کمپرسور اینورتر و تفاوت آن با کمپرسور معمولی

کمپرسور اینورتر و تفاوت آن با کمپرسور معمولی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۵۰ | ۱۴۰۰/۰۹/۲۲

استفاده از کمپرسورهای اینورتر در یخچال های حال حاضر باعث شده است شما برای یک مرتبه هزینه بالایی را پرداخت کنید اما سالها از مزایای داشتن یخچالی با فناوری کمپرسور اینورتر بهره ببرید.

به گزارش اخبار ساختمان، در حال حاضر با توجه به اهمیت داشتن میزان مصرف انرژی در وسایل خانگی استفاده از کمپرسور اینورتر یا خطی مورد توجه قرار گرفته است. این نوع کمپرسور که جزء فناوری های روز دنیا محسوب می شود، برخلاف کمپرسورهای معمولی حتی زمانی که دمای کمپرسور به یک درجه ثابت می رسد، خاموش نمی شود.

کارکرد یخچال به چه صورت می باشد؟

آیا تا به حال سیستمی که پشت یخچال منزلتان می باشد را دیده اید؟ سیستم پشت یخچال از چهار قسمت موتور، اواپراتور، کندانستور و لوله مویی تشکیل شده است. البته در فریزرها قطعاتی دیگر از قبیل برد، سنسور، ترموستات، تایمر و ... نیز وجود دارد. تمامی این سیستم در انتقال هوای گرم از داخل یخچال به خارج فعالیت دارند. به همین علت اگر در فضای پشت یخچال قرار بگیرید احساس گرما خواهید کرد.

مایع مبرد که در لوله های پشت یخچال جریان دارد، زمانی که مایع است، گرما را از مواد غذایی داخل یخچال گرفته و آنها را به شکل گاز خارج می کند. بعد از آن گاز خروجی به وسیله کمپرسور باد یخچال دوباره به مایع تبدیل می شود. کمپرسور برای انجام این عملکرد به نیروی الکتریکی نیاز دارد. همچنین دستگاه دیگری در روشن و خاموش شدن کمپرسور دخالت دارد که ترموکوبل نامیده می شود. این دستگاه بر اساس تشخیص دمای محیط یخچال کمپرسور اینورتر را خاموش یا روشن می کند.

انواع موتور و کمپرسور یخچال

همانطور که در ابتدا عرض کردیم، از گذشته تاکنون، کمپرسورهای یخچال نیز دستخوش تغییرات علم و فناوری قرار گرفته اند. کمپرسورهای یخچالی براساس کارکردهای خاص خود به پنج نوع زیر تقسیم بندی می شوند.

1. کمپرسورهای پیستونی
2. کمپرسورهای روتاری (دورانی)
3. کمپرسورهای اسکرال (مارپیچی)
4. کمپرسورهای معمولی
5. کمپرسورهای اینورتر

عملکرد کمپرسور اینورتر (خطی)

 



کمپرسورهایی که از تکنولوژی اینورتر برخوردار هستند همانند شتابدهنده های اتومبیل عمل می کنند. همانطور که اتومبیل ها به سرعت بیشتری جهت افزایش شتاب نیاز دارند، اینورتر ها هم برای افزایش عملکرد در ماه های گرم تابستان که یخچال ها به سرمای بیشتری نیاز دارند، باید از نهایت توان خود استفاده کنند تا بتوانند سرمایی که یخچال نیاز دارد، تامین کنند به همین علت برق بیشتری را مصرف می کنند. اما در فصل زمستان که دمای هوا به نسبت سردتر می باشد، کمپرسورهای خطی نیاز به مصرف برق کمتری دارند. این نوع از فناوری در کمپرسورها، حتی امکان تشخیص تفاوت دما بین شب و روز را دارند و شب ها دارای سرعت کمتری هستند و در نتیجه انرژی کمتری هم مصرف می کنند.

کمپرسور اینورتر چه مزایایی دارد؟

آیا تا بحال به این موضوع فکر کرده اید که چرا یخچال های امروزی گران قیمت تر از مدل های قدیمی خود هستند. استفاده از کمپرسورهای اینورتر در یخچال های حال حاضر باعث شده است شما برای یک مرتبه هزینه بالایی را پرداخت کنید اما سالها از مزایای داشتن یخچالی با فناوری کمپرسور اینورتر بهره ببرید.

از مزایای کمپرسورهای خطی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

* دمای داخلی یخچال هایی که از کمپرسور معمولی در آنها استفاده شده است، هنگام خاموش و روشن شدن متغییر است در صورتی که یخچال های دارای کمپرسور اینورتر دما را پایدار نگه می دارند.
* تولید صدای ایجاد شده از طریق کمپرسورهای اینورتر به مراتب کمتر از دیگر کمپرسورها می باشد.
* پس از پایداری دما در یخچال هایی که دارای کمپرسور اینورتر هستند مصرف برق بسیار پایین تر می باشد.
* کمپرسورهای اینورتر انرژی کمتری را مصرف می کنند.
* سرعت موتور یا همان دور موتور را تنظیم و کنترل می کنند.
* باعث می شوند سرعت بیشتری نسبت به سرعت نامی موتور ایجاد شود.
* بدون نیاز به کنتاکتور جهت دور را تغییر می دهند.
* در صورت تغییر ولتاژ ورودی موتور همچنان کار می کند.
* برای روشن و خاموش نمودن موتور نیازی ب قطع و وصل برق اصلی نمی باشد.

کمپرسور خطی چه تفاوتی با کمپرسور معمولی دارد؟



تفاوت در قیمت

هنگام خرید کمپرسورهای یخچالی متوجه خواهید شد که، یخچال هایی که مجهز به کمپرسور اینورتر هستند نسبتا از هزینه بالاتری نسبت به دیگر یخچال هایی که دارای کمپرسور معمولی هستند برخوردارند. به همین علت پیشنهاد می کنیم حتما قبل از خرید پمپ باد یخچالی انواع کمپرسورهای باد بی صدا را قیمت کنید تا با اطمینان خاطر بیشتری خریدتان را انجام دهید. جهت خرید پمپ باد یخچالی می توانید به وب سایت ایران کمپرسور فعال در زمینه فروش انواع کمپرسورهای صنعتی و خانگی اقدام نمایید.

پایداری در نگهداری دما

یخچال هایی که مجهز به کمپرسور اینورتر هستند دما در آنها ثابت و پایدار می باشد. به همین علت می توانید صیفی جات و مواد غذایی را مدت زمان طولانی باطراوت و تازه حفظ کنید. شاید بتوان گفت که از اصلی ترین علت های خراب شدن مواد غذایی در یخچال هایی که از کمپرسورهای معمولی برخوردارند، تغییر دمای محیط یخچال می باشد.

بازدهی بیشتر

کمپرسورهای خطی (اینورتر) بجای درایور رفت و برگشتی که در اکثر کمپرسورهای معمولی از آن استفاده شده است، از درایور پیستون مستقیم استفاده می کنند که باعث شده اند که تغییر اصطکاک کمتری در موتور ایجاد شود. همچنین وجود این کمپرسورها صدای کمتری تولید کرده و باعث افزایش بازدهی یخچال می شوند.

سر و صدا کمتر

حتما دقت کرده اید که در سکوت شب کمترین صداها نیز به گوش می رسد. در یخچال هایی که از قابلیت کمپرسورهای خطی برخوردارند صدای ناچیزی از خود تولید می کنند و ، حتی در ساکت ترین ساعات شب، صدایی از آنها شنیده نخواهد شد.

معرفی چند نمونه از کمپرسورهای باد یخچالی

کمپرسور باد یخچالی 10 لیتری



این نوع کمپرسور در 4 نوع زیر در فروشگاه ایران کمپرسور وجود دارد.

* پمپ باد یخچالی 10 لیتری بدون صدا
* پمپ باد یخچالی 10 لیتری با موتور 1.4
* پمپ باد یخچالی 10 لیتری با مخزن عمودی
* پمپ باد یخچالی 10 لیتری با موتور 1.4 اسب نو

کمپرسور باد یخچالی 15 لیتری

در حال حاضر ایران کمپرسور دو مدل از این نوع کمپرسور باد یخچالی را در وب سایت خود به فروش می رساند.

* کمپرسور باد یخچالی 15 لیتری دارای قدرت موتور 1.4 اسب بخار
* کمپرسور باد یخچالی 15 لیتری دارای رول کیج

کمپرسور باد یخچالی 25 لیتری

از این نوع کمپرسور 6 مدل در وب سایت ایران کمپرسور موجود می باشد.

* 3 نوع کمپرسور باد یخچالی 25 لیتری با قدرت موتور 3.4 اسب بخار
* 3 نوع کمپرسور باد یخچالی 25 لیتری با قدرت موتور 1.2 اسب بخار

کمپرسور باد 60 الی 100 لیتری یخچالی

 



این دسته از کمپرسورهای یخچالی در سه حجم 60، 80 و 100 لیتری با قدرت موتورهای متفاوت در وب سایت ایران کمپرسور موجود می باشد.

کمپرسورهای 100 لیتری یخچالی را می توان در دسته بندی کمپرسورهای نیمه صنعتی قرار داد چرا که توانایی تولید هوای فشرده را تا 8 بار دارند. نکته قابل توجه در این کمپرسورها تعویض روغن آنها هر 6 ماه یک مرتبه می باشد. برای خرید روغن موتور کمپرسور باد نیز می توانید به وب سایت ایران کمپرسور https://irancompressor.com/ مراجعه کنید.

کمپرسور باد یخچالی صنعتی

در ایران کمپرسور، کمپرسورهای باد یخچالی صنعتی در دو نوع زیر موجود می باشد.

* کمپرسور باد یخچالی صنعتی 150 لیتری دو موتوره
* کمپرسور باد یخچالی صنعتی 250 لیتری بدون صدا دارای موتور 5 اسب بخار

همانطور که متوجه شدید وجود کمپرسورهای اینورتر یا همان خطی در یخچال ها بسیار ضروری بوده و می تواند در روند افزایش عملکرد یخچال و عمر مفید دستگاه تاثیر بسزایی بگذارد. چرا که کمپرسور اینورتر تنها زمانی که نیاز باشد سرعت موتور را تغییر می دهند و به این صورت است که هم در مصرف برق صرفه جویی می شود، هم عمر مفید دستگاه افزایش پیدا می کند. از جمله عواملی که باعث خراب شدن این نوع از کمپرسورها می شود، تمیز نبودن کندانسور، خرابی فن آن، مشکلات رله استارت موتور و ... می باشد.

خرید کمپرسور اینورتر

جهت خرید و دریافت قیمت کمپرسور اینورتر یا همان کمپرسور خطی می توانید با مشاوران وب سایت ایران کمپرسور که در زمینه تولید و عرضه انواع کمپرسور باد در مشهد فعالیت دارد مشورت کنید. این شرکت ارائه دهنده انواع خدمات تعمیرات پمپ باد، مشاوره قبل از خرید و خدمات فروش و پس از فروش می باشد.

این فروشگاه اینترنتی به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت دارد و در بخش فروشگاه این وب سایت می توانید تمامی محصولات و لوازم جانبی و قطعات پمپ باد را مشاهده و با یکدیگر مقایسه کنید و سپس اقدام به خرید نمایید.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman