رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکید کرد:

احیای روستاها ضرورت دارد

احیای روستاها ضرورت دارد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۵۴ | ۱۴۰۰/۰۹/۲۴

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تاکید بر احیای روستاها به عنوان نمود اقتصاد مقاومتی در کشورمان، برگزاری جشن مقاوم‌سازی تمام واحدهای مسکونی روستایی کشور در سال ۱۴۱۰ را وعده داد.
به گزارش اخبار ساختمان، «اکبر نیکزاد» در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل بنیاد مسکن استان یزد که در هتل راه و ما برگزار شد، با تاکید بر این که بنیاد مسکن یک نهاد انقلابی و یادگار امام راحل(ره) است که امروز خدمات آن در سطح کشور جاری و ساری است، عنوان کرد: با عنایت به این که بنیاد مسکن هیچ گونه بار مالی بر دوش دولت وارد نمی‌کنند، این نهاد می‌تواند پایلوت خوبی برای مباحث مالی سایر بخش‌ها در کشور باشد.

وی ضمن تاکید بر این که بنیاد مسکن بدون مردم معنایی ندارد، اظهار کرد: برخی عمداً یا سهواً اقتصاد مقاومتی را گرسنگی کشیدن معنی می‌کنند در حالی که اقتصاد مقاومتی یعنی بنا نهادن اقتصاد بر توانمندی‌های داخلی و روستاها بهترین نمونه در این رابطه هستند.

نیکزاد ادامه داد: مردم روستا مایحتاج خود را در داخل روستا تامین می‌کنند و مباحث اجتماعی و فرهنگی خود را نیز به خوبی اداره می‌کنند لذا تحریم‌ در مورد آنها معنی ندارد و بر همین اساس نیز تاکید داریم که باید روستاها را احیا کنیم که البته در این باره رئیس جمهوری نیز برنامه‌های ویژه‌ای برای روستاها دارد و این فرصت مغتنمی است باید از آن استفاده کنیم.

وی با اشاره به مقاوم‌سازی سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستاها توسط بنیاد مسکن از سال ۱۳۸۴ تاکنون، گفت: آمار هفت درصدی واحدهای مقاوم روستایی اکنون به ۵۰ درصد در کشور رسیده و تلاش داریم تا سال ۱۴۱۰ جشنی با این مضمون بگیریم که هیچ واحد مسکونی روستایی غیرمقاوم در کشور نداریم و این همت همگانی را می‌طلبد.

رئیس بنیاد مسکن کشور با اشاره به این که در زلزله بم ۴۰ هزار نفر جان باختند که چنین خسارتی قابل تبدیل به رقم ریالی نیست، تصریح کرد: در حال حاضر بنیاد مسکن در حال بازسازی هفت نقطه حادثه دیده در کشور است و مهعتقدیم حق نداریم از این فرصت مهیا شدن استفاده نکنیم و در فردا روزی هنگام وقوع بحران‌هایی مانند زلزله و پس از کلی خسارت جانی و مالی، گریه و زاری کنیم چرا که دیگر کسی این گریه و زاری را از ما قبول نخواهد کرد.

وی با بیان این که خوشبختانه بانک‌های استان یزد همکاری خوبی با بنیاد مسکن استان دارند، بر تداوم این روند تاکید کرد و گفت: یزد باید پیشرو پرداخت تسهیلات روستایی جهت مقام سازی باشد و حتی چند سال زودتر از کشور جشن مقاوم‌سازی واحدهای مکونی روستایی خود را بگیرد.

نیکزاد در بخش ابتدایی سخنانش ضمن تقدیر از زحمات «علیرضا قربانیان» مدیر کل پیشین و آرزوی توفیق برای «علیرضا نادریان زاده» مدیر کل جدید بنیاد مسکن استان یزد، گفت: در این نهاد چیزی با عنوان «بازنشستگی» وجود ندارد چرا که کمک به بنیاد مسکن یعنی کمک به بهبود خدمات‌رسانی به مردم مناطق محروم و خوشبختانه موارد متعددی در این زمینه در استانهای مختلف کشورمان را شاهد هستیم.

ایسنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman