اعلام آخرین جزئیات مناطق زلزله‌‌‌زده هرمزگان

اعلام آخرین جزئیات مناطق زلزله‌‌‌زده هرمزگان
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۰۲ | ۱۴۰۰/۰۸/۲۴

زمین لرزه دیروز در هرمزگان، موجب تخریب 30 منزل مسکونی در روستای گیشان غربی از توابع شهر فین شده است.

به گزارش اخبار ساختمان، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: ۷۰ درصد این منازل مسکونی، صد درصد تخریب شده است.

مهرداد حسن زاده افزود: اکنون هفت گروه کارشناسی بنیاد مسکن برای بررسی آخرین وضعیت به مناطق زلزله زده شهر فین، و روستاهای گیشان غربی، آب شیرین، رضوان، سرزه، مزرعه، رودشور، چاه کل، ذورتو پائین و بالا، خورجل و جونگان اعزام شدند.

14:45

محمد مخبر شامگاه یکشنبه پس از جلسه هیئت دولت به همراه وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیرو به منظور بازدید از مناطق زلزله زده به استان هرمزگان سفر کرد.

معاون اول رییس‌جمهور پس از ورود به بندرعباس، از مناطق زلزله‌زده گیشان و آب‌شیرین بازدید کرد و از نزدیک در جریان آسیب‌ها و خسارات وارد شده به منازل مسکونی مردم و زیرساخت‌ها قرار گرفت.

وی همچنین با حضور در ورزشگاه شهدای خلیج فارس بندرعباس از روند اسکان اضطراری مردم در این ورزشگاه بازدید کرد و ضمن ابراز همدردی با مردم زلزله زده، صمیمانه با آنان به گفت و گو پرداخت و پای درد و دلشان نشست.

در جریان بازدیدهای معاون اول رییس‌جمهور که تا ساعت ۴ بامداد امروز به طول انجامید، مخبر همچنین به همراه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضوردر بیمارستان شهید محمدی بندرعباس ضمن عیادت از آسیب دیدگان، دستورات لازم را برای رسیدگی فوری به مردم زلزله‌زده صادر کرد.

گفتنی است معاون اول رییس‌جمهور در بدو ورود به بندرعباس در گفت‌و‌گو با خبرنگاران، اعلام کرد: از لحظه‌ای که رییس جمهور از وقوع زلزله مطلع شدند دستورات متعددی را به دستگاه‌های مختلف دادند و از من خواستند که در اولین فرصت به استان سفر کرده و از نزدیک مسائل را بررسی و تصمیمات فوری برای رسیدگی به زلزله‌زدگان اتخاذ کنیم.

وی افزود: برای جبران خسارات و آسیب‌های وارد شده تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد و امیدوارم هر چه زودتر بتوانیم مسائل و مشکلات مردم زلزله زده را مرتفع کنیم.

15:55

از همان دقایق ابتدایی بعد از زلزله، هلال احمر به کمک زلزله زده گان شتافت و معاون اول رییس جمهور نیز امروز صبح در مناطق زلزله زده حضور یافت.
با این حال استاندار هرمزگان در باره جزییات خسارات وارده گفت :زمین لرزه دیروز ۷۰۰ میلیارد تومان خسارت به منازل مسکونی و تاسیسات زیر بنایی هرمزگان وارد کرده است.

وی گفت: بر اثر این زلزله به سه هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی خسارت وارد شده است ،در بررسی ۶۰۰ واحد مسکونی هرمزگان مشخص شد که ۱۱۰ واحد تخریب و ۳۵۰ واحد نیاز به بازسازی دارد وبا احتساب این آمار، در مجموع دو هزار و ۷۶۰ واحد مسکونی نیاز به بازسازی داردف بیشتر خانه‌های آسیب دیده بنای گلی و سنگی است که نیاز به نوسازی دارد.




این خبر تکمیل می شود.

ایسنا


برچسب ها:

زلزله هرمزگان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman