمیا فام تولید و آماده ارسال به بازار می باشد. مشتریان گرامی می توانند متناسب با نیاز خود و اینکه در چه محیطی می خواهند کفپوش را اجرا کنند به انتخاب هر یک از نمونه های مذکور بپردازند. البته شما می توانید با دریافت مشاوره از طریق متخصصین شرکت رانا کیمیا فام علاوه بر آگاهی از قیمت محصولات در مورد انتخاب مناسب ترین کفپوش نیز بهترین تصمیم را داشته باشید. جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.ranachem.com مراجعه کنید.

 


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman