قیمت سینی کابل را چه فاکتورهایی تعیین می کنند؟

قیمت سینی کابل را چه فاکتورهایی تعیین می کنند؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۳۸ | ۱۴۰۰/۰۹/۲۴

سینی های کابل از مهمترین ابزارها برای کابل کشی و هدایت سیم ها هستند. این سینی ها در انواع مختلفی از قبیل سینی های کابل گالوانیزه و سینی های کابل پی وی سی دسته بندی می شوند.

به گزارش اخبار ساختمان، سینی های کابل از مهمترین ابزارها برای کابل کشی و هدایت سیم ها هستند. این سینی ها در انواع مختلفی از قبیل سینی های کابل گالوانیزه و سینی های کابل پی وی سی دسته بندی می شوند. سینی های کابل نقش مهمی در نظم کابل کشی و هدایت مناسب سیم ها در محیط های صنعتی و مسکونی دارند. از این رو برای اینکه سینی های کابل با هر محیطی سازگاری داشته باشند، در مدل های مختفی تولید می شوند و از تنوع بالایی برخوردار هستند. در نتیجه هنگام خرید سینی کابل مولفه های مهمی وجود دارند که می بایست به آن ها توجه کرد. ما در ادامه این مقاله قصد داریم تا کاربران را با معیارهای قیمت گذاری سینی های کابل گالوانیزه و پلاستیکی آشنا نماییم.

سینی های برق گالوانیزه

ابتدا باید به این نکته توجه کرد که سینی های برق گالوانیزه، خود در دو دسته سرد و گرم تولید می شوند. تفاوتی که این سینی ها را از هم متمایز می کند، مقاومت آن ها در برابر خوردگی و زنگ زدگی می باشد.

 



فاکتور های اصلی قیمت گذاری سینی های برق گالوانیزه گرم

سینی های برق گالوانیزه گرم دارای مراحل تولید دشوارتری نسبت به انواع سرد آن هستند. با توجه به این که در این نوع سینی ها از مقادیر بیشتری روی برای افزایش مقاومت سینی کابل بهره می برند، قیمت سینی های برق گالوانیزه گرم نسبت به انواع سرد آن، بالاتر خواهد بود. پس همانطور که گفته شد، مراحل تولید و مواد اولیه مورد استفاده در تولید سینی های کابل گالوانیزه بر روی قیمت این محصول بسیار تاثیر گذار است.

فاکتورهای اصلی قیمت گذاری سینی های برق گالوانیزه سرد

سینی کابل گالوانیزه سرد معمولا در مناطقی که دارای رطوبت متوسط و رو به پایین هستند، مورد استفاده قرار می گیرند. به این دلیل مشتریان قبل از خرید این محصول، باید میزان رطوبت محل نصب سینی های کابل را بررسی کنند. علاوه بر دمای محیط، تعداد و وزن کابل ها در طراحی سینی های کابل گالوانیزه، بسیار حائز اهمیت می باشد. اگر تعداد کابل های مصرفی ما در سینی کابل زیاد باشد، می توانیم برای پایین آوردن هزینه ها، لبه کناری سینی را بلندتر طراحی کنیم تا در عرض آن صرفه جویی شود. همچنین فاکتور دیگری که لازم به ذکر است، ضخامت سینی های کابل است. هر چقدر به ضخامت سینی کابل گالوانیزه افزوده شود، قیمت سینی کابل نیز افزون تر خواهد شد. پس می بایست در هنگام طراحی آن ها با دقت بیشتری عمل کرده تا متحمل ضرر نشویم.

 



از فاکتورهای ضروری قیمت گذاری سینی کابل: درب و براکت

از دیگر فاکتورهایی که در تهیه سینی های برق می بایست به آن ها توجه نمود، درب و براکت سینی برق می باشد. در انتخاب درپوش سینی برق، باید به ارتفاع لبه های درب که عاملی مهم در تعیین قیمت آن است، دقت شود. مطابق با استانداردهای در نظر گرفته شده، لبه مناسب برای سینی هایی که دارای دیواره 4 سانتی هستند، می بایست حداقل 5/1 سانتی متر باشد. همچنین معمولا در انتخاب درب های سینی کابل گالوانیزه باید عرض آن را 5 میلیمتر بیشتر از سینی باید در نظر گرفت تا تداخل جریان رخ ندهد. علاوه بر درب، قیمت براکت سینی برق در هنگام خرید این محصول، حائز اهمیت می باشد. قیمت براکت ها وابسته به میزان ورق استفاده شده و زمان فرآیند جوشکاری است. قبل از خرید براکت ها، مشتریان باید میزان وزن کابل را در هر متر سینی به فروشنده اعلام کنند تا متناسب با آن براکت ها طراحی شوند.

سینی های برق پی وی سی

نوع دیگری از سینی ها، سینی کابل پی وی سی می باشند. از این سینی ها برای محافظت کابل های برق در نقاط مختلف ساختمان استفاده می شود. کابل هایی که در سینی های پی وی سی قرار می گیرند، دارای وزن کمی هستند. از این رو مقاومت سینی های پی وی سی نسبت به انواع گالوانیزه پایین تر و قیمت آن ها کمتر است.

 



فاکتورهای اصلی قیمت گذاری سینی های برق پی وی سی

ضخامت، عرض و طول سینی های برق پی وی سی مانند انواع گالوانیزه آن ها از جمله مولفه های مهم در تعیین قیمت این سینی ها می باشد. به این منظور که متناسب با افزوده شدن به این سه مولفه، قیمت سینی کابل بیشتر خواهد شد. همچنین معیارهای تعیین کننده دیگری مانند مواد اولیه مورد استفاده، نوع آبکاری و نوع سفارش که شامل پانچ، ساده، متقاطع و طرح دار می باشد، در قیمت نهایی این محصول بسیار مهم هستند.

قیمت سینی های کابل به معیارهای متفاوتی بستگی دارد که ما در این مقاله سعی کردیم تا کاربران را به طور کامل با آن ها آشنا نماییم. همانطور که ما در این متن به آن پرداختیم، مشتریان این محصول با توجه به موارد گفته شده، قادر خواهند بود با صرف هزینه کمتر خرید خود را انجام دهند. همچنین کمک گرفتن از افراد متخصص در این حوزه برای طراحی سینی های کابل، می تواند از مخاطرات احتمالی پیش رو جلوگیری نماید.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman